Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg har fått svangerskapsdiabetes. Sykepleier ved sykehuset vil at jeg skal begynne med insulin med 8 enheter langtidsvirkende før jeg legger meg. Mine verdier på blodsukker ligger fastende snitt på 5,4 og etter måltider 5,9. Langtidsblodsukker på 5,2. Har noen høye målinger på dager med dårlig søvn, feber og forkjølelse. Høyeste måling på 9,9, 3 målinger på  7 og 1 måling på 8 over 4 uker med målinger resten ligger på 6,7 og under.

Fosteret er innenfor normalen, -2 på vekkstavvik i uke 33. 

Utifra det jeg har klart å finne av informasjon er det ikke noen holdepunkter for at mine verdier skulle tilsi at insulin er bedre enn kostholdsregulering. 

Hva er ulempene hvis jeg ikke begynner på insulin og hva er ulempene hvis jeg begynner med insulin?

Når blir verdiene på blodsukker kritiske for meg og foster så det er helt nødvendig å begynne med insulin?

Er det bare vekstavvik på foster som er grunnen til å begynne med insulin? 

Hva skjer etter fødsel når man har fått svangerskapsdiabetes? Må barnet på annen avdeling enn mor? Er det forskjell på om man bruker insulin eller ikke?

Finner lite informasjon på internettet, legen min er selvfølgelig ikke en spesialist og sykepleieren på sykehuset sprang inn og ut hver gang jeg stilte et spørsmål så jeg føler ikke jeg får informasjon noe sted. 

 

Anonymkode: 39191...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...