Gå til innhold

Dilemma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er innkalt til nav møte om veien videre tilbake til arbeidslivet etter fler års ledighet og alder snart 64. Bør/ plikter jeg å si fra om at jeg føler jeg ikke lenger føler jeg har" den rette innstilling "og føler mest lyst til bare å ikke leve lenger. Mange tenker i vår tid at det bare er ønskelig at vi eldre bare blir borte med minst mulig styr kjennes det av og til som.Ny utdanning er også for kostnadskrevende og noen diagnose har ikke jeg. Venter på mulig svar på laboratorieprøver og kanskje noen ord fra lege men har lite tro også på det. Eller bør jeg bare høre hva de har å si. Vet ikke om det er møte med grupper eller individuelle samtaler. Hvilke initiativ plikter jeg å ta. Hvilket ansvar påhviler meg utover å søke jobber selvsagt. Annonsene er jo blitt litt lettere å finne frem i men allikevel helsa er der ikke og heller ikke den tidsriktige bakgrunnen og kompetansen føler jeg? Føler det er ikke bare manglende sekvtillit ig vilje.Er andre i liknende situasjon? Alle innspill mottas med stor takk😊

Anonymkode: 09fa7...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du er den jeg tror du er, så har du vel en psykiatrisk diagnose å slå i bordet med? Og er du ikke allerede ufør?

Anonymkode: f5f54...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er innkalt til nav møte om veien videre tilbake til arbeidslivet etter fler års ledighet og alder snart 64. Bør/ plikter jeg å si fra om at jeg føler jeg ikke lenger føler jeg har" den rette innstilling "og føler mest lyst til bare å ikke leve lenger. Mange tenker i vår tid at det bare er ønskelig at vi eldre bare blir borte med minst mulig styr kjennes det av og til som.Ny utdanning er også for kostnadskrevende og noen diagnose har ikke jeg. Venter på mulig svar på laboratorieprøver og kanskje noen ord fra lege men har lite tro også på det. Eller bør jeg bare høre hva de har å si. Vet ikke om det er møte med grupper eller individuelle samtaler. Hvilke initiativ plikter jeg å ta. Hvilket ansvar påhviler meg utover å søke jobber selvsagt. Annonsene er jo blitt litt lettere å finne frem i men allikevel helsa er der ikke og heller ikke den tidsriktige bakgrunnen og kompetansen føler jeg? Føler det er ikke bare manglende sekvtillit ig vilje.Er andre i liknende situasjon? Alle innspill mottas med stor takk😊

Anonymkode: 09fa7...401

Dette syntes jeg du skal ta opp med fastlegen din.

Anonymkode: 7677b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må være noe misforståelse her. En  psykiatrisk diagnose har ikke jeg. Har forøvrig nettopp vært hos fastlege og venter på prøvesvar. 

Gir selvsagt aldri opp håpet om at en vakker dag kommer min båt inn.

Anonymkode: 09fa7...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var delvis ufør i tidlig voksenliv lang periode og det er ingen " ønskesituasjon"  å falle tilbake i. Men i de kommunale  arkivene sine hadde de ingenting om det da jeg ringte rundt å spurte da jeg så jeg var i ferd med å bli overtallig på jobben og var skikkelig nedbrutt. Min mappe manglet sa lederen for saksbehandlere.

Anonymkode: 09fa7...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var delvis ufør i tidlig voksenliv lang periode

Hvborfor det?

Anonymkode: 7677b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være noe misforståelse her. En  psykiatrisk diagnose har ikke jeg. Har forøvrig nettopp vært hos fastlege og venter på prøvesvar. 

Gir selvsagt aldri opp håpet om at en vakker dag kommer min båt inn.

Anonymkode: 09fa7...401

Ok

Anonymkode: f5f54...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var delvis ufør i tidlig voksenliv lang periode og det er ingen "ønskesituasjon"  å falle tilbake i. Men i de kommunale arkivene sine hadde de ingenting om det da jeg ringte rundt og spurte da jeg så jeg var i ferd med å bli overtallig på jobben og var skikkelig nedbrutt. Min mappe manglet sa lederen for saksbehandlere.

Anonymkode: 09fa7...401

Trygd er stat, ikke kommune. Har ikke NAV noe om fortiden din heller?

