Gå til innhold

Er dere redd for å være offentlig på nettet, foreks facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg poster alt slik at det er kun venner som ser det. Jeg er veldig redd for alt som kan komme ut offentlig. Jeg har hatt en del sprø personer fra fortiden min , og selv om det er gått mange år så er jeg fortsatt redd for hva de kan finne på. Jeg våger ikke å ta sjansen på at de finner ut for mye om meg og mitt nåværende liv, forhold, osv derfor er jeg veldig forsiktig med hva som ligger offentlig av meg. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 0d536...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg poster alt slik at det er kun venner som ser det. Jeg er veldig redd for alt som kan komme ut offentlig. Jeg har hatt en del sprø personer fra fortiden min , og selv om det er gått mange år så er jeg fortsatt redd for hva de kan finne på. Jeg våger ikke å ta sjansen på at de finner ut for mye om meg og mitt nåværende liv, forhold, osv derfor er jeg veldig forsiktig med hva som ligger offentlig av meg. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 0d536...916

Jeg tror jeg har det sånn at bare venner kan se det jeg legger ut på fb, men jeg deler jo ikke akkurat mine innerste hemmeligheter, veldig personlige ting eller nakenbilder uansett da. Går mest i dyrebilder / fuglebilder, oppdatering på trening og tulleting fra meg, ikke noe som er skummelt å dele. :) Legger selvfølgelig ikke ut bilder av andre uten å spørre først heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg tror jeg har det sånn at bare venner kan se det jeg legger ut på fb, men jeg deler jo ikke akkurat mine innerste hemmeligheter, veldig personlige ting eller nakenbilder uansett da. Går mest i dyrebilder / fuglebilder, oppdatering på trening og tulleting fra meg, ikke noe som er skummelt å dele. :) Legger selvfølgelig ikke ut bilder av andre uten å spørre først heller.

Jeg har ikke noe skummelt å dele heller, men mulig jeg er paranoid. Men det er med tanke på at jeg stoler ikke på hva folk fra fortiden, eller fremmede personer kan finne på. Jeg holder foreks kjæresten min, barna sine, familie, osv sitt navn skjult for all offentlighet. 

Anonymkode: 0d536...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi lever jo i nuet, og det regner jeg med at andre gjør også, men allikevel. Jeg er veldig forsiktig med opplysninger som jeg deler offentlig på nett. 

Anonymkode: 0d536...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe skummelt å dele heller, men mulig jeg er paranoid. Men det er med tanke på at jeg stoler ikke på hva folk fra fortiden, eller fremmede personer kan finne på. Jeg holder foreks kjæresten min, barna sine, familie, osv sitt navn skjult for all offentlighet. 

Anonymkode: 0d536...916

Kjæresten vil ikke på fb og det respekterer jeg selvfølgelig. Om jeg har et bilde av ungene jeg vil legge ut så spør jeg først så de får godkjenne, men nå er ungene mine som voksne å regne så det blir vel noe annet enn om man har småbarn. Jeg har ingen skumle personer fra fortiden min så det finnes jeg ikke redd for. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min Facebook er lukket og kun for mine venner. Jeg er veldig sær når det kommer til fb, og har kun noen og 70 venner der. 

Anonymkode: 646ab...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun venner som kan se innleggene mine, med unntak av innlegg som jeg har delt og som folk gjerne kan dele videre. Men de handler jo ikke om meg. Jeg er ikke redd for at fremmede skal se innleggene mine, jeg er bare ikke interessert i at de skal stjele bilder jeg har tatt og bruke dem uten at jeg får cred for det (det har skjedd noen ganger). Og uansett har jeg jo ikke noe behov for å dele alt med hele verden. På instagram har jeg åpen konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 2.3.2019 den 9.43, Lillemus skrev:

Kjæresten vil ikke på fb og det respekterer jeg selvfølgelig. Om jeg har et bilde av ungene jeg vil legge ut så spør jeg først så de får godkjenne, men nå er ungene mine som voksne å regne så det blir vel noe annet enn om man har småbarn. Jeg har ingen skumle personer fra fortiden min så det finnes jeg ikke redd for. :) 

Jeg våger ikke å ha åpen instragram eller fb eller noe som helst. Det fins nok av gale mennesker der ute. Og nettet er stort og mye rart.  Så det beste er å verne om privatlivet. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg våger ikke å ha åpen instragram eller fb eller noe som helst. Det fins nok av gale mennesker der ute. Og nettet er stort og mye rart.  Så det beste er å verne om privatlivet. 

