Gå til innhold

Meg og min kjæreste, usunt forhold? Eller er det meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle. 

Grunn for at æ spørr e fordi æ har så lysst til at dette forholdet ska funke. 

Eller om det også kan være æ som overtenke i mange situasjoner?

Eller om det e et forhold som e sundt for mæ.

okei. Vi har vært samboere i 10mnd(vet det e lite)

 

og æ føle at det e veldig lett for ho å gå fra meg. F.eks så kan hun plutsellig si at hun skulle ønske hun var sammen med en riking. Det stikker litt i hjerte og får meg til å føle meg litt nedtrykt eller mindre verdt? Dette en av flere utspytt.

det e ofte hun har perioder der hun er deppa eller tenke på noe, mitt instinkt sir med en gang at æ vil være der for ho og hjelpe. Men hun vil absolutt ikke ha mæ i nærheta, egentlig vil hun bare at æ ska dra ut til ho e ferdig å deppe.

føle åsså at ho e veldig selvsentrert og egoistisk i mange tilfeller.

æ føle åsså at ho ikke bryr seg så mye mange ganger. F.eks hvis hun sårer meg eller gjør mæ i dårlig humør, så bare overser ho mæ til det e over. Enda æ har sagt at «det va dårlig gjort» eller «det såra»

når det kommer til sex har hun sagt mye som får mæ til å tvile på mæ. «kjedelig sex» «dårlig utstyrt» «du tenne mæ ikke». Men også at ho e fornøyd, noe æ har veldig vanskellig for å tru på mange ganger. Hun sier også at hun kunne levd i sølibat. Æ synes det e viktig med nærvær, kreve æ for mye?

I dag har vi ikke hatt sex på 6 uker. (Tatt P stav)og hun skylder alltid på p stav. Æ prøve å forstå det, og smøre meg med tålmodighet i håp om at det ska snu. Men gjør man ikke det lille ekstra for kjæresten sin? Det ska sies at vi ikke har hatt noe nærvær i det hele tatt. 3 turer i dusjen, men har for det meste holdt hendern for mæ sjøll, i respekt for hun.

 

æ stille alltid opp uten å klage, kjøpe inn mat, sir fine ting, prøve å være positiv, gir hun fine gaver bare for det lille ekstra. Bestiller timer til beautysalong for at hun ska føle seg bedre.

Hun vil nesten aldri kose lengere, og blir mer sur og irritert når æ sir noe.

ska æ gå rundt å føle mæ nedtrykt og mindre verdt ?

æ blir ofte deprimert fordi hun behandler meg så dårlig og respektløst, og ikke høre på mæ, og ikke bryr seg om mine følelser. 

 

Hva ska jeg gjøre? Ho glimte til av og til. Men e fort til samme gamle...

Æ elska ho av hele mitt hjerte, men æ klare nesten ikke dettan mer.

 

Anonymkode: f0c68...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ska jeg gjøre? Ho glimte til av og til. Men e fort til samme gamle...

Æ elska ho av hele mitt hjerte, men æ klare nesten ikke dettan mer.

Anonymkode: f0c68...988

Hvor gamle er dere? Går hun til behandling og synes hun det hjelper om hun gjør det?

Hvis hun ikke går til behandling synes jeg du skal kreve at hun tar kontakt med fastlegen og ber om å bli henvist videre.

Jeg tror ikke det gir noen et godt liv å bruke tiden sin på en partner som oppfører seg slik som din partner gjør. Dere har det sikkert fint innimellom, men det hjelper ikke stort dersom de dårlige stundene er i flertall. Vil du ha det sånn i mange år fremover, kanskje resten av livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvor gamle er dere? Går hun til behandling og synes hun det hjelper om hun gjør det?

Hvis hun ikke går til behandling synes jeg du skal kreve at hun tar kontakt med fastlegen og ber om å bli henvist videre.

Jeg tror ikke det gir noen et godt liv å bruke tiden sin på en partner som oppfører seg slik som din partner gjør. Dere har det sikkert fint innimellom, men det hjelper ikke stort dersom de dårlige stundene er i flertall. Vil du ha det sånn i mange år fremover, kanskje resten av livet ditt?

Hei :)

æ e 28 og ho e 22.

 

æ har sagt til hun i frustrasjon at ho burde oppsøke noen å prate med, mn hun nekter å høre på noen. Akkurat som i di tilfellene der ho vil æ ska la ho vær i fred. Fordi ho synes æ bare e dom og forslagan ikke hjelpe. Enda æ bare tilbyr kjærlighet og trygghet.

