Gå til innhold

Hvordan best forvalte energien i hypomani?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter en depresjon tror jeg at jeg har switchet over i hypomani. En del av dritthumøret fra depresjonen henger igjen, men jeg har fått masse energi. Har litt problemer med å sitte stille, så jeg går raske turer, trener, rydder og vasker i huset for å få ut fysisk energi. Forsøker også å kanalisere energi inn i andre nyttige ting som jeg ikke har gjort på lenge. Tar noe for å få sove. Fortsatt litt problemer med innsovning, men sover ikke så ille.

Kjeder meg hvis jeg er aleine og vil helst gjøre noe sosialt hele tida. Tror ikke folk opplever meg som påfallende, bare mer energisk. Har egentlig lyst å drikke, særlig om kvelden, for å komme litt ned, men motstår stort sett fristelsen. Men går ut når jeg kan og på konserter osv.

Merker jeg har så mye energi at jeg er redd for å om ei stund brenne opp og kræsje. Hva bør jeg gjøre med energien, bør jeg være fysisk og få den ut, eller bør jeg forsøke å ikke være så aktiv. Forsøke å bare sitte stille. Vil ikke brenne ut og vil ikke høyere opp.

Anonymkode: e6e9b...88d

Fortsetter under...

Gjest Anbr42

Hvis ikke du vil brenne ut og kræsje i en depresjon, og du heller ikke vil høyere opp, så gjør du det du har fått beskjed av legen om å gjøre i slike situasjoner. Jeg tipper det er å ta litt høyere doser av ap noen dager. Så da får du gjøre det, da. Evt. ringe legen i morgen og spørre hva du bør gjøre. 

Gjest franklyscarlet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått beskjed om å gjøre noe som helst, legen vet ikke at jeg er hypoman, eller hva dette er. Lurer på hva jeg kan gjøre på egenhand.

Anonymkode: e6e9b...88d

Jeg er også hypoman nå😊 Skikkelig deilig etter å ha vært deprimert i ukesvis. Jeg prøver å gjøre det samme som deg - å bruke energien på nyttige ting, som trening, husarbeid, være kreativ, og å være sosial. 

Det jeg har fått beskjed om å gjøre av mine behandlere tidligere, er å sikre minst seks timer søvn. I tillegg bør jeg redusere aktiviteten en del. Trene litt mindre, og mindre hardt. Gjøre litt mindre. Unngå sosiale settinger som innebærer mye støy og stimulering. Prøve å skjerme meg, og å redusere inntrykk. Bruke oransje briller. Gi bankkortet mitt til mannen min, slik at jeg ikke bruker så mye penger. Ta beroligende eller ap. Slike ting 😊

Det er lettere sagt enn gjort, da🤪

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...