Gå til innhold

Hvordan kan dette skje nok en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan foregår bading av beboere som må ha hjelp til å bade i institusjoner? Jeg synes det er rart at det er mulig å tappe badekar fulle av glovarmt vann uten å merke at vannet er varmt?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoVk7l/ble-badet-i-glovarmt-vann-i-omsorgsbolig-fikk-brannskader-og-doede?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_term=df-86-dbd22318%3Adf-86-nd322655

Anonymkode: 21c22...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan foregår bading av beboere som må ha hjelp til å bade i institusjoner? Jeg synes det er rart at det er mulig å tappe badekar fulle av glovarmt vann uten å merke at vannet er varmt?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoVk7l/ble-badet-i-glovarmt-vann-i-omsorgsbolig-fikk-brannskader-og-doede?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_term=df-86-dbd22318%3Adf-86-nd322655

Anonymkode: 21c22...774

Det er jo helt vanvittig! Virker jo som man tapper så varmt vann som overhodet mulig fra kranen - tenker de ikke i det hele tatt? Og de må da kjenne på vannet med hendene før de legger pasienten nedi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det skjer mye mere omsorgssvikt, forsømte oppgaver og ulykker enn hva som kommer frem i media. Det er vel bare veldig vanskelig å gjøre noe ved og spesielt når det er skjedd. De som har fått instutisjonsplass er ofte så veldig trengende og alt er så kjørt til ytterkantene i systemet et hva som vel formidles.

Anonymkode: 8ad7e...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke helsepersonell men jeg har inntrykk av at alt er så drevet til ytterkantene i den sektoren så det er ikke mange diskene eller badene den enkelte bruker får tildelt og selv da er det veldig risikofylt da man har knapphet på alt man trenger av tid, ansatte og kanskje fysiske hjelpemidler. Jeg tror alt er så oorasjonalisert i biter av ansvar nettopp derfor. De ansatte har lite selvstendighet i jobben tror jeg.  Jeg tror det er derfor. Dette er så tunge omsorgsoppgaver som burde vært sett og anerkjent mye mer på alle måter tror jeg.Husker min mor lå å klødde og klødde. Mangel på sånne ting kanskje årsak. Man får vel aldri vite.  Jeg tror ikke det er mange dusjer og kanskje stell av hår og negler de får selv med egenandel eller privat.

Men de som jobber der vet nok mye om hvor skoen trykker. Men tror her er mangler så mange steder i sektoren.

 

Anonymkode: 8ad7e...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg så det selv i min egen oppgave som pårørende. Det var mye bagasje jeg skulle vært der og pakket  på vei mellom de forskjellige institusjonene og navn jeg skulle satt på klær men jeg var helt utslitt på et tidspunkt og satt bare hjemme på sengen og stirret i veggen. Følte meg helt " låst". Ressursene strekker ofte ikke til. I ettertid tenker jeg hvordan jeg  selv ville gjort så mye annerledes. Her er fortvilet mangel på ressurser i denne sektoren slik jeg opplevet. På en av turene til sykehuset sa en av pleierene på telefonen  at pleie i hjemmet til slutt ville bli for tungt for meg og jeg følte jeg hadde lite å stille opp med selv om jeg dengang hadde noen kroner på bok som var våre felles ressurser. Jeg skulle jo også prøve å passe mitt eget liv med de forpliktelser jeg selv hadde og jobbet jo for at deres helsetilstand skulle bedres og flest mulig gode dager for oss tre. Men kanskje på feil måte. Det får jeg aldri vite.  Det burde være mere ressurser til den sektoren føler jeg. Man vet ofte ingenting før man er der selv.

Anonymkode: 8ad7e...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig enig med deg. Det er så mye opprørende å høre i dag.

Anonymkode: 8ad7e...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har alle følelser tror jeg bare slit overfor hva som for noen av oss oppleves som umenneskelig system som vel egentlig er del av så mange andre system igjen. Det bare opprørende at sånt kan skje.

Anonymkode: 8ad7e...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de som jobber der vet nok mye om hvor skoen trykker. Men tror her er mangler så mange steder i sektoren.

Det er ikke så ressurskrevende å sjekke temperaturen på badevannet. Det er klare rutiner rundt sånt, så her er det noen som har gjort en fatal feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...