Gå til innhold

Sak mot stat og kommune


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De som nå mister ytelser( oppslag i Dagbladet i ddg) vil de ha mulighet til å gå til sak mot stat og kommune for tapte muligheter ( kanskje mobbing og overgrep) og for å få tilbake pensjonspenger? Hvordan går man frem?

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror vi nå er mange som er ganske lei over å være prøveklut for bare en masse galskap.

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal ikke stat og kommune få betale for hva de har stått for?

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye feil er at  politikerene og de som ellers styrer og steller ofte er er veldig rike på gods og fulle og veldig velstående og dermed selv ofte " sitter i glasshus" når vedtak fattes og premisser for lange linjer legges med utdannende tiltak. Urett mot enkeltmenneske og reaksjoner mot dette er jo ofte lakkmustesten på et velferdssamfunn eller et samfunn i samsvar med humane verdier. Det har jo vært en del kollektive unnskyldninger fra storsamfunnet både mot taperbarna på åttitall når store svikt i barnehjem ble avdekket. Kollektiv unnskyldning kom også for fornorskningen av samene og behandling av ektefeller til hva mange mente var representanter for fiendemakten under andre verdenskrig. Storsamfunnet unnskylder seg men klarer vi å rekke ut en hånd når situasjonen er det så mange av oss. " ser" vi så klart alltid. Er vi ikke ofte preget av hva vi selv har lidd av urett kanskje fra representanter fra skolesystemet. Alt kan kanskje ikke måles?

Vi får kanskje et politisk system og rettssystem enda mer preget av densterkestest rett eller darwenistisk tankegang kanskje om at bare de perfekte har krav på å dyrkes frem. Man blir kanskje veiet på spesiell måte før de settes på liste slik at føringene allerede da er lagt av " de utvalgte"? Men slik har det kanskje alltid vært bare ikke så " outrert" kanskje?

Er der ting et menneske bare ikke skal bite i seg? Eller blir man bare automatisk syk og sløv og husker ingenting lenger?

Vi sitter kanskje alle " i glasshus"? Iallefall overfor de store lidelser i verden i dag. Nært og fjernt kanskje.

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente å skrive utjevnende tiltak og ikke utdannende. Men det ene behøver jo ikke utelukke det andre.

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som nå mister ytelser( oppslag i Dagbladet i ddg) vil de ha mulighet til å gå til sak mot stat og kommune for tapte muligheter ( kanskje mobbing og overgrep) og for å få tilbake pensjonspenger? Hvordan går man frem?

Anonymkode: acf2b...41a

Hvilke ytelser er det snakk om?

Anonymkode: ba60e...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja så flink du er som kommer deg utenfor betalingsmuren. Eller er " innenfor" kanskje.

Som du kanskje forstår av mine ytringer og tanker så mener jeg at "det er lov å tenke sjøl."

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så flink du er som kommer deg utenfor betalingsmuren. Eller er " innenfor" kanskje.

Som du kanskje forstår av mine ytringer og tanker så mener jeg at "det er lov å tenke sjøl."

Anonymkode: acf2b...41a

Jeg må innrømme jeg forstår lite av hva du mener.

Anonymkode: ba60e...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man endrer hele  oppbyggingen i regelverket virker det som. Når endringene " rulles ut" vil det berøre stadig flere tror jeg. Folk har det ikke likt vet du. Før lå det fast at " noe kom til alle" ved ulykke som lang tids arbeidsledighet er for så mange. Nå virker det som så mye rokkes ved og kanskje ikke så kloke ting tror jeg. Kanskje må vi bare vinke farvel til allerede opptjente rettigheter også. Hvem vet hvor båten bærer denne gang for så mange som må betale for at andre skal få leve virker det som. Bare galskap spør du meg.

Men vanskelig å samtale med personer som intet forstår.

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man endrer hele  oppbyggingen i regelverket virker det som. Når endringene " rulles ut" vil det berøre stadig flere tror jeg. Folk har det ikke likt vet du. Før lå det fast at " noe kom til alle" ved ulykke som lang tids arbeidsledighet er for så mange. Nå virker det som så mye rokkes ved og kanskje ikke så kloke ting tror jeg. Kanskje må vi bare vinke farvel til allerede opptjente rettigheter også. Hvem vet hvor båten bærer denne gang for så mange som må betale for at andre skal få leve virker det som. Bare galskap spør du meg.

Men vanskelig å samtale med personer som intet forstår.

Anonymkode: acf2b...41a

Hvis du vil at folk skal forstå må du skrive klarere, ikke så ullent og indirekte.

Anonymkode: ba60e...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er trygt i dag tror jeg bare.

Anonymkode: acf2b...41a

Ser du selv at du skriver mye andre ikke skjønner noe av ??

Anonymkode: 7dc1e...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er ikke bare peanuts å tenke på å saksøke kommune og stat nei.

Anonymkode: acf2b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke bare peanuts å tenke på å saksøke kommune og stat nei.

Anonymkode: acf2b...41a

Den artikkelen handler jo om en regelendring eller -innstramning, og det kan man vel ikke saksøke noen for.

I tillegg er det noe NAV- rot i det tilfellet som er hovedoppslaget i historien. Det burde NAV lokalt og NAV sentralt ordne opp seg imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...