Gå til innhold

Kupton. Ekstremt sliten i hodet etter pillebruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker 30 mg sobril daglig og 22,5 mg imovane hver kveld (dette over veldig lang tid) har ikke sovet naturlig på år.. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg er EKSTREMT sliten i hodet, kroppen.. Er helt på felgen.. Hva skal jeg gjøre? Å gå til legen er uaktuelt så spør deg.

Anonymkode: 30ec6...4f3

Fortsetter under...

Hvorfor er det uaktuelt å gå til legen? 

Du har i lang tid brukt altfor høye doser Imovane. Det finnes ingen måte å løse dette uten at du kommer til å sove dårlig en stund. Ingen her kan verken komme med doseforslag eller legitimere å bruke for høye doser (som er det det kanskje virker som du spør om). Da må du dessverre til legen. 

Hvis jeg var deg, ville jeg snakket med legen om en medisin med kraftig antihistaminvirkning for søvn (f.eks Surmontil, Truxal, Vallergan eller Nozinan), brukt dette i stedet for Imovane, og kuttet Sobril senere. Men det er bare hva jeg ville gjort.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 30 mg sobril daglig og 22,5 mg imovane hver kveld (dette over veldig lang tid) har ikke sovet naturlig på år.. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg er EKSTREMT sliten i hodet, kroppen.. Er helt på felgen.. Hva skal jeg gjøre? Å gå til legen er uaktuelt så spør deg.

Hvor får du imovanen fra? Er det fastlegen som skriver ut så høye doser over lang tid?

Hvis det ikke er fastlegen, så skjønner jeg at du synes det er vanskelig å drøfte dette med vedkommende. Tror allikevel du bør gjøre det, da det ikke ser ut som om du får til å trappe ned på egenhånd?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det farlig å bruke så høy dose imovane? Hva kan skje? Takk for svar.

Jeg er ikke lege, men tipper avhengighet og vansker med å etablere et normalt søvnmønster igjen. 

Jeg kan for øvrig anbefale Surmontil for søvn, som ISW foreslår. 

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det farlig å bruke så høy dose imovane? Hva kan skje? Takk for svar.

Du dør ikke av det, men for hjernen er det som å drikke 8 halvlitere hver kveld før du skal sove. Du utvikler toleranse for det første, og kan risikere å få angst som en abstinensreaksjon neste dag. Det diskvalifiserer for bilkjøring og kan gjøre deg psykotisk. Du må ta tak i dette nå. 

AnonymBruker
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du dør ikke av det, men for hjernen er det som å drikke 8 halvlitere hver kveld før du skal sove. Du utvikler toleranse for det første, og kan risikere å få angst som en abstinensreaksjon neste dag. Det diskvalifiserer for bilkjøring og kan gjøre deg psykotisk. Du må ta tak i dette nå. 

Takk for svar ISW. Skjønner alvoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...