Gå til innhold

Ser det er flere som sliter med å komme seg opp av sofaen, jeg sliter max med det, så hva med å prøve å motivere hverandre til å bli litt mer aktiv?😊

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det kan starte med små steg, 5min tur feks, eller 5min øvelser (enkle!) hjemme? 

Om vi er flere, så er det kanskje lettere å komme igang og forplikte seg?!😄

Anonymkode: ef4fe...f38

Fortsetter under...

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan starte med små steg, 5min tur feks, eller 5min øvelser (enkle!) hjemme? 

Om vi er flere, så er det kanskje lettere å komme igang og forplikte seg?!😄

Jeg kan være med,gå rundt sykehuset en gang for dagen. Det må jeg vel klare håper jeg, hva skal du gjøre?

AnonymBruker

Jeg har kjøpt en yogamatte for å gjøre litt enkle øvelser hjemme, og kanskje våge meg ut på en liten rundtur innimellom når angsten ikke stopper meg.

Men blir nok helst øvelser hjemme, kjenner jeg meg selv rett.. Har tenkt å kun starte enkelt med noen situps, armhevinger og knebøy, veldig lite og enkelt for at det skal være gjennomførbart. Har også prøvd å følge enkle yoga-øvelser på YouTube, men det glir ut, og derfor tenker jeg at det kanskje er lettere og mer motiverende om man forplikter seg, på et vis😊 Jeg drev med kampsport på et ok nivå før alt raste, og jeg hater at jeg sitter her og blir mer og mer slapp, tiltaksløs, og dvask og rund..

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg kan være med,gå rundt sykehuset en gang for dagen. Det må jeg vel klare håper jeg, hva skal du gjøre?

Jeg syns det var et fint mål, å ta en runde rundt sykehuset, evt et annet bygg om dette er noe som andre kan føle de kan gjennomføre👍😄

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt en yogamatte for å gjøre litt enkle øvelser hjemme, og kanskje våge meg ut på en liten rundtur innimellom når angsten ikke stopper meg.

Men blir nok helst øvelser hjemme, kjenner jeg meg selv rett.. Har tenkt å kun starte enkelt med noen situps, armhevinger og knebøy, veldig lite og enkelt for at det skal være gjennomførbart. Har også prøvd å følge enkle yoga-øvelser på YouTube, men det glir ut, og derfor tenker jeg at det kanskje er lettere og mer motiverende om man forplikter seg, på et vis😊 Jeg drev med kampsport på et ok nivå før alt raste, og jeg hater at jeg sitter her og blir mer og mer slapp, tiltaksløs, og dvask og rund..

Jeg syns det var et fint mål, å ta en runde rundt sykehuset, evt et annet bygg om dette er noe som andre kan føle de kan gjennomføre👍😄

Har vært skikkelig sprek du da, lykke til med øvelsene hjemme :) 

Kan jo prøve å gjøre noen styrkeøvelser jeg og hvis jeg ikke går rundt sykehuset, vet om noen øvelser nå etter jeg gikk på trening. 

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har vært skikkelig sprek du da, lykke til med øvelsene hjemme :) 

Kan jo prøve å gjøre noen styrkeøvelser jeg og hvis jeg ikke går rundt sykehuset, vet om noen øvelser nå etter jeg gikk på trening. 

Ja, styrkeøvelser er bra, og tanken er at det skal være lite i begynnelsen, som sagt 5min, eller 3-5 situps, armhevinger og knebøy, eller noe sånt, men trenger ikke større mål enn det😊

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, styrkeøvelser er bra, og tanken er at det skal være lite i begynnelsen, som sagt 5min, eller 3-5 situps, armhevinger og knebøy, eller noe sånt, men trenger ikke større mål enn det😊

Det er bra man skal begynne forsiktig, trenger det nå :) 5 min SKAL jeg klare. 

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er bra man skal begynne forsiktig, trenger det nå :) 5 min SKAL jeg klare. 

Veldig bra, klarer man det en liten stund, ser man plutselig at man klarer 2min til, eller 3 øvelser ekstra, også er man i gang😊 Det viktige er å ikke miste motet om man detter av en gang eller flere, da bare fortsetter man når man er klar for det😄

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Bli med på de ukentlige oppdateringene på treningsforumet :)

Tror nok de andre treningstrådene med rapporter om diverse styrke- og spinningøkter kan virke demotiverende på dem som har ambisjoner om fem minutters gåturer 🙄

AnonymBruker
36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Bli med på de ukentlige oppdateringene på treningsforumet :)

Måtte inn og se på den siden, men de oppleggene der tror jeg er altfor voldsomt for oss som sliter på denne måten som bla jeg gjør. Her er det snakk om pittelitt bevegelse og øvelser, hverfall i starten, også blir man forhåpentligvis lettere i motivasjonen når man ser at man klarer 5min, og da kan man etterhvert øke på😊

Så jeg skal snart finne frem matten min, finne et program på YouTube, og bare gjennomføre det, tvinge meg selv i gang🙈

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra, klarer man det en liten stund, ser man plutselig at man klarer 2min til, eller 3 øvelser ekstra, også er man i gang😊 Det viktige er å ikke miste motet om man detter av en gang eller flere, da bare fortsetter man når man er klar for det😄

Ja får øke på litt og litt :) 

Nicklusheletida
3 timer siden, Xtra skrev:

Tror nok de andre treningstrådene med rapporter om diverse styrke- og spinningøkter kan virke demotiverende på dem som har ambisjoner om fem minutters gåturer 🙄

Ups ja, det har du nok rett i. 

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ups ja, det har du nok rett i. 

Synes uansett det er ok å invitere til deltagelse:-)

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte inn og se på den siden, men de oppleggene der tror jeg er altfor voldsomt for oss som sliter på denne måten som bla jeg gjør. Her er det snakk om pittelitt bevegelse og øvelser, hverfall i starten, også blir man forhåpentligvis lettere i motivasjonen når man ser at man klarer 5min, og da kan man etterhvert øke på😊

Så jeg skal snart finne frem matten min, finne et program på YouTube, og bare gjennomføre det, tvinge meg selv i gang🙈

Jeg synes det hadde vært kjempekoselig om dere hadde blitt med på den andre ukentlig tråden. :) Vi er veldig flinke til å heie på hverandre altså! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...