Gå til innhold

Hva tror dere om mulighetene til å søke utsettelse for sanering av liten parafinbrenner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er arbeidsledig og dårlig helse og det passer dårlig for meg å ta tak i saken nå. Vet dere om det er mulighet for å søke dispensasjon eller unntak noe sted. Parafinbrenner har ikke vært benyttet på flere år da jeg ikke ønsker å gjøre det minste i strid med regelverk. 

Kan jeg risikere avkorting i stønad fra NAV om jeg bekoster noen til å gjøre dette for meg?

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne selvsagt flytte men vil vente med det til jeg har fått en jobb så kan jeg flytte dit det måtte være. "Mitt beste kort for å si det slik". Jeg har ennå 3 år igjen sannsynligvis før 67 år og mulighet for full pensjon sannsynligvis dukker opp. Skal snart i møte på nav om veien videre til jobb. Veldig spennende. Men det store bildet i dag preges  jo  mye av nåværende og tidligere nedbemanninger så jeg vurder ikke min status som god. Avventer også svar fra lege. Så her er mange jokere i kurven. Men noe kommer ofte til alle med alder.

Vet dere om noen instans man kan søke utsettelse for oppgraving av tank.? Kommunen?

Husker på barneskolen en lærer satte et timeglass på kateteret og beordret oss alle til å sitte å se sanden rant ned i nedre halvdel av glasset før vi fikk gå for dagen. Slik kjennes det ut. Men jeg er heldig jeg har et sted å bo. Kan ikke si hvor glad jeg er for det.

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er arbeidsledig og dårlig helse og det passer dårlig for meg å ta tak i saken nå. Vet dere om det er mulighet for å søke dispensasjon eller unntak noe sted. Parafinbrenner har ikke vært benyttet på flere år da jeg ikke ønsker å gjøre det minste i strid med regelverk. 

Kan jeg risikere avkorting i stønad fra NAV om jeg bekoster noen til å gjøre dette for meg?

Anonymkode: 444e8...482

Hvorfor skulle nav avkorte stønad pga det?

Anonymkode: c2edb...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg risikere avkorting i stønad fra NAV om jeg bekoster noen til å gjøre dette for meg?

Anonymkode: 444e8...482

Jeg lurer også veldig på hvorfor nav skulle legge seg opp i om du får fjernet en parafintank???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk det inntrykket når jeg snakket med legen men mulig jeg feiltolket. Kanskje det bare er når man har sosialstønad. Du vet har man penger til sånne ting burde man brukt pengene til livsoppholdelse. Men jeg er heldig jeg kan klare meg med forskudd på alderspensjon alene. Men det er jo dumt å bruke masse energi på tull.

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange i samfunnet. Alt fra eiendomsmeglere til representanter fra NAV ønsker jo at folk med hus og leilighet skal flytte for å gi plass til barnefamilier. Det er kanskje en måte å presse gamle tydeligere ut i kulden. Først arbeidslivet også dette. Alle har sitt i dag. Selv må jeg på apoteket å spørre etter hudkrem mot skabb. Jeg tror jeg er smittet. Har vært for mye ute å søkt jobb. Bare trist utvikling. Alle har sitt å drive med i dag tror jeg.

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt fra eiendomsmeglere til representanter fra NAV ønsker jo at folk med hus og leilighet skal flytte for å gi plass til barnefamilier. Det er kanskje en måte å presse gamle tydeligere ut i kulden.

Det er ikke bolignød i Norge i dag. Men det krever kapital og betalingsevne for å komme inn på eiermarkedet.

Bor man i kommunal bolig eller lever av stønad, kan man nok merke press for å flytte dersom man har større plass og / eller høyere utgifter enn nødvendig.

Eier man boligen eller leier privat - og overholder betalingsforpliktelsene sine og ikke lar boligen forfalle så ekstremt at det går ut over andre - vil jeg påstå at det er innbilning hvis man tror meglerbransjen(?!) eller NAV ønsker at man skal flytte. Det står jo ikke akkurat institusjonsplasser og venter på pensjonister som klarer seg selv? 

Eiendomsmeglerne har ingen makt eller myndighet til noe som helst, de driver heller ikke veldedighet overfor barnefamilier eller andre trengende. Det forekommer nok at svært gamle mennesker som bor alene i et kjempestort hus med diger tomt, får henvendelser fra "hjelpsomme" utbyggere og andre i eiendomsbransjen. Men det er bare å be dem ryke og reise hvis man ikke er interessert.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Parafinbrenner har ikke vært benyttet på flere år da jeg ikke ønsker å gjøre det minste i strid med regelverk. 

