Gå til innhold

Eggløsning og fertilitet haster


Nassenøff86

Anbefalte innlegg

Nassenøff86

Hei! 

Jeg er en kvinne på 33 som er i et forhold med en kvinne. Vi har lenge snakket om å få barn, og nå er tiden inne for å prøve. Vi skal bli inseminert i Danmark og venter bare på at eggløsningstesten fra clear blue skal vise maksimal fertilitet  Jeg er på dag 10,og har testet for høy fertilitet i 4 dager nå. Storken sier at vi skal komme så fort jeg tester maksimal fertilitet, men jeg blir så utrolig forvirret. På nettet står det at man skal ha sex dagene før selve eggløsningen. Vil det da si at når jeg tester maksimal fertilitet så er det for sent å komme seg til danmark for å bli inseminert?  Jeg har også lest på nett at man kan bli gravid dersom man har sex dagene før eggløsning, og at EL testen slår ut ca 36 timer før eggløsningen. Hva skal vi forholde oss til? Håper inderlig på litt god hjelp her så vi vet hva som er best for oss å gjøre for å ha størst sjanse for å lykkes. Alt i alt så kostet ett forsøk for oss nærmere 30 tusen, så det er ikke bare å prøve igjen neste måned. Dette er penger som det har tatt tid å spare opp, og det vil ta tid å spare opp nye 30 tusen. Jeg er 33 år og vet at fertiliteten synker etter man fyller 35, og da har vi ikke så god tid på oss med tanke på at det tar tid å spare opp. 

 

Har du noen konkrete råd til oss?

Min syklus er på 29 dager denne perioden, forrige måned var den på 25,og da var jeg maksimal fertil på dag 10. 

Kjenner heller ikke på noen spesielle eggløsningtegn. Har ikke det karakteristiske slimet, og heller ikke ømme brystrer eller smerter i magen. Slimet bruker jeg alltid ha ved eggløsning, noe jeg ikke har enda. Men jeg har også lest at når man har dette slimet så har allerede egget løsnet og det vil være for sent å bli gravid . Stemmer dette? 

 

På forhånd, tusen, takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Nassenøff86 skrev:

På forhånd, tusen, takk for svar ❤️

Det er ingen gynekolog som svarer her lenger, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nassenøff86
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er ingen gynekolog som svarer her lenger, dessverre.

Hvorfor ikke? 😭 Har du noe peiling på dette da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nassenøff86 skrev:

Hvorfor ikke? 😭 Har du noe peiling på dette da? 

Kontrakten gynekologen hadde med DOL gikk ut 1. mars. Nei, jeg har ikke peiling, ring klinikken dit dere skal og spør der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nassenøff86 skrev:

Slimet bruker jeg alltid ha ved eggløsning, noe jeg ikke har enda. Men jeg har også lest at når man har dette slimet så har allerede egget løsnet og det vil være for sent å bli gravid . Stemmer dette? 

Her står det en god del om akkurat dette:

https://www.froyaklinikken.no/blogg/2018/11/26/egglsning-og-egglsningsslim-hvordan-finne-ut-av-det?gclid=EAIaIQobChMIrPqH1_zv4AIVx6MYCh1T_w9oEAAYASAAEgJRDPD_BwE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...