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny utdanning er også for kostnadskrevende og noen diagnose har ikke jeg. Venter på mulig svar på laboratorieprøver og kanskje noen ord fra lege men har lite tro også på det.

Tar ikke du medisiner som krever en diagnose? Beklager hvis jeg tar feil. 

Ang. hovedspørsmålet ditt: Si ting som de er, ikke sitt hos fastlegen eller NAV og lat som om alt er bra. Da blir det vanskelig å gi deg riktig hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være noe misforståelse her. En  psykiatrisk diagnose har ikke jeg. Har forøvrig nettopp vært hos fastlege og venter på prøvesvar. 

Gir selvsagt aldri opp håpet om at en vakker dag kommer min båt inn.

Anonymkode: 09fa7...401

Da burde du få en (diagnose), for det er så mye uforståelig, usammenhengende ting som kommer fra din kant i nesten alle tråder på dol at jeg snart ikke gidder å være her lenger. Du kaprer alle trådene med alt vrøvlet ditt. 

Anonymkode: dd1f7...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du få en (diagnose), for det er så mye uforståelig, usammenhengende ting som kommer fra din kant i nesten alle tråder på dol at jeg snart ikke gidder å være her lenger. Du kaprer alle trådene med alt vrøvlet ditt. 

Anonymkode: dd1f7...a1b

Enig med deg. Gidder snart ikke mer jeg heller. Alt blir infiltrert med svada og tullprat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Anbr42 skrev:

Enig med deg. Gidder snart ikke mer jeg heller. Alt blir infiltrert med svada og tullprat. 

Nå er dere slemme. Du kan velge å ikke lese innleggene.

Anonymkode: 7677b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er dere slemme. Du kan velge å ikke lese innleggene.

Anonymkode: 7677b...dcf

Det er så unødvendig at vi må drive å sortere nesten hver eneste tråd for søppel. 

Anonymkode: dd1f7...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er dere slemme. Du kan velge å ikke lese innleggene.

Anonymkode: 7677b...dcf

Det kan man vanskelig velge siden hn ofte skriver som anonym. Og da har ting blitt lest før man forstår at det er denne personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 3.3.2019 den 15.54, Anbr42 skrev:

Det kan man vanskelig velge siden hn ofte skriver som anonym. Og da har ting blitt lest før man forstår at det er denne personen. 

Helt o.k for meg. Alle har så nok med seg og sine i dag tror bare jeg. Man kan bare kjenne etter i seg selv. Vurder selv å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre.

Anonymkode: 09fa7...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt o.k for meg. Alle har så nok med seg og sine i dag tror bare jeg. Man kan bare kjenne etter i seg selv. Vurder selv å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre.

Anonymkode: 09fa7...401

???

Hvorfor synes du at jeg skal vurdere å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre fordi jeg er enig i at du skriver mye vrøvl?

Men hvis det er det du har gjort (kuttet ut alt som har med helsesystemet å gjøre), så anbefaler jeg deg å komme inn i systemet igjen, for der tror jeg du trenger å være.

 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anbr42 skrev:

???

Hvorfor synes du at jeg skal vurdere å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre fordi jeg er enig i at du skriver mye vrøvl?

Men hvis det er det du har gjort (kuttet ut alt som har med helsesystemet å gjøre), så anbefaler jeg deg å komme inn i systemet igjen, for der tror jeg du trenger å være.

 

Det er ingen vits å svare vedkommende, mange har prøvd, meg inkludert, men jeg har ikke sett at noen har fått et svar med et snev av fornuft i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder selv å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre.

 

25 minutter siden, Anbr42 skrev:

Hvorfor synes du at jeg skal vurdere å kutte ut alt som har med helsesystem å gjøre fordi jeg er enig i at du skriver mye vrøvl?

Jeg mistenker at det skulle stått "Vurderer selv å kutte ut....", altså underforstått "Jeg vurderer selv å...". Tror ikke det var rettet mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
2 minutter siden, laban skrev:

 

Jeg mistenker at det skulle stått "Vurderer selv å kutte ut....", altså underforstått "Jeg vurderer selv å...". Tror ikke det var rettet mot deg.

Ok, det kan godt hende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...