Gå til innhold

Hvor viktig er sex i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning at et forhold uten sex er et unødvendig forhold.

Nå er det jo forskjell på ung og gammel, hvor lenge man har vært sammen, og andre faktorer. 

Men for meg kommer sex som en naturlig del av et samliv. Hva er vitsen uten? Er man sammen bare av gammel vane, medlidenhet, lojalitet, andre ting? 

Er man ikke skapt med en seksualitet som det er meningen man skal bruke?

 

Anonymkode: 67dae...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at et forhold uten sex er et unødvendig forhold.

Nå er det jo forskjell på ung og gammel, hvor lenge man har vært sammen, og andre faktorer. 

Men for meg kommer sex som en naturlig del av et samliv. Hva er vitsen uten? Er man sammen bare av gammel vane, medlidenhet, lojalitet, andre ting? 

Er man ikke skapt med en seksualitet som det er meningen man skal bruke?

 

Anonymkode: 67dae...65d

Jeg er nok en motsetning til folk flest. Jeg har mulig opplevd litt for mye negativt med sex.  Har hatt sex med folk som ikke følte romantiske følelser, mens jeg desverre er en håpløs romantisk person som koblet sammen romantikk og sex,  og dermed så fikk jeg et nytt forhold til sex.   Men for min del så hører sex et forhold til. Men jeg har det mye bedre i et forhold med lite sex med mer innhold ellers, istedet for den derre må ha sex og ingen fin kontakt ellers. Det er andre ting enn sex som er viktig for meg. Det er å være glad i hverandre, sette pris på hverandre og ha det fint sammen i hverdagen og ellers. 

Det er sikkert mange som vil si at: ja men du må jo ha alt : sex og bra forhold ellers. Men jeg er ikke den som forventer sex, og at hvis ikke så elsker han meg ikke. Jeg tror fint at man kan elske hverandre uten å forvente, og både med og uten sex. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at et forhold uten sex er et unødvendig forhold.

Nå er det jo forskjell på ung og gammel, hvor lenge man har vært sammen, og andre faktorer. 

Men for meg kommer sex som en naturlig del av et samliv. Hva er vitsen uten? Er man sammen bare av gammel vane, medlidenhet, lojalitet, andre ting? 

Er man ikke skapt med en seksualitet som det er meningen man skal bruke?

 

Anonymkode: 67dae...65d

 Overraskende mange har din holdning.Hva om du i et forhold kommer i en situasjon der du selv mister lysten, blir syk, eldre, utbrennt, opplever sorg, småbarnsperiode med lite søvn osv ? Mener du da at du er uten verdi eller ubrukelig i et forhold?. Betyr man ikke mer  for sin partner?  Med din holdning håper jeg at du møter en partner som ikke elsker deg men bare elsker selv å bli tilfredsstilt seksuellt. Med andre ord egoisme og ansvarsfraskrivelse. Håper virkelig ikke du villeder noen til å tro at du elsker de for så å avslutte forholdet når sexen ikke er bra nok. 

Anonymkode: 25fd1...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at et forhold uten sex er et unødvendig forhold.

Nå er det jo forskjell på ung og gammel, hvor lenge man har vært sammen, og andre faktorer. 

Men for meg kommer sex som en naturlig del av et samliv. Hva er vitsen uten? Er man sammen bare av gammel vane, medlidenhet, lojalitet, andre ting? 

Er man ikke skapt med en seksualitet som det er meningen man skal bruke?

 

Anonymkode: 67dae...65d

For meg er sex viktig i et forhold, men det er kanskje fordi jeg er så heldig å være i et forhold der vi stortrives sammen, også seksuelt. :) Nå er vi i en alder der sexlivet nok vil dabbe av etterhvert, men så lenge begge parter er fornøyde så er jo det det viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at et forhold uten sex er et unødvendig forhold.

Nå er det jo forskjell på ung og gammel, hvor lenge man har vært sammen, og andre faktorer. 

