Gå til innhold

NAV sier at ventetid på behandling ikke gir grunnlag til forlengelse av AAP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/jurist-om-nav-regelverk---en-fattigdomsfelle/70788207

Ifølge NAVs ytelsesdirektør Kjersti Monland gir ikke ventetid på behandling NAV mulighet til å forlenge perioden med AAP.

Så lange køer i helsevesenet gjør at syke folk mister inntekt, og må selge unna eiendeler før de kan få til livsopphold på sosialkontoret. 

Er det virkelig slik i Norge i 2019?

Anonymkode: bf6c7...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det nav gjør er et resultat av rådende politikk - altså de politikerne folket stemte på.

Anonymkode: 321f6...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Uheldige omstendigheter" ligger bak så mye i dag synes jeg. De som styrer og steller bør ta ansvaret sitt å bøte på åpenbare svikt i systemet som vi alle er så avhengig av fungerer for oss alle når vi trenger det. Det er ting som bare er vanskelig å tro.

Anonymkode: d9248...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Uheldige omstendigheter" ligger bak så mye i dag synes jeg. De som styrer og steller bør ta ansvaret sitt å bøte på åpenbare svikt i systemet som vi alle er så avhengig av fungerer for oss alle når vi trenger det. Det er ting som bare er vanskelig å tro.

Anonymkode: d9248...d66

Det virker som om selv syke og svake mennesker skal bare overlates til et hensynsløst marked i dag som jeg tror vi bare ser konturene av. Selv helsepersonell strekker ikke til mot dette. Det er virkelig skummelt utvikling og ikke greit at både de som jobber i systemet og brukerens av tjenestene  bare reduseres til ingenting. Det er så mye nitriste nyheter i dag synes jeg.

Anonymkode: d9248...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte har så mye å tenke på i nav tror jeg. Det er nedbemanning der også.

Anonymkode: d9248...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En ting jeg har lagt merke til i dialog med nav er at i for eksempel cv til meg som arbeidssøker som nav fremlegger i møte ikke stemmer med hva jeg faktisk har skrevet inn i systemet fra min mobil hjemme. Derfor er det veldig lurt å ha egen utskriftsmulighet hjemme slik at man kan ta utskrift av hva man faktisk har skrevet inn og oppdatert av alle opplysninger. Kan sikkert ha stor betydning i så mye. Veldig vanskelig å motbevise deres fremstilling ellers når man er i møte med dem. Men alt koster av datautstyr også.

Anonymkode: d9248...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...