Gå til innhold

Slutte helt, eller kun bytte prevansjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en kvinne på 28 år. Jeg brukte i lenger tid (7 år) Cerazette, uten å ha noen plager med det. Men sommeren 2017 begynte jeg plutselig å kjenne på flere fysiske endringer i kroppen. Min fastlege mente at endringene jeg merket ikke hadde noen sammenheng, men tok dog en blodprøve som viste at jeg hadde B12 og jern mangel. Sommeren 2018 dro jeg til en edokrinolog, som etter å ha foretatt  prøver mente  at jeg burde bytte prevansjonsmiddel. Hun ga meg et som heter Minerva35. Jeg ville gi dette nye prevansjonsmiddelet tid, for å se om det førte til endringer, og nå har det da gått nesten 7 mnd. Isteden for å merke bedringen vil jeg si at symptomene jeg har følt på har forverret seg. Jeg har nå vurdert å slutte helt med prevansjon, men vegrer meg for dette da jeg er i et fast forhold som er forholdsvis nytt. Hvilke andre alternativer, med forholdsvis lite hormoner har jeg? 

Anonymkode: 934b1...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...