Gå til innhold

Det er tomt for sobril på apotekene..!.Har spurt legen om å det er mulig å få en resept på vival istedet, for det er vel de to som er mest vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et apotek får inn noe som heter Oxapax i morgen, som skal være synonym med sobril, har ikke hørt om det før, og det koster 430kr.. 

Er det andre som blir påvirket av medisinmangelen som er nå?

Anonymkode: 528ef...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et apotek får inn noe som heter Oxapax i morgen, som skal være synonym med sobril, har ikke hørt om det før,

Tror det er "dansk" Sobril.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og det koster 430kr.. 

Oj, det var dyrt.  Hva koster Sobil til vanlig?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre som blir påvirket av medisinmangelen som er nå?

Nei, men jeg er bekymret så ofte som det er medisinmangel nå for tiden.

Anonymkode: e4322...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et apotek får inn noe som heter Oxapax i morgen, som skal være synonym med sobril, har ikke hørt om det før, og det koster 430kr.. 

Er det andre som blir påvirket av medisinmangelen som er nå?

Anonymkode: 528ef...182

Hvor bor du? Apotekene her fikk sobril inn for 2 uker siden, så regner med de fremdeles har det. Eller håper virkelig det. Skal hente ut i morgen..

Anonymkode: ea238...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er i Hordaland, og det gjelder visst de fleste apotek her. Det ble ringt rundt når mine skulle hentes ut nå i kveld. Og beskjeden var at det kommer tidligst i uke 14..

Anonymkode: 528ef...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan er vival ifht sobril?

En regner at 1 mg Vival/Valium/Stesolid tilsvarer 2,5 mg Sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, kupton skrev:

En regner at 1 mg Vival/Valium/Stesolid tilsvarer 2,5 mg Sobril.

Takker! Men er effekten noe det samme? Jeg har ikke så mye erfaring med de forskjellige, er det mye det samme, eller hva er evt forskjellene?

Mange spørsmål her, mye tanker akkurat nå🙄🙈

Anonymkode: 528ef...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Tror det er "dansk" Sobril.

Oj, det var dyrt.  Hva koster Sobil til vanlig?

Nei, men jeg er bekymret så ofte som det er medisinmangel nå for tiden.

Anonymkode: e4322...923

Jeg er veldig bekymret, har brukt Sobril i 16 år og det er mangel på det uansett hva som skrives her, bare å google, og det kan vare til juni måned. Hvor i landet bor de som fikk hentet den 6/3? Ringte 4 apotek i går og ingen hadde, og ingen vet eksakt, begynner å få rimelig panikk, skal til legen fredag og da får jeg 2 pk. En med 100 tbl 10, mg og 100 tbl med 15, mg som er tomt rundt her jeg bor. Nære Sandvika. Trenger og vite om det er noen apoteket som har disse.

Anonymkode: 81635...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Takker! Men er effekten noe det samme? Jeg har ikke så mye erfaring med de forskjellige, er det mye det samme, eller hva er evt forskjellene?

Mange spørsmål her, mye tanker akkurat nå🙄🙈

Anonymkode: 528ef...182

Hvor i all verden har du fått det regnestykket fra? For noe tull. Vival virker ikke på meg, eller alle de andre jeg kjenner som bruker Sobril fast uten å ruse seg vel og merke

Anonymkode: 81635...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2019 den 21.56, franklyscarlet skrev:

Jeg fikk to pakker Sobril i går. 

Hvor i landet bor du? For det er mangel på det, bare å google

Anonymkode: 81635...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig bekymret, har brukt Sobril i 16 år og det er mangel på det uansett hva som skrives her, bare å google, og det kan vare til juni måned. Hvor i landet bor de som fikk hentet den 6/3? Ringte 4 apotek i går og ingen hadde, og ingen vet eksakt, begynner å få rimelig panikk, skal til legen fredag og da får jeg 2 pk. En med 100 tbl 10, mg og 100 tbl med 15, mg som er tomt rundt her jeg bor. Nære Sandvika. Trenger og vite om det er noen apoteket som har disse.

Anonymkode: 81635...05e

Beklager, men har fått opplyst at sobril ikke er å få tak i i HELE Norge. Det er tomt for alle styrker over alt. 

Anonymkode: ea238...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoss oss kommer det i uke 14. Jeg spurte i dag. Neste gang henter jeg tidligere et mytt resept. Trodde jeg trenger det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Hoss oss kommer det i uke 14. Jeg spurte i dag. Neste gang henter jeg tidligere et mytt resept. Trodde jeg trenger det ikke. 

Her sa de på apotekene at det sies at sobril skal komme tilbake i uke 14 (bor i stor by) men hun på apoteket sa at hun ikke tror på det før hun står der med pakken i hånden.. 

Anonymkode: ea238...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet bor du? For det er mangel på det, bare å google

Anonymkode: 81635...05e

Ja, jeg har lest om det flere steder. Jeg ble overrasket da de ga meg to pakker på apoteket, og sa det til hu i kassa. Hun hadde ikke hørt om at det var mangel på Sobril. De hadde vel noen pakker igjen, og hun hadde sikkert ikke hørt om det, da. Det var et apotek i Akershus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her sa de på apotekene at det sies at sobril skal komme tilbake i uke 14 (bor i stor by) men hun på apoteket sa at hun ikke tror på det før hun står der med pakken i hånden.. 

Anonymkode: ea238...37c

Det skal jeg se neste uke. Jeg er spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

siste nytt. Sobril forventes ikke inn på apotekene for tidligst i juni..

Anonymkode: ea238...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

siste nytt. Sobril forventes ikke inn på apotekene for tidligst i juni..

Anonymkode: ea238...37c

Produsenten bør bøtelegges.

Anonymkode: e4322...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...