Gå til innhold

Klarer du å holde alt helt gullende rent i huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er pinlig. For jeg finner alltid noe skit her og der i leiligheten. Enten bak vaskemaskinen, i kroker rundt vinduet på vsskemaskinen, på persiennene , eller i skuffer osv... Klarer du å holde alt skinnende fullstendig rent hjemme hos deg, uten noe spor av skit?

Anonymkode: 1563d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er pinlig. For jeg finner alltid noe skit her og der i leiligheten. Enten bak vaskemaskinen, i kroker rundt vinduet på vsskemaskinen, på persiennene , eller i skuffer osv... Klarer du å holde alt skinnende fullstendig rent hjemme hos deg, uten noe spor av skit?

Anonymkode: 1563d...d40

Jeg har aldri hatt det som mål at det skal være gullende rent over alt og særlig ikke bak vaskemaskinene etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er pinlig. For jeg finner alltid noe skit her og der i leiligheten. Enten bak vaskemaskinen, i kroker rundt vinduet på vsskemaskinen, på persiennene , eller i skuffer osv... Klarer du å holde alt skinnende fullstendig rent hjemme hos deg, uten noe spor av skit?

Anonymkode: 1563d...d40

Er du sprø?! Aldri. :D Nei, her lever hybelelefantene godt, men det hender det gnager meg litt at jeg ikke klarer å holde det så rent og ryddig som jeg skulle ønske og skylder selvfølgelig heftig på at jeg har to boenheter (min leilighet og kjærestens hus) i tillegg til to (straks voksne) barn og full jobb. Men ser virkelig frem til sommeren da jeg får bare en bolig å holde styr på og innbiller meg at DA blir alt så mye lettere! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg har aldri hatt det som mål at det skal være gullende rent over alt og særlig ikke bak vaskemaskinene etc.

 

 

Jeg har mulig jobbet litt lenge i resturantbransjen. Jeg får hysterisk åndenød når jeg ser litt flekk av skit bak vaskemaskin, på henglslene på en dør, under sengen , bak sofaen, osv osv... 

Anonymkode: 1563d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulig jobbet litt lenge i resturantbransjen. Jeg får hysterisk åndenød når jeg ser litt flekk av skit bak vaskemaskin, på henglslene på en dør, under sengen , bak sofaen, osv osv... 

Anonymkode: 1563d...d40

Høres stressende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Er du sprø?! Aldri. :D Nei, her lever hybelelefantene godt, men det hender det gnager meg litt at jeg ikke klarer å holde det så rent og ryddig som jeg skulle ønske og skylder selvfølgelig heftig på at jeg har to boenheter (min leilighet og kjærestens hus) i tillegg til to (straks voksne) barn og full jobb. Men ser virkelig frem til sommeren da jeg får bare en bolig å holde styr på og innbiller meg at DA blir alt så mye lettere! :D 

Hehe :D . Mulig jeg har jobbet for lenge i resturantbransjen. Vi skal ha alt gullende rent, og leter overalt etter den minste bittelille flekk, og det har jeg begynt å gjøre hjemme også ;) 

Anonymkode: 1563d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe :D . Mulig jeg har jobbet for lenge i resturantbransjen. Vi skal ha alt gullende rent, og leter overalt etter den minste bittelille flekk, og det har jeg begynt å gjøre hjemme også ;) 

Anonymkode: 1563d...d40

Jeg er storfornøyd om jeg får støvsugd en gang hver annen uke... Hadde du kommet hjem til meg hadde du nok besvimt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Høres stressende ut.

Det er virkelig stressende. Jeg får tenke at det er normalt å ikke gå rundt slik i hjemmene. Er nok pga jobben. Jeg hører kollegaene mine sier at de merker stor forskjell på hjem og jobb når det gjelder vasking. På jobben skal alt være gullende rent, mens hjemme så gir de mer blaffen. 

Anonymkode: 1563d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det ser jeg heller ikke poenget med. Det bor folk i boligen vår, så det vil komme nytt støv etc. veldig fort.

