Gå til innhold

Prøver å bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg og min samboer har forsøkt i 7 sykluser nå på å bli gravid. Vi har ikke barn sammen, men har ett barn hver fra før av. Jeg er 30 år, og ble raskt gravid før.. hva kan jeg gjøre for å øke sjansene? Vi har ofte sex og spesielt ved eggløsning. Jeg røyker ikke, er ikke overvektig osv. 

Har eggløsning i neste uke og ønsker så inderlig å bli gravid nå!

Anonymkode: 7daa1...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved 30 år er den månedlige sjanse for vellykket graviditet ca 17%, så det går ikke alltid så fort.

Den fruktbare perioden er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, og den kommer ca 14 dager før neste menstruasjon. Samleie 2-3 ganger per uke er optimalt.

Det er ikke så mye du kan gjøre for å fremme fruktbarheten: sunn livsstil, lite akohol, ingen røyk, folat.

Hvis det ikke er resultat innen ett år, så kan dere få henvisning til gynekolog

Lykke til, vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...