Gå til innhold

Hvor ofte og når?


Gjest elena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kona mi og jeg har sex ca. én gang i uka, gjerne i helga. Når vi har sex er det alltid i senga om kvelden før vi sovner. Kjedelig og regulært kanskje, men slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berthold Grünfeld

Kona mi og jeg har sex ca. én gang i uka, gjerne i helga. Når vi har sex er det alltid i senga om kvelden før vi sovner. Kjedelig og regulært kanskje, men slik er det.

Dette mønstret deler dere sikkert med storparten av det norske folket, i hvert fall blant de over 40-45 år, og som har et samliv av en del år bak seg.

Det blir nokså rutinepreget, men noen ganger slår det til med litt spenning, for eks. under feriereiser o.l.

Men det går an å leve slik også. Sex er ingen livsbetingelse på linje med mat, drikke og luft. Men den er nødvendig for artens beståen, og dessuten er det hyggelig med sex. Så fortvil ikke. Dere deler skjebne med mange mennesker.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor, psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt annenhver dag - og til hverdags blir det stort sett innenfor husets fire vegger, dvs. i stue, kjøkken eller soverom (har ikke barn).

Men av og til også ute i naturen, enkelte ganger i bilen og på ferie kan det skje hvor som helst hvor vi har litt privatliv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt annenhver dag - og til hverdags blir det stort sett innenfor husets fire vegger, dvs. i stue, kjøkken eller soverom (har ikke barn).

Men av og til også ute i naturen, enkelte ganger i bilen og på ferie kan det skje hvor som helst hvor vi har litt privatliv :)

Jeg glemte jo å nevne i dusjen.... mmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex? Hva var nå det igjen? *grubler*

Å, ja. Jeg mener å minnes en sterkt nytelsesfull foreteelse - men det er leeeenge siden.

Små barn med irregulære døgnrytmer har satt en stopper for det. Plutselig er søvn langt viktigere enn sex....

Håper det bedrer seg, når jeg tenker meg om...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barn ingen hindring

Sex? Hva var nå det igjen? *grubler*

Å, ja. Jeg mener å minnes en sterkt nytelsesfull foreteelse - men det er leeeenge siden.

Små barn med irregulære døgnrytmer har satt en stopper for det. Plutselig er søvn langt viktigere enn sex....

Håper det bedrer seg, når jeg tenker meg om...

mvh

Vi har også barn (fra 1-7 år), men sex klarer vi å nyte ganske så ofte. Man er ikke nødt til å legge sexen på hylla selv om man har barn.

Jeg har ikke noe tall på hvor ofte vi gjør det, jeg bare vet at vi begge koser oss og "får" så det holder. Og det er heller ikke bare på soverommet det skjer ting. Det kan skje hvor som helst, men kanskje ikke akkurat når som helst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også barn (fra 1-7 år), men sex klarer vi å nyte ganske så ofte. Man er ikke nødt til å legge sexen på hylla selv om man har barn.

Jeg har ikke noe tall på hvor ofte vi gjør det, jeg bare vet at vi begge koser oss og "får" så det holder. Og det er heller ikke bare på soverommet det skjer ting. Det kan skje hvor som helst, men kanskje ikke akkurat når som helst. :-)

...men når lysten er borte pga utslitthet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også barn (fra 1-7 år), men sex klarer vi å nyte ganske så ofte. Man er ikke nødt til å legge sexen på hylla selv om man har barn.

Jeg har ikke noe tall på hvor ofte vi gjør det, jeg bare vet at vi begge koser oss og "får" så det holder. Og det er heller ikke bare på soverommet det skjer ting. Det kan skje hvor som helst, men kanskje ikke akkurat når som helst. :-)

Det er bare det at når poden er i seng, er jeg så dautrøtt at sex frister langt mindre enn søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Barn ingen hindring

...men når lysten er borte pga utslitthet?

Og det spør du meg om? Jeg kan ikke gjøre noe med det dessverre. Selv har utslitthet aldri vært en unnskyldning for meg til å ikke å ha sex. Er jeg utslitt synes jeg faktisk det er ekstra godt med sex, for da sover jeg så mye bedre etterpå. Jeg synes forøvrig ikke at det er slitsomt med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...