Har du fått krav om å fjerne tanken i løpet av året i forbindelse med forbudet ved neste årsskifte? Du kan få støtte hvis du legger om til annen oppvarming (men det har du kanskje allerede?) i løpet av året. Les mer her:

https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/fjerne-fossil-oppvarming/fjerning-av-oljefyr-og-tank/

https://www.nibe.no/pris-for-a-fjerne-oljetank/

https://oljefri.no/fa-stotte/category953.html

Du finner gratis rådgivningstjenester på flere av disse sidene. Der kjenner de trolig til lokale firma som driver med sånt, siden dette er siste året før forbudet trer i kraft.

https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/energiradgivning-/?gclid=EAIaIQobChMItf_Rybfg4AIVGouyCh1vZAL6EAAYAyAAEgLuB_D_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg la om for så lenge siden så jeg har ikke krav på de 6000.

Dette med barnefamiliene stakkar har det stått mye om i media. Eiendomsmeglere er selv rammet tror jeg.

Det er økende sosial nød. Leser om det i avisen hver dag.  Jeg har hørt rykter om at studenter og også eldre grupper arbeidsledige av begge kjønn reiser til utlandet hvor de driver prostitusjon. Selv gamle kjærringer har jeg hørt. Forhåpentlig bare løse rykter. At folk må ty til sånne ting for å forsørge barna og holde tritt med alle kravene i dag. Forferdelig å tenke på. Det er virkelig så mye trist utvikling i dag synes jeg.

 

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med barnefamiliene stakkar har det stått mye om i media. Eiendomsmeglere er selv rammet tror jeg. 

Det er økende sosial nød. Leser om det i avisen hver dag.  Jeg har hørt rykter om at studenter og også eldre grupper arbeidsledige av begge kjønn reiser til utlandet hvor de driver prostitusjon. Selv gamle kjærringer har jeg hørt. Forhåpentlig bare løse rykter. At folk må ty til sånne ting for å forsørge barna og holde tritt med alle kravene i dag.

Eiendomsmeglere er rammet av hva da?

Prostitusjonstrafikken går i større grad til Norge enn ut av landet. Jeg tror nok vi ville visst om det hvis gamle norske damer eller norske småbarnsforeldre var et typisk innslag i horestrøkene lenger sør i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser dere ikke avisen????

Anonymkode: 444e8...482

Jo, men jeg lurer mer på hva slags aviser det er du leser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eiendomsmeglere er ofte selv forelder eller besteforelder til barnefamilier. Man hører så mye på bussen. Ikke minst hvordan de strever i omsorgssektoren nå. Sikkert mye spennende for så mange.

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ting er ikke så lett som det ofte fremstilles som er mitt poeng.

Men jeg vil gjerne få takke for positiv respons og ønske dere alle en god dag videre med deres respektive hverdager.😊

Anonymkode: 444e8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eiendomsmeglere er ofte selv forelder eller besteforelder til barnefamilier.

Det er forbudt for eiendomsmeglere (og mange andre yrkesgrupper) å utnytte informasjon de får gjennom jobben, til egen vinning.

Eiendomsbransjen har hatt mange helt eventyrlige år. Den tåler nok noen normalår også, slik de fleste andre må tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eiendomsmeglere er ofte selv forelder eller besteforelder til barnefamilier. 

Anonymkode: 444e8...482

Er de? Har inntrykk av at snittalderen er ca. 22 år for eiendomsmegler, har i alle fall til gode å treffe på en som er gammel nok til å være besteforelder samme hvpr mye jeg legger godviljen til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la om for så lenge siden

Er det en tank som ikke er i bruk, som du skal tømme og fjerne?

Her kan du diskutere saken med fagfolk, det kan også tenkes at kommunen din kan gi råd, enten det skal gjøres eller utsettes:
https://www.norskgjenvinning.no/bestilling/oljetank-privatpersoner/?hsCtaTracking=6dde74d7-e285-4b3a-9f65-a3ac07e32365|2cfefede-72f6-4aaa-9ea4-52fea6199910

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leser dere ikke avisen????

Anonymkode: 444e8...482

Lurer virkelig på hvilken avis du leser...

Anonymkode: c2edb...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la om for så lenge siden så jeg har ikke krav på de 6000.

Dette med barnefamiliene stakkar har det stått mye om i media. Eiendomsmeglere er selv rammet tror jeg.

Det er økende sosial nød. Leser om det i avisen hver dag.  Jeg har hørt rykter om at studenter og også eldre grupper arbeidsledige av begge kjønn reiser til utlandet hvor de driver prostitusjon. Selv gamle kjærringer har jeg hørt.

De ryktene antar jeg det ikke er hold i.

Anonymkode: c2edb...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt rykter om at studenter og også eldre grupper arbeidsledige av begge kjønn reiser til utlandet hvor de driver prostitusjon. Selv gamle kjærringer har jeg hørt.

Anonymkode: 444e8...482

Jeg tror ikke man trenger dra til utlandet for å tjene penger på sex. Men kan det være at du tenker på at en del godt voksne kvinner reiser til fattigere land hvor de finner seg en unggutt eller to som de betaler for og oppvarter mens de er der i bytte mot sex? For det forekommer, men da er det ikke fattige, gamle kjærringer, men ganske velstående voksne kvinner som kjøper seg sex, altså det helt motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...