tvilling75 Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Er en jente på 26 år. Har siden jeg var 19 hatt ofte urinveisinfeksjon, men det er spesiet det siste året det har vært ille. De første gangene jeg fikk det, klarte jeg å kurere meg selv. Nå har jeg hatt fire infeksjoner på under 1 år. De siste tre gangene har det kommet så raskt og medført så mye ubehag at jeg har vært nødt til å oppsøke legevakt for å få pencillin. Nå har jeg en stor flaske med selexid, slik at jeg kan ta to tabletter neste gang jeg får det igjen, siden det alltid tar litt tid å komme til lege. Får veldig vondt i magen, og begynner å tisse blod bare ett par timer etter at jeg har merket de første symptomene. Får ikke sove på nettene hvis jeg har det pga vondt/trykk i magen. Passer på å tømme blæra skikkelig etter sex, for har fått det noen ganger hvis jeg ikke har gjort det. Til vanlig tisser jeg ganske hyppig også. Bør jeg ta en ekstra undersøkelse hos lege? Hva kan være galt? Og det kan vel ikke være bra å ta så mye pencillin? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44721-hyppig-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Noen personer får mer urinveisinfeksjoner enn andre. Dersom du har hyppig urinveisinfeksjon bør du kontakte din fastlege slik at han kan ta stilling til om du trenger ytterligere utredning. I mange tilfelle kan det være fornuftig å behandle seg selv slik du har fått oplegg til. Dersom ikke Selexid fjerner symptomene bør du kontekte lege og få dyrket urinen for å finne ut hvilket medikament bakteriene er følsomme for. Jeg tror ikke det er farlig å bruke Selexid 4 ganger per år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44721-hyppig-urinveisinfeksjon/#findComment-169065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.