Gå til innhold

Hva synes du om utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holdning til det? Unnskylder du det eller ikke? 

Anonymkode: 94022...8c4

Det virker nokså naivt å tro at det finnes et enkelt svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk er folk.

Anonymkode: 334b7...3af

Enig i det. Og jepp det fins ikke et enkelt svar på det men jeg mener at dersom noe går så langt som til utroskap så er det slutt. 

Anonymkode: 94022...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdning til det? Unnskylder du det eller ikke? 

Anonymkode: 94022...8c4

Umulig å si uten å vite mer om situasjonen rundt det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Og jepp det fins ikke et enkelt svar på det men jeg mener at dersom noe går så langt som til utroskap så er det slutt. 

Anonymkode: 94022...8c4

Et eksempel. Thon sin kone var dement og "borte vekk" psykisk i mange år. Olav Thon skilte seg ikke, men fant seg en kjæreste ved siden av.

Er det akseptabelt med utroskap i en slik situasjon? Jeg mener ja.

Som elextra sier, det finnes ikke noe enkelt svar på det.

I mange forhold, kan det være slik at den ene parten ikke vil ha sex, men likevel ikke skille seg. Kan man da pålegge den andre i forholdet å leve livet sitt uten sex ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Et eksempel. Thon sin kone var dement og "borte vekk" psykisk i mange år. Olav Thon skilte seg ikke, men fant seg en kjæreste ved siden av.

Er det akseptabelt med utroskap i en slik situasjon? Jeg mener ja.

Som elextra sier, det finnes ikke noe enkelt svar på det.

I mange forhold, kan det være slik at den ene parten ikke vil ha sex, men likevel ikke skille seg. Kan man da pålegge den andre i forholdet å leve livet sitt uten sex ? 

Thon inngikk forholdet mange år før konen ble dement. Han har imidlertid fått mediene med på litt forskjønning i etterkant. 

Anonymkode: f8ee6...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thon inngikk forholdet mange år før konen ble dement. Han har imidlertid fått mediene med på litt forskjønning i etterkant. 

Anonymkode: f8ee6...700

Ok, det visste jeg ikke, men det er vel heller ikke så lett å vite når demensen startet. Det kan jo være at han merket det lenge før alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, det visste jeg ikke, men det er vel heller ikke så lett å vite når demensen startet. Det kan jo være at han merket det lenge før alle andre.

Det kan selvfølgelig være noe i det, men kona hans var tilsynelatende ganske oppegående på det tidspunkt han inngikk forholdet. Og hun var mer enn frisk nok til å føle seg ydmyket over at "alle" visste at han var utro med en kvinne som var mye yngre. Det er litt rart å lese om dette så mange år senere, og se hvor villig pressen er til å være med på å pynte litt på historien. 

Anonymkode: f8ee6...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg ser ikke for meg at jeg ville ligget med en annen dersom kjæresten min ble dement... uansett hva som skjer han av sykdommer så ønsker jeg ingen ny mann. Mulig jeg er rar, men sånn er det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvfølgelig være noe i det, men kona hans var tilsynelatende ganske oppegående på det tidspunkt han inngikk forholdet. Og hun var mer enn frisk nok til å føle seg ydmyket over at "alle" visste at han var utro med en kvinne som var mye yngre. Det er litt rart å lese om dette så mange år senere, og se hvor villig pressen er til å være med på å pynte litt på historien. 

Anonymkode: f8ee6...700

Uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvfølgelig være noe i det, men kona hans var tilsynelatende ganske oppegående på det tidspunkt han inngikk forholdet. Og hun var mer enn frisk nok til å føle seg ydmyket over at "alle" visste at han var utro med en kvinne som var mye yngre. Det er litt rart å lese om dette så mange år senere, og se hvor villig pressen er til å være med på å pynte litt på historien. 

Anonymkode: f8ee6...700

Ok, jeg kjenner ikke historien, så kan ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg tenkte på dette med utroskap i kveld. Det er en fyr som alltid har vært veldig på å rope på meg og ville prate med meg når han ser meg. Jeg synes det er koselig og har alltid trodd at han så på meg kun som en kompis på en måte. Vi har alltid pratet veldig bra sammen og gjerne lettere enn hva jeg føler meg og kjæresten gjør. Tenkte på det : hva om han forsøkte seg på meg? Han er jo langt lettere å prate med enn kjæresten.... noe jeg savner, men samtidig så elsker jeg kjæresten og alt med han ellers. Så ville jeg sviktet kjæresten? Og hvorfor tenker jeg på det når jeg har en så perfekt, flott og snill mann? Jeg tenkte : nei jeg vil ikke svikte kjæresten min for jeg elsker han. 

Men som sagt: jeg ser jo hvor lett utroskap kan skje. Hva om det er noe som ikke funker i forholdet? Men det er en grusom måte å svike noen på med utroskap. 

Regner med at det kommer noen kommentarer under fra brukere over hvorfor jeg kunne tenke på dette. Men jeg gjorde det fordi det fins andre med andre kvaliteter enn hva kjæresten har. Kjæresten har igjen kvaliteter som ikke den mannen jeg pratet om har.  Men den mannen hadde en kvalitet som jeg savner i forholdet. Men jeg hadde aldri ville svikte min kjæresten likevel. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
På 6.3.2019 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Holdning til det? Unnskylder du det eller ikke? 

Anonymkode: 94022...8c4

Jeg synes det er vanskelig å komme på tilfeller hvor det er greit å være utro. Kanskje det er greit i helt spesielle situasjoner, som når man har en dement partneren. 

Som regel er det folk som gir etter for fristelsen og gjør noe de ikke burde gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er vanskelig å komme på tilfeller hvor det er greit å være utro. Kanskje det er greit i helt spesielle situasjoner, som når man har en dement partneren. 

Som regel er det folk som gir etter for fristelsen og gjør noe de ikke burde gjort. 

Ja, spørsmålet er hvordan vi skal definere utroskap? . Og her svarer du veldig greit i siste setning. Det er folk som gir etter for fristelsen, og gjør noe de ikke burde gjort. Men jeg mener at ingenting unnskylder utroskap. Det er noe som heter ærlige løsninger. Dersom noen er missfornøyd med noe i forholdet så bør man si det, og derretter sette opp løsninger for det i felleskap, istedet for å gå hveandre bak ryggen.

På en måte så forstår jeg det med demens. Dersom en av partene blir demens så er det jo en forståelse for at den andre ønsker å ha seg et sexliv videre. Men det er styggt å ligge med noen uten tillatelse i starten av demens-fasen fordi da er vedkommende gjerne ganske så oppegående. Det blir anderledes når vedkommende er blitt fraværende og lever i sin egen verden på en måte. Det samme gjelder dersom en av partene havner i koma eller lignende tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...