 

ja, æ tar jo vare på di fine stundan, mn vet liksom ikke ka æ kommer hjem til etter lange kokkejobba og 2 tima kjøring(pendler)

Anonymkode: f0c68...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette høres ut som et sunt forhold. Godt dere bruker prevensjon.

Jeg tror egentlig det beste hadde vært om dere gikk videre hver for dere. Man trenger ikke bli i noe såpass dårlig når man er under 30. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

æ e 28 og ho e 22.

æ har sagt til hun i frustrasjon at ho burde oppsøke noen å prate med, mn hun nekter å høre på noen. Akkurat som i di tilfellene der ho vil æ ska la ho vær i fred. Fordi ho synes æ bare e dom og forslagan ikke hjelpe. Enda æ bare tilbyr kjærlighet og trygghet.

ja, æ tar jo vare på di fine stundan, mn vet liksom ikke ka æ kommer hjem til etter lange kokkejobba og 2 tima kjøring(pendler)

Anonymkode: f0c68...988

Jeg ville satt som krav at hun umiddelbart oppsøker hjelp ellers hadde jeg gått. Du er alt for ung til å bruke dine unge år på en psykisk syk jentunge som tror hun er verdensmester og kan fikse dette selv og heller ikke behandler deg noe særlig fint. Du vil ikke klare å hjelpe henne, det er sannheten, hun trenger profesjonell hjelp.

Jeg kan ikke råde deg til annet enn å gå ut av dette usunne forholdet og finn i alle fall ikke på å få barn med henne i den tro at det kan gjøre forholdet bedre. Det gjør det IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg ville satt som krav at hun umiddelbart oppsøker hjelp ellers hadde jeg gått. Du er alt for ung til å bruke dine unge år på en psykisk syk jentunge som tror hun er verdensmester og kan fikse dette selv og heller ikke behandler deg noe særlig fint. Du vil ikke klare å hjelpe henne, det er sannheten, hun trenger profesjonell hjelp.

Jeg kan ikke råde deg til annet enn å gå ut av dette usunne forholdet og finn i alle fall ikke på å få barn med henne i den tro at det kan gjøre forholdet bedre. Det gjør det IKKE.

Vet at hun har en ganske tung ryggsekk med mye rart fra hennes tidligere fortid. Tunge tider med eks som var utro et par ganger, og et overgrep for et år siden. Burde kanskje sagt det tidligere.

har hadd flere fine samtaler med svigermor om oppførselen hennes, og ho sir at æ må bare overse surkingen, men det går jo ikke når man er samboere..

æ e gla for at vi ikke fått et barn ennda, ho e ikke voksen nok til det, eller moden til å ta egne valg.

kan man sette et ultimatum å ber ho om å oppsøke hjelp, åsså holde meg unna en god stund ? Uten kontakt. Dette vet æ kommer til å bli utrulig vondt for mæ.

har det ekstremt tungt for tiden da min mor blir sykere og sykere gjennom diagnosen ALS(5år til sommeren) er også delvis sykemeldt fra jobb pga dette. 

Får ingen kjærlighet eller støtte lengere fra hun, det meste handle om ho nå for tida. Ho va heilt super tidligere der ho brydde sæ ganske mye. Men det e snudd ganske mye.

æ e ikke en sånn som like å henge ut persona, æ har sikkert mine måta å over reagere på.

 

Anonymkode: f0c68...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, laban skrev:

Jeg synes ikke dette høres ut som et sunt forhold. Godt dere bruker prevensjon.

Jeg tror egentlig det beste hadde vært om dere gikk videre hver for dere. Man trenger ikke bli i noe såpass dårlig når man er under 30. 

 

Takk for at du tar deg tiden til å svare 😊

Anonymkode: f0c68...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ingen kjærlighet eller støtte lengere fra hun, det meste handle om ho nå for tida. Ho va heilt super tidligere der ho brydde sæ ganske mye. Men det e snudd ganske mye.

æ e ikke en sånn som like å henge ut persona, æ har sikkert mine måta å over reagere på.

Anonymkode: f0c68...988

Du skal ikke bare overse dårlig oppførsel av et voksent menneske, hun trenger helt tydelig hjelp med alt hun sliter med! Når man er deprimert blir man også ofte veldig selvsentrert, det sier i alle fall en venninne av meg som selv har vært deprimert i perioder.

