Gå til innhold

Voldsom hoste...tisser på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i 3.trimester. Hoster ekstremt mye, både slimhiste og tørrhoste. Hoster til jeg brekker meg. Hatt det slik i en måned nå. Dette fører til maks 45 minutters søvn om gangen. Må sove med halspastiller i munnen. Blir sår på tunga. Prøvd alt reseptfritt. Er skikkelig sliten. Får ingenting på resept av legen da jeg er gravid.

 

Og i tillegg så tisser jeg altså på meg. I begynnelsen av hostinga var det nok å bruke bind. Nå må jeg stadig opp en størrelse på tena lady.  Selv om jeg akkurat har vært på do så strømmer det ut når jeg hoster. Kan nevnes at jeg også er hoven nedentil. Og blir lett øm der, spesielt når jeg er i bevegelse. Det problemet har imidlertid vært i flere måneder. Men at jeg tisser på meg er i forbindelse med at hosten kom.

Blir helt fortvila her. Har vært flink med å trene musklene der nede etter forgje graviditet. 

I tillegg til lite søvn så gjør dette meg så flau at det bikker litt over for meg. 

Er det hjelp å få?

 

Lurer også på om all denne hostinga vil påvirke babyen og skape stress?

Anonymkode: 0c90e...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Urinlekkasje i forbindelse med graviditet er ikke ukjent. Man kan trene bekkenbunnen allerede under graviditeten, men kraftig hoste er en påkjenning for bekkenbunnen. Det finnes et hjelpemiddel som du kan prøve, en 'kontinens-bue' som legges inn i skjeden og som utøver et trykk mot urinrøret. Hør med apoteket.

Så var det hosten: Dette uttaler Relis (legemiddelinformasjon) Bruk av lav dose etylmorfin ved sengetid i en kort periode for å unngå tørrhoste om natten og dermed la pasienten få sove, vurderes som akseptabelt. Risiko for toleranseutvikling hos barnet med medfølgende abstinensreaksjoner etter fødsel vurderes ikke å være sannsynlig i den aktuelle situasjonen.                  

Du behøver ikke å tenke på at hoste kan skade fosteret, det ligger godt beskyttet i en vannpose. Jeg tror ikke at det blir stresset av din hoste.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...