Gå til innhold

Går du på salg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller venter du til " behovet" er der? 

Jeg tenker selvsagt også på forbrukersamfunnet og miljø men hva som feiler verden er vel mye at vi alle er ofte så opptatt med vårt i dag tror jeg. 

Anonymkode: b05b1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller venter du til " behovet" er der? 

Jeg tenker selvsagt også på forbrukersamfunnet og miljø men hva som feiler verden er vel mye at vi alle er ofte så opptatt med vårt i dag tror jeg. 

Anonymkode: b05b1...ce1

Stort sett handler jeg når behovet er der, men benytter meg også av salg når det er noe jeg trenger.

 

Må imidlertid vedgå at jeg har en "guilty pleasure" når det gjelder salg på rådyre sko - kjøpte et flott par nedsatt 70 % denne uken. Og ikke noe jeg absolutt trengte heller :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dersom jeg er i beita for noe.

Jeg skal imidlertid ikke mange år tilbake til at jeg gikk på salg bare fordi det var anledning til å gjøre et varp, behov eller ei. Ganske så teit  

Vet ikke jeg, det handler mye om mitt statement mhp miljø og unødvendig forbruk dette, men ikke bare det. Jeg er rett og slett ganske shopping-mett på et generelt nivå også. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vanlig butikksalg går jeg lite på.

Men nå er det 50 % på alt vintertøy på Fretex, og derfor sjekket jeg opp det.

Mest liker jeg når det 2 torsdager hver mnd er gratis bygningsmaterialer til henting på gjenbruksstasjon, og hver siste torsdag kan man hente hva man vil på Grønmo, avfallsdeponi.

Nå er jeg blitt obs på nye ting. Som andre trenger, liker, og da gir det både mer mening og glede.

Feks gamle ledninger og brytere, jeg tenkte ikke før på hvor mange fine gamle ledninger og brytere man kan finne der, sol gjør en gammel lampe, eller egen lagd lampe mye penere.

Det er fint med salg, særlig salg på gjenbruk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det eneste jeg gjør bevisst er å kjøpe skiutstyr på våren. Jeg kjøpte fjordårets "birken ski" for ca 1000, nedsatt fra 3500. (Man må være på pletten før det er helt utplukket så man får riktige ski).Staver blir også solgt til en brøkdel av prisen. 

Jeg har god råd, men vil ikke være idiot av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kjøpe mest mulig på salg, hvis mulig. Nå kjøper jeg stort sett bare ting jeg trenger da.  Har ikke god råd, så på den måten får jeg råd til flere ting jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke på salg og handler bare for å handle, men hvis jeg ser salg på noe jeg trenger så går jeg dit og da hender det at jeg handler noe jeg ikke hadde bestemt på forhånd. 

Hvis jeg ser flyreiser eller hotell på tilbud hender det at jeg slenger meg på en reise for eksempel, men kun hvis jeg går og tenker på at nå er det på tide med en reise.  Hadde bestemt meg for å reise til familien i påsken, og da får jeg fantastisk tilbud om reise, relativt billig og voldsomt spennende.  Men men, det kommer nye tider og jeg sparer da de pengene-_-

Anonymkode: ca329...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar. 😊Det er for mye som bare er blitt " vill vest og texas" i dag med bruk og kast mentalitet føler jeg.  Merkelig nok kan det være en del av sykdommen til noen av oss. En slags " renselse". Ute av øyet ute av sinn. Godt å høre at gjenbruksstasjonene viser ansvar hvis det et noe som kan brukes fremdeles . Vi fikk kjørt bort  for ca 2 år siden av et vaktmesterfirma massevis av gamle bøker, tv, gamle møbler og  haugevis gamle klær, fiskegarn, gamle dukker og ting fra min barndom og også studeietid. I vår tid legger man vel ut på nett og prøver å få inn noen kroner selv men det var ikke så lett for meg å gjøre  og mange sa at markedet var lite derfor ble alt levert til Grinda hvor man betaler pr kilo så det er ikke så rimelig. Men nå er loftet og kjeller ryddet og det er godt. Husker jeg tenkte at nå skal der anskaffes lite eller ingenting men stadig er det småting man  trenger. Det er jo bare sykt.

Anonymkode: b05b1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig takk for svar. 😊Det er for mye som bare er blitt " vill vest og texas" i dag med bruk og kast mentalitet føler jeg.  Merkelig nok kan det være en del av sykdommen til noen av oss. En slags " renselse". Ute av øyet ute av sinn. Godt å høre at gjenbruksstasjonene viser ansvar hvis det et noe som kan brukes fremdeles . Vi fikk kjørt bort  for ca 2 år siden av et vaktmesterfirma massevis av gamle bøker, tv, gamle møbler og  haugevis gamle klær, fiskegarn, gamle dukker og ting fra min barndom og også studeietid. I vår tid legger man vel ut på nett og prøver å få inn noen kroner selv men det var ikke så lett for meg å gjøre  og mange sa at markedet var lite derfor ble alt levert til Grinda hvor man betaler pr kilo så det er ikke så rimelig. Men nå er loftet og kjeller ryddet og det er godt. Husker jeg tenkte at nå skal der anskaffes lite eller ingenting men stadig er det småting man  trenger. Det er jo bare sykt.

