Gå til innhold

Har du prøv det nye larvebrødet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/a/10459880/

Grovbrødet «Mjølmums» har en helt spesiell ingrediens, nemlig malte melbille-larver.

Skepsis eller ei, ifølge leder for teknologi og forretningsutvikling i Larveriet, Marie Sagen, er larver noe vi bør spise.

– En av hovedgrunnene er at det er veldig sunt. Disse tørkede larvene inneholder cirka 50 prosent protein, og er like på andre næringsstoffer som jern, magnesium og sink, sier hun.

ETT BRÃD â 100 LARVER: Tirsdag lanserte Meny, i samarbeid med Bakerhuset, grovbrødet «Mjølmums». Hvert brød av denne sorten inneholder 100 larver.

Anonymkode: cc25c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... nei det har jeg ikke og kommer ikke til å prøve :)

Men du får gjøre det og rapporter tilbake om det smaker godt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før jeg leste alt du skrev var jeg overbevist om at det bare karve du mente som jo også skal være drivende for maven. Larve kunne jeg ikke tenke meg nå iallfall.Jeg har dog smakt struts i  lukket privat selskap en gang. Synes smakte som kylling. Veldig godt. Allikevel ikke noe jeg kommer til å løpe å prøve å kjøpe.Tror det er mye rent juks i dag jeg.

Anonymkode: a7dd0...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, deilig å tenke på att noen har skjært opp ett slikt brød i brødskjærermaskinen før deg. 

Anonymkode: 75226...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, deilig å tenke på att noen har skjært opp ett slikt brød i brødskjærermaskinen før deg. 

Anonymkode: 75226...96f

Tror vel aldri det har vært bra å bruke de maskinene, tenk hva som ramler neddi der og som er veldig vanskelig å få vasket..

Skjerer selv jeg ihvertfall uansett larver eller ei

Anonymkode: e3b38...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror vel aldri det har vært bra å bruke de maskinene, tenk hva som ramler neddi der og som er veldig vanskelig å få vasket..

Skjerer selv jeg ihvertfall uansett larver eller ei

Anonymkode: e3b38...625

Det er vel bare meny som selger det brødet uansett, og virus dør etter kort tid, så jeg er ikke bekymret for andre ting.

Anonymkode: 75226...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, deilig å tenke på att noen har skjært opp ett slikt brød i brødskjærermaskinen før deg. 

Anonymkode: 75226...96f

Med tanke på all skitt og basiller som den skjeremaskinen er innsmurt med er eventuelle billerester det minste problemet.

Anonymkode: cc25c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 8.3.2019 den 18.13, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/10459880/

Grovbrødet «Mjølmums» har en helt spesiell ingrediens, nemlig malte melbille-larver.

Skepsis eller ei, ifølge leder for teknologi og forretningsutvikling i Larveriet, Marie Sagen, er larver noe vi bør spise.

– En av hovedgrunnene er at det er veldig sunt. Disse tørkede larvene inneholder cirka 50 prosent protein, og er like på andre næringsstoffer som jern, magnesium og sink, sier hun.

ETT BRÃD â 100 LARVER: Tirsdag lanserte Meny, i samarbeid med Bakerhuset, grovbrødet «Mjølmums». Hvert brød av denne sorten inneholder 100 larver.

Anonymkode: cc25c...d45

En venninne av meg fortalte om dette til meg akkurat nå. Nei!!!!! Jeg skal aldri forsøke det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, det har jeg ikke, og det frister heller ikke :-(

MEN - når det er sagt, så kan det godt være at jeg kan venne meg til dette, slik jeg vennet meg til å spise rå fisk (sushi), fordi for ti år siden syntes jeg det hørtes HELT motbydelig ut!

Så jeg skal aldri si aldri - godt mulig jeg kommer til å spise larvebrød om noen år :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
12 timer siden, påskelilje skrev:

Nei, det har jeg ikke, og det frister heller ikke 😞

MEN - når det er sagt, så kan det godt være at jeg kan venne meg til dette, slik jeg vennet meg til å spise rå fisk (sushi), fordi for ti år siden syntes jeg det hørtes HELT motbydelig ut!

Så jeg skal aldri si aldri - godt mulig jeg kommer til å spise larvebrød om noen år 🙂
 

Mulig det er på tide å prøve?  Ser det fristende, delikat og innbydende ut: ? https://www.bakeri.net/meny-lanserer-larvebrod/  ;) . (tøyser med deg usj ) 

Nei, jeg vil faktisk holde meg langt unna det brødet. Ser aldri for meg at jeg spiser noe sånnt. Huff. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei tror ikke aktuelt i mitt kjøleskap. Da heller "spise kirsebær med de store." Kanskje.

Anonymkode: a7dd0...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...