Gå til innhold

Høydeskrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer litt på hva som er normalt når man omtaler høydeskrekk?.
Selv så er jeg liksom ikke redd for at noen eksterne faktorer gjør at jeg f.eks skal falle utfor en balkong etc. er mer redd for at jeg skal miste kontrollen og hoppe. Er på ingen måte noe suicidal, så dette er vel en slags tvangstanke.

Lurte på hvordan andre her inne opplever høydeskrekk?. Har lest at det er normalt å ha det på denne måten, stemmer det?.

Anonymkode: 2ff9e...368

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/447249-h%C3%B8ydeskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eks: Når jeg står på en veranda i 2.etg må jeg holde meg fast når jeg ser ned fordi det kjennes ut som jeg blir dratt ned. Jeg får også vondt under beina, det stikker, og det gjør det om jeg bare ser det på film også. 

Anonymkode: 36776...6f3

Det at det kjennes ut som man blir dratt ned, tror jeg er ganske vanlig. Jeg har også kjent på den følelsen, men ikke på en veranda. Det er bare når jeg står nære kanten på usikre stup. Forøvrig har jeg ikke høydeskrekk. Syns det er ubehagelig å f.eks stå på toppen av en 14 trinns gardintrapp midt på et gulv, og jeg liker ikke å gå høyt opp i en stige. Men dersom jeg vet at ingenting kan skli, eller at jeg mister balansen og snubler, er det heller ingenting å være redd for. Lift f.eks er null stress.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/447249-h%C3%B8ydeskrekk/#findComment-3894527
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...