Anonymkode: b05b1...ce1

Jeg samler ikke på ting.  Det skal være sikkert.  Jeg rydder regelmessig og gir bort eller kaster det jeg ikke bruker.  Samlemani er en uting og jeg vil heller kjøpe kvalitetsklær som jeg har lenge enn å ha hauger med billige klær.  Jeg handler gjerne på loppemarked og har alltid gjort.  Nå er det in å bruke klærne igjen og igjen, og takk og pris for det.  Jeg har aldri kjøpt ny kjole til hver anledning rett og slett fordi jeg ikke har hatt råd til det, men nå er jeg in:D

Anonymkode: ca329...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg går på salg ja, men er som flere her litt overmett av alt en kan kjøpe....

Jeg kjøpte meg nylig to bh'er på salg. Det trengtes, de andre var blitt slaskete, og står nå lenger nede på kleslista. Leverte faktisk i kveld 2 sekker med tøy til Fretex. Kaster aldri tøy som kan brukes. Fretex tar også imot fillete tøy.

Liker å gå i sportsbutikker og lete etter kupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går gjerne i butikker uansett om det er salg eller ikke. Det er ikke alltid jeg finner noe. Men jeg er bra lei av alt maset om 3 for 2 og sokker på tilbud og alskens medlemskap i kundeklubber og dilldall. Husker en gang jeg skulle bråhandle et par truser mens gubben ventet i bilen. Dårlig tid hadde vi også. Jeg jogget inn og fant det jeg skulle ha og suste til kassen.

Men der var det full stopp. "Vi har disse i andre farger også, og det er 3 for 2 på alt av undertøy og mascara på tilbud. Har du alt du trenger av hårstrikker? Er du medlem hos oss? Ønsker du å bli medlem? " 

 

Endret av Babette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart med en sånn klesliste og forsåvidt kanskje inkludert  sengetøy og liknende som trenger fornyelse. Det blir ofte ikke tid og ressurser til alt og da er det lettere å holde styr på og prioritere og tenke over ønsker og behov i fred og ro. Takk for tipset.😊

Anonymkode: b05b1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller venter du til " behovet" er der? 

Jeg tenker selvsagt også på forbrukersamfunnet og miljø men hva som feiler verden er vel mye at vi alle er ofte så opptatt med vårt i dag tror jeg. 

Anonymkode: b05b1...ce1

Jeg hater å gå i butikker når det er masse andre folk og kaos og styr så jeg går sjeldent på salg. Men om det er noe jeg virkelig trenger så kan jeg gjøre det om det tilfeldigvis er salg samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Gargamel skrev:

Det eneste jeg gjør bevisst er å kjøpe skiutstyr på våren. Jeg kjøpte fjordårets "birken ski" for ca 1000, nedsatt fra 3500. (Man må være på pletten før det er helt utplukket så man får riktige ski).Staver blir også solgt til en brøkdel av prisen. 

Jeg har god råd, men vil ikke være idiot av den grunn.

Slike tilbud benytter jeg meg også av. Til tross for at jeg ikke liker Black Friday-konseptet, har jeg kjøpt prima skiutstyr, særlig staver og støvler, hos min faste utstyrsleverandør til en brøkdel av full pris. Mer skeptisk til å kjøpe ski i dette kaoset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver alle bare å spare på hva vi har tror jeg av verdier uten selvsagt å bli som hun i visa fra Seljord hvis bunadslue var til slutt spist av møllen på bunnen av kista.

Husker min mor ofte la mobiltelefonen min inn til meg når jeg hadde slengt fra meg den rundt om i huset. Hun la mobilen  så varsomt på nattbordet  min som det dyreste av alt. Hun kunne ikke selv bruke en slik så vi hadde fasttelefon så lenge hun kunne bruke den og også jeg synes det var litt luksus for oss å ha begge deler abonnement. I vår tid tror jeg også små barn forstår å ikke bruke mobil i tide og utide. Alt koster i dag på alle måter. Det er mye å tenke på i dag og ofte så mange hensyn som skal tas.

Anonymkode: b05b1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg handlet mer på salg, men synes det er travelt og masete å følge med, det å måtte dra i butikkene akkurat når det er salg, og ikke når det passer meg best. Av og til passer det seg sånn, men det er som regel tilfeldig i så fall. Kjøper lite klær generelt, og nesten aldri "andre ting" til meg selv eller huset, stort sett kun ved behov. 

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...