Jeg er nøye på at kjøkkenet er rent, men da mener jeg synlige flater, ikke inne i hyller og skap. Og ja, det er jeg som gjør rent der. Jeg bodde på hybel med adgang til et grisete kjøkken i sin tid og utviklet "allergi" mot akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, laban skrev:

Nei, og det ser jeg heller ikke poenget med. Det bor folk i boligen vår, så det vil komme nytt støv etc. veldig fort.

Jeg er nøye på at kjøkkenet er rent, men da mener jeg synlige flater, ikke inne i hyller og skap. Og ja, det er jeg som gjør rent der. Jeg bodde på hybel med adgang til et grisete kjøkken i sin tid og utviklet "allergi" mot akkurat det.

Jeg leier en gammel leilighet. Det ser alltid skittent ut på disker på kjøkkenet fordi disken er av tre og har vannskader.. 

Anonymkode: 1563d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har andre ting å bruke livet mitt på enn å holde det sterilt hjemme. 

Jeg vil ikke sitte på gamledagene å tenke på all tiden jeg brukte på å vaske når det finnes langt viktigere ting å bruke energien på. 

Anonymkode: b4e0b...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er pinlig. For jeg finner alltid noe skit her og der i leiligheten. Enten bak vaskemaskinen, i kroker rundt vinduet på vsskemaskinen, på persiennene , eller i skuffer osv... Klarer du å holde alt skinnende fullstendig rent hjemme hos deg, uten noe spor av skit?

Anonymkode: 1563d...d40

Hei

Nei jeg gjør ikke det.

Min mor pleide finne de mest bortgjemte stedene for skitt hos meg, og det påvirker meg 

Jeg vil gjerne ha det rent,men jeg greier ikke holde hennes standard.

Jeg må prioritere, og jeg liker se film, og jeg må fikse ting, både maskiner og folk, så sammenlagt, rekker jeg ikke over alt.

Jeg tror det er mest normalt, og at prioritering, det ene eller det andre, alltid vil gjøre seg gjeldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulig jobbet litt lenge i resturantbransjen. Jeg får hysterisk åndenød når jeg ser litt flekk av skit bak vaskemaskin, på henglslene på en dør, under sengen , bak sofaen, osv osv... 

Anonymkode: 1563d...d40

Sannelig bra du ikke er lege eller arkivør da. Skulle tatt seg ut om du begynte å operere eller arkivere på hjemmebane.

For ikke å snakke om dersom du jobbet som selger i butikk og tok med jobben hjem. Skulle blitt bra tomt hjemme hos deg etterhvert som du solgte unna alle eiendelene dine på fritiden. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har det nok under middels ryddig og rent hos oss. Vi liker jo å ha det fint, men selve jobben kommer litt langt ned på prioriteringslista. Min mor er på samme måte. Svigermor  er helt motsatt, og har virkelig satt sin ære i holde huset ryddig og plettfritt, slik mange unge kvinner på 50-60 tallet gjorde - og hun fikk bare ett barn, og klarte da å holde standarden.

Lett å forstå at det ble konflikt når 5 stk av oss invaderte huset hennes flere ganger i året!

Det er deilig når alt er nyvasket, men det varer jo bare til neste måltid eller neste gang noen ungdommer har suset gjennom huset... og jeg er ikke særlig bedre selv.

Men vi er sjelden syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lillemus skrev:

Er du sprø?! Aldri. :D Nei, her lever hybelelefantene godt, men det hender det gnager meg litt at jeg ikke klarer å holde det så rent og ryddig som jeg skulle ønske og skylder selvfølgelig heftig på at jeg har to boenheter (min leilighet og kjærestens hus) i tillegg til to (straks voksne) barn og full jobb. Men ser virkelig frem til sommeren da jeg får bare en bolig å holde styr på og innbiller meg at DA blir alt så mye lettere! :D 

Drar du hjem til kjæresten din som du ikke bor sammen med, for å vaske?

Anonymkode: 2f75c...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drar du hjem til kjæresten din som du ikke bor sammen med, for å vaske?

Anonymkode: 2f75c...8e2

Jeg bor der halve tiden så jeg vasker der også ja. :) Men siden jeg ikke kaster meg over støvsuger og vaskebøtte hver gang jeg er der akkurat, så blir det ikke ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...