Jeg har ikke opplevd noe negativt i den forbindelse. :) Får jo innimellom venneforespørsel fra en hunk fra det amerikanske forsvaret, men hallo!? Jeg er da ikke så teit at jeg tror på sånt, så det sletter jeg bare. Likeså med den henvendelsen jeg fikk fra en godt voksen kar i Syria forleden. Utover det har jeg fått en hyggelig forespørsel fra en kar på min egen alder et annet sted i landet og han svarte på en hyggelig måte da jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg har kjæreste, det var via en felles interessegruppe.

På insta er jeg veldig passiv, men jeg elsker fb! Er med på masse interessegrupper og har truffet mange trivelige mennesker der. Likeså har jeg truffet igjen mange gamle klassekamerater og det er koselig å se hva de driver med i dag. :) Ellers er jeg stort sett venn med omtrent samtlige 60 kolleger. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg våger ikke å ha åpen instragram eller fb eller noe som helst. Det fins nok av gale mennesker der ute. Og nettet er stort og mye rart.  Så det beste er å verne om privatlivet. 

Jeg har åpen Instragram-profil, men der legger jeg ikke ut personlige bilder, dvs. sjelden av personer jeg kjenner. Facebook har jeg aldri hatt åpen for andre enn venner (dvs. Facebook-venner). Føler ikke det har noe med å "våge" å gjøre, men mer med behov for privatliv. Skjønt jeg legger jo ut stadig mindre privat på Facebook også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
36 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har ikke opplevd noe negativt i den forbindelse. :) Får jo innimellom venneforespørsel fra en hunk fra det amerikanske forsvaret, men hallo!? Jeg er da ikke så teit at jeg tror på sånt, så det sletter jeg bare. Likeså med den henvendelsen jeg fikk fra en godt voksen kar i Syria forleden. Utover det har jeg fått en hyggelig forespørsel fra en kar på min egen alder et annet sted i landet og han svarte på en hyggelig måte da jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg har kjæreste, det var via en felles interessegruppe.

På insta er jeg veldig passiv, men jeg elsker fb! Er med på masse interessegrupper og har truffet mange trivelige mennesker der. Likeså har jeg truffet igjen mange gamle klassekamerater og det er koselig å se hva de driver med i dag. :) Ellers er jeg stort sett venn med omtrent samtlige 60 kolleger. :D 

Fint å høre at du ikke har opplevd noe negativt på nettet. Jeg har nok meg selv å takke med at jeg var ganske aktiv på kontaktforumer i sin tid. Og jeg har hatt relasjoner hvor jeg ikke helt vet om de kan finne på noe for å plage meg den dag i dag. Jeg vet ikke. Så jeg holder faktisk alle dører stengt for informasjon på nettet om meg (altså kun for å være på den sikre siden) .Og for at jeg ikke skal få noen problemer som følge av fortid for lang tid siden. Mulig det høres hysterisk ut, men sånn er det. :) . Fortid er forbi, men etter erfaring så kan noen henge seg opp i fortidens uskyldige historier, derfor er det lurt å holde alle dører stengt.  Men jeg ser heller ingen behov for min del med å ha offentlige profiler. 

Men nettet er en fin måte å bli kjent med mennesker på :) . Det er sant. Nå er ikke jeg ute etter å bli kjent med nye mennesker heller. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
7 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg har åpen Instragram-profil, men der legger jeg ikke ut personlige bilder, dvs. sjelden av personer jeg kjenner. Facebook har jeg aldri hatt åpen for andre enn venner (dvs. Facebook-venner). Føler ikke det har noe med å "våge" å gjøre, men mer med behov for privatliv. Skjønt jeg legger jo ut stadig mindre privat på Facebook også. 

Dersom jeg åpner instragramkontoen min så kan jeg garantere at det er utrolig mange som legger meg til og begynner å flørte. Jeg er i forhold, og har null interesse for det.. Dette sier jeg etter erfaring, Jeg holder instragrammet åpent for familie og venner. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Dersom jeg åpner instragramkontoen min så kan jeg garantere at det er utrolig mange som legger meg til og begynner å flørte. 

Høres underlig ut, det sier vel litt om din atferd på nett tidligere ;) . Jeg har ikke engang fullt navn på Instagram, nicket røper vel ikke kjønn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Dersom jeg åpner instragramkontoen min så kan jeg garantere at det er utrolig mange som legger meg til og begynner å flørte. Jeg er i forhold, og har null interesse for det.. Dette sier jeg etter erfaring, Jeg holder instragrammet åpent for familie og venner. 

Jeg er veldig glad jeg er en gjennomsnittlig utseende kvinne, det har jo hendt jeg har fått komplementer og at en og annen har sjekket meg opp, men aldri noe plagsomt. :) Var en jeg måtte blokkere til slutt, han kontaktet meg på messenger fordi han hadde sett meg på jobben og det viste seg at han helt manglet sosiale antenner. Utover det har det bare vært hyggelig, det lille som har vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
26 minutter siden, Xtra skrev:

Høres underlig ut, det sier vel litt om din atferd på nett tidligere ;) . Jeg har ikke engang fullt navn på Instagram, nicket røper vel ikke kjønn en gang.

Nei, det kommer helt fremmede å begynner å legge meg til og kommentere på bildene mine på en ubehagelig måte, så å åpne instragrammet er helt uaktuellt. Og det har ingenting med min adferd på nettet tidligere. Men jeg vet at jeg var en attraktiv dame på nett tidligere. Merkelig nok. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Dersom jeg åpner instragramkontoen min så kan jeg garantere at det er utrolig mange som legger meg til og begynner å flørte. 

Er du så vakker?

Anonymkode: 41f44...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Nei, det kommer helt fremmede å begynner å legge meg til og kommentere på bildene mine på en ubehagelig måte, så å åpne instragrammet er helt uaktuellt. Og det har ingenting med min adferd på nettet tidligere. Men jeg vet at jeg var en attraktiv dame på nett tidligere. Merkelig nok. 

Kanskje du bør vurdere hva slags bilder du legger ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Nei, det kommer helt fremmede å begynner å legge meg til og kommentere på bildene mine på en ubehagelig måte, så å åpne instragrammet er helt uaktuellt. Og det har ingenting med min adferd på nettet tidligere. Men jeg vet at jeg var attraktiv dame på nett tidligere. Merkelig nok. 

Om det ikke har med atferd tidligere å gjøre, høres det ut som du må revurdere hva slags ting du legger ut, inkl. bilder av deg selv.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er veldig glad jeg er en gjennomsnittlig utseende kvinne, det har jo hendt jeg har fått komplementer og at en og annen har sjekket meg opp, men aldri noe plagsomt. :) Var en jeg måtte blokkere til slutt, han kontaktet meg på messenger fordi han hadde sett meg på jobben og det viste seg at han helt manglet sosiale antenner. Utover det har det bare vært hyggelig, det lille som har vært. 

Jeg synes ikke selv at jeg er noe annet enn en vanlig dame. Men jeg fikk unødvendig mange flørtende kommentarer i det jeg forsøkte å ha åpen instragram i sin tid. Derfor er det helt uaktuellt per i dag. Var helt fremmede mannfolk fra hele verden. Hadde aldri hatt kontakt med de tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du så vakker?

Anonymkode: 41f44...bb2

Jeg tror ikke at jeg er noe vakker. Jeg tror jeg ser stygg ut, men det som jeg er fornøyd med er at kjæresten min vil ha meg :) . Annet spiller ingen rolle. Men det er vel slik at mannfolk av en eller annen grunn liker å tulle med meg. Så derfor : ingen åpen profil på instragram ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...