Gå til innhold

Tjene penger på egen hånd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med å få meg jobb. Har prøvd alt. Men jeg har heldigvis en 50 til 60 prosent stilling. 

Jeg har kommet frem til en idé. Det er å starte noe på egen hånd. Men det er ikke lett. Noen som har forslag om noe? Har du selv drevet på med noe enten på internett eller annet som du har tjent godt med penger på? 

Anonymkode: 88152...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få meg jobb. Har prøvd alt. Men jeg har heldigvis en 50 til 60 prosent stilling. 

Tok du opp fortrinnsretten til utvidet stilling i medarbeidersamtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få meg jobb. Har prøvd alt. Men jeg har heldigvis en 50 til 60 prosent stilling. 

Jeg har kommet frem til en idé. Det er å starte noe på egen hånd. Men det er ikke lett. Noen som har forslag om noe? Har du selv drevet på med noe enten på internett eller annet som du har tjent godt med penger på? 

Anonymkode: 88152...67a

Å starte noe på egen hånd innebærer for de fleste veldig mye arbeid og det tar lang tid før pengene kommer inn, eller i hvertfall til inntektene er høyere enn kostnadene. Jeg kjenner til noen gründere, og har hørt dem si at det var lettere å tjene penger som ansatt. Det er jo givende på mange måter, men altså vanskelig å tjene mer penger enn man gjør i en jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

De fleste som starter for seg selv har vel en periode der de går i minus. Tror at du skal ha et veldig godt forretningskonsept, og sette deg inn i veldig mye om økonomi, markedsføring, etterspørsel etter ditt produkt eller tjeneste etc før du satser på å ha det som hovedinntektskilde.

Hvordan gikk det på medarbeidersamtalen? Fikk du sagt eksplisitt til sjefen at du ønsker høyere stilling og at du ønsker å benytte deg av fortrinnsretten som vi snakket om tidligere i vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å få meg jobb. Har prøvd alt. Men jeg har heldigvis en 50 til 60 prosent stilling. 

Jeg har kommet frem til en idé. Det er å starte noe på egen hånd. Men det er ikke lett. Noen som har forslag om noe? Har du selv drevet på med noe enten på internett eller annet som du har tjent godt med penger på? 

Anonymkode: 88152...67a

Jeg tror for å lykkes med noe, må du selv sitte med en ide du har et glødende engasjement for, være innstilt på beinhard jobbing og perioder med lav avkastning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...