Men for meg kommer sex som en naturlig del av et samliv. Hva er vitsen uten? Er man sammen bare av gammel vane, medlidenhet, lojalitet, andre ting? 

Er man ikke skapt med en seksualitet som det er meningen man skal bruke?

 

Anonymkode: 67dae...65d

Sex er viktig men jeg føler bare ikke for det, min mann maser på meg om sex for tiden. Sier jeg ikke er "turn off" selv om jeg er overvektig, men det føler jeg. Vet ikke helt om jeg har sånne følelser for han lenger,vi har jo bare vært "venner" i mange år så skal vi plutselig begynne å ha sex. Nei jeg er ikke helt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Overraskende mange har din holdning.Hva om du i et forhold kommer i en situasjon der du selv mister lysten, blir syk, eldre, utbrennt, opplever sorg, småbarnsperiode med lite søvn osv ? Mener du da at du er uten verdi eller ubrukelig i et forhold?. Betyr man ikke mer  for sin partner?  Med din holdning håper jeg at du møter en partner som ikke elsker deg men bare elsker selv å bli tilfredsstilt seksuellt. Med andre ord egoisme og ansvarsfraskrivelse. Håper virkelig ikke du villeder noen til å tro at du elsker de for så å avslutte forholdet når sexen ikke er bra nok. 

Anonymkode: 25fd1...1aa

Wow! Det var da voldsomt! Er det noen som sliter med aggresjonsproblemer her mon tro? 😂

Anonymkode: 67dae...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Overraskende mange har din holdning.Hva om du i et forhold kommer i en situasjon der du selv mister lysten, blir syk, eldre, utbrennt, opplever sorg, småbarnsperiode med lite søvn osv ? Mener du da at du er uten verdi eller ubrukelig i et forhold?. Betyr man ikke mer  for sin partner?  Med din holdning håper jeg at du møter en partner som ikke elsker deg men bare elsker selv å bli tilfredsstilt seksuellt. Med andre ord egoisme og ansvarsfraskrivelse. Håper virkelig ikke du villeder noen til å tro at du elsker de for så å avslutte forholdet når sexen ikke er bra nok. 

Anonymkode: 25fd1...1aa

Og jeg er i slutten av 20-årene. Er vel litt tidlig å slutte med sex da eller? 

Anonymkode: 67dae...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er i slutten av 20-årene. Er vel litt tidlig å slutte med sex da eller? 

Anonymkode: 67dae...65d

Ja, det er jeg enig i :P. Husk at flere som svarer her, er dobbelt- og tredobbelt så gammel som deg, og da kan sex i forholdet bli en mindre viktig del. Du finner det nok ut etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er i slutten av 20-årene.

 

13 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Husk at flere som svarer her, er dobbelt- og tredobbelt så gammel som deg

Hm - hvis vi sier at man må være minst 26 for å være i slutten av 20-årene, må det altså være noen på nesten 80 her... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

 

Hm - hvis vi sier at man må være minst 26 for å være i slutten av 20-årene, må det altså være noen på nesten 80 her... :D

Hvem vet. Selv er jeg nærmere 80 enn 26 ;) 

 

😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, laban skrev:

 

Hm - hvis vi sier at man må være minst 26 for å være i slutten av 20-årene, må det altså være noen på nesten 80 her... :D

Alder er bare et tall, unntatt når det gjelder regelmessig sex :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes mange diskusjoner blir veldig svart/hvitt og moraliserende. Det er normalt med litt ulike behov og at det blir mer og mindre i perioder. Noen mindre bølgedaler bør man tåle uten å gjøre noen stor sak ut av det.

Hvis man aldri har lyst til å ha sex med partneren vil jeg påstå det er det samme som å ikke ønske å ha partneren som kjæreste. Man kan allikevel å bo sammen som et gammelt brødrepar. Hvis begge trives sånn er det jo greit, men hvis den ene kjenner på et stort savn bør man gå fra hverandre. Ingen bør tvinge seg til å ha sex, og ingen bør lide seg gjennom savn og avvisning i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...