Dette er ikke noe hun kommer seg ut av på egenhånd uten hjelp. Om forholdet deres skal ha den minste sjanse til å være liv laga så må hun søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Enten du vil avslutte eller redde forholdet bør du starte med å holde henne ansvarlig for det hun sier:

Vil hun leve i sølibat så får du respektere det ønske henne et fint liv videre uten deg.

Når hun klager på at du er "dårlig utstyrt" eller ikke tenner på deg får du bare svare at da passer dere ikke sammen. 

Jeg mistenker at hun sier sånt nærmest for å teste hvor mye dritt du tåler å høre uten å sette ned foten. Det kan være reelle ting du bør endre på også, men jeg tror ikke du kommer noen vei med å prøve å gjøre henne fornøyd. 

Kansje det virker skummelt å svare så direkte som jeg foreslår, men det handler bare om å tørre å ta en helt reell dialog. Hvis resultatet av en reel dialog er at det blir slutt, så er det like greit å få det overstått. Hvis du vil redde forholdet tror jeg det er mer effektivt enn masse gaver og fine ord. Alt til sin tid🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Enten du vil avslutte eller redde forholdet bør du starte med å holde henne ansvarlig for det hun sier:

Vil hun leve i sølibat så får du respektere det ønske henne et fint liv videre uten deg.

Når hun klager på at du er "dårlig utstyrt" eller ikke tenner på deg får du bare svare at da passer dere ikke sammen. 

Jeg mistenker at hun sier sånt nærmest for å teste hvor mye dritt du tåler å høre uten å sette ned foten. Det kan være reelle ting du bør endre på også, men jeg tror ikke du kommer noen vei med å prøve å gjøre henne fornøyd. 

Kansje det virker skummelt å svare så direkte som jeg foreslår, men det handler bare om å tørre å ta en helt reell dialog. Hvis resultatet av en reel dialog er at det blir slutt, så er det like greit å få det overstått. Hvis du vil redde forholdet tror jeg det er mer effektivt enn masse gaver og fine ord. Alt til sin tid🙂

 

Æ prøve ofte å minne ho på at ho sir sånne ting. Men enten så sir ho at det e en tull, eller at ho bare e ærlig. I et anna øyeblikk så sir ho at ho ikke mente det, det e så ufattelig forvirranes, og får mæ til å føle mæ mindre verdt.

det å gjøre hun fornøyd har æ nesten gitt opp med, og det e litt dumt, for det e å gjøre kjæresten min fornøyd, får mæ til å føle mæ skikkelig bra.

har prøvd å prate med hun mange ganger. Det funker litt, helt til det bare snur opp ned og e tilbake til det samme gamle.

Anonymkode: f0c68...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎03‎.‎03‎.‎2019 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Æ prøve ofte å minne ho på at ho sir sånne ting. Men enten så sir ho at det e en tull, eller at ho bare e ærlig. I et anna øyeblikk så sir ho at ho ikke mente det, det e så ufattelig forvirranes, og får mæ til å føle mæ mindre verdt.

det å gjøre hun fornøyd har æ nesten gitt opp med, og det e litt dumt, for det e å gjøre kjæresten min fornøyd, får mæ til å føle mæ skikkelig bra.

har prøvd å prate med hun mange ganger. Det funker litt, helt til det bare snur opp ned og e tilbake til det samme gamle.

Anonymkode: f0c68...988

Du gjør på mange måter ting "etter boka". Du strekker deg for å gjøre henne fornøyd, tar opp vanskelige ting. Hun på sin side virker likegyldig til begge deler. Synd å si det, men da har hun neppe de rette følelsene for deg. Du forandrer ikke på det ved å gjøre mer av det samme.

Jeg tror det beste for deg helt enkelt er å gjøre det slutt. Uansett bør si klart ifra at du ikke er interessert å leve i et dårlig forhold, og du må mene det. Altså være klar for å gjøre det slutt på flekken om hun ikke reagerer på en adekvat måte. Det kan hende hun snur på flisa da, men jeg tviler sterkt.

Jeg er slett ikke sikker på at hun vil dumpe deg selv om hun behandler deg likegyldig. Det kan være lettvint for henne med status quo. Det er fullt mulig at dere stivner i dette mønsteret, og at dere kaster bort livene deres i et dårlig forhold. Det er det du bør frykte aller mest.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir alltid forundret over at godt voksne mennesker anbefaler andre å avslutte et forhold. Man vet her bare en side av saken.

Anonymkode: 523a3...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.3.2019 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Hei alle. 

Grunn for at æ spørr e fordi æ har så lysst til at dette forholdet ska funke. 

Eller om det også kan være æ som overtenke i mange situasjoner?

Eller om det e et forhold som e sundt for mæ.

okei. Vi har vært samboere i 10mnd(vet det e lite)

 

og æ føle at det e veldig lett for ho å gå fra meg. F.eks så kan hun plutsellig si at hun skulle ønske hun var sammen med en riking. Det stikker litt i hjerte og får meg til å føle meg litt nedtrykt eller mindre verdt? Dette en av flere utspytt.

det e ofte hun har perioder der hun er deppa eller tenke på noe, mitt instinkt sir med en gang at æ vil være der for ho og hjelpe. Men hun vil absolutt ikke ha mæ i nærheta, egentlig vil hun bare at æ ska dra ut til ho e ferdig å deppe.

føle åsså at ho e veldig selvsentrert og egoistisk i mange tilfeller.

æ føle åsså at ho ikke bryr seg så mye mange ganger. F.eks hvis hun sårer meg eller gjør mæ i dårlig humør, så bare overser ho mæ til det e over. Enda æ har sagt at «det va dårlig gjort» eller «det såra»

når det kommer til sex har hun sagt mye som får mæ til å tvile på mæ. «kjedelig sex» «dårlig utstyrt» «du tenne mæ ikke». Men også at ho e fornøyd, noe æ har veldig vanskellig for å tru på mange ganger. Hun sier også at hun kunne levd i sølibat. Æ synes det e viktig med nærvær, kreve æ for mye?

I dag har vi ikke hatt sex på 6 uker. (Tatt P stav)og hun skylder alltid på p stav. Æ prøve å forstå det, og smøre meg med tålmodighet i håp om at det ska snu. Men gjør man ikke det lille ekstra for kjæresten sin? Det ska sies at vi ikke har hatt noe nærvær i det hele tatt. 3 turer i dusjen, men har for det meste holdt hendern for mæ sjøll, i respekt for hun.

 

æ stille alltid opp uten å klage, kjøpe inn mat, sir fine ting, prøve å være positiv, gir hun fine gaver bare for det lille ekstra. Bestiller timer til beautysalong for at hun ska føle seg bedre.

Hun vil nesten aldri kose lengere, og blir mer sur og irritert når æ sir noe.

ska æ gå rundt å føle mæ nedtrykt og mindre verdt ?

æ blir ofte deprimert fordi hun behandler meg så dårlig og respektløst, og ikke høre på mæ, og ikke bryr seg om mine følelser. 

 

Hva ska jeg gjøre? Ho glimte til av og til. Men e fort til samme gamle...

Æ elska ho av hele mitt hjerte, men æ klare nesten ikke dettan mer.

 

Anonymkode: f0c68...988

Jeg har kun lest dette innlegget Forløbig. Men jeg synes faktisk at du virker til å være super-snill med henne. Eneste er at dersom hun sliter med noe og reagerer med å ønske fred så bør du akseptere at det er mulig hennes måte å komme seg opp igjen.

Har hun en psykisk lidelse? Utfra innlegget så kan det virke slik. 

Jeg synes ordbruken hennes til deg kan være stygg. Å si ord som kjedelig sex , dårlig utstyrt ... hører ingen plass hjemme i min verden. Det er dårlig gjort. Og en god nok grunn til å gå, spør du meg. 

Lite sex behøver ikke å bety noe men jeg reagerer mer på ord hun bruker og måten hun behandler deg. 

Enhver sak har to sider. Men nå svarer jeg utfra ditt innlegg og din oppfattelse av situasjonen. Jeg synes at dere bør prate sammen og finne ut om forholdet kan bedres eller om det ikke er håp. 

Du virker som en flott person som gjør alt du kan for henne  

Anonymkode: 9dde1...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir alltid forundret over at godt voksne mennesker anbefaler andre å avslutte et forhold. Man vet her bare en side av saken.

Anonymkode: 523a3...619

Du har rett i at vi ser bare en side av saken, men for vedkommende arter det seg slik. Vi som har noen år på baken synes det er trist å se så unge mennesker bruke mange år av sitt liv på mennesker som bare bryter dem ned og ikke gir noe tilbake. Noen snakker sikkert av erfaring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...