Gå til innhold

Karl Richard (28) hadde aldri jobbet, så dukket en mulighet opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/sorlandet/karl-richard-_28_-fikk-ikke-jobb-_-sa-dukket-en-unik-mulighet-opp-1.14451054

Han lever i viktoriansk tid, og følte han ikke passet inn verken i samfunnet eller i arbeidslivet. Så dukket en unik mulighet plutselig opp.

– Alle bør finne sin plass i samfunnet. Jeg er så glad for at jeg har funnet min, sier Karl Richard Bie fra Arendal, som hadde gitt opp å få seg en jobb.

Han har lenge vært fasinert av tiden fra 1837 til 1901, da dronning Viktoria regjerte i Storbritannia. Dette, kombinert med diagnosen ADHD og elementer av Asperger syndrom, har gjort det vanskelig for sørlendingen å finne seg en jobb.

I dag er det rundt 180.000 i landet, som har såkalt nedsatt arbeidsevne.

Bare 50 000 av disse var på tiltak i fjor.

– Historien om Karl Richard Bie bekrefter at nesten alle passer inn. Man må bare finne bedrifter som evner å se muligheten, sier fungerende leder i Nav Kristiansand, Marianne Berntsen.

– Jeg skulle ønske enda flere bedrifter kunne bidra til å få flere av disse ut i jobb.

*

Hvis det eneste saliggjørende i livet er en jobb, hva gjør en når vi går mot en fremtid hvor det kommer til å bli færre og færre jobber grunnet roboter og automatisering?

Anonymkode: a2a41...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
På 28.2.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/sorlandet/karl-richard-_28_-fikk-ikke-jobb-_-sa-dukket-en-unik-mulighet-opp-1.14451054

Han lever i viktoriansk tid, og følte han ikke passet inn verken i samfunnet eller i arbeidslivet. Så dukket en unik mulighet plutselig opp.

– Alle bør finne sin plass i samfunnet. Jeg er så glad for at jeg har funnet min, sier Karl Richard Bie fra Arendal, som hadde gitt opp å få seg en jobb.

Han har lenge vært fasinert av tiden fra 1837 til 1901, da dronning Viktoria regjerte i Storbritannia. Dette, kombinert med diagnosen ADHD og elementer av Asperger syndrom, har gjort det vanskelig for sørlendingen å finne seg en jobb.

I dag er det rundt 180.000 i landet, som har såkalt nedsatt arbeidsevne.

Bare 50 000 av disse var på tiltak i fjor.

– Historien om Karl Richard Bie bekrefter at nesten alle passer inn. Man må bare finne bedrifter som evner å se muligheten, sier fungerende leder i Nav Kristiansand, Marianne Berntsen.

– Jeg skulle ønske enda flere bedrifter kunne bidra til å få flere av disse ut i jobb.

*

Hvis det eneste saliggjørende i livet er en jobb, hva gjør en når vi går mot en fremtid hvor det kommer til å bli færre og færre jobber grunnet roboter og automatisering?

Anonymkode: a2a41...ebf

Fin historie å høre. Det er ikke alltid så lett å lykkes med å få jobb for alle. Men det gjelder å aldri gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...