Gå til innhold

Mobilen og egne private hemmeligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler meg litt teit iblant. Dersom kjæresten min vil se på noe på mobilen min så blir jeg redd for at notiser som jeg skriver for meg selv skal komme opp slik at han leser dem. Jeg sliter litt med angst og derfor skriver jeg iblant beskjeder til meg selv for å få bort angsten og det hjelper. Men jeg føler meg ganske dum når kjæresten vil se på mobilen. Er redd at han kan tro jeg er utro eller lignende. Men det er jeg ikke. Er dere andre forsiktig med hva dere har liggende på mobilen? Eller uteligger dere alt til kjæresten? 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mobilen er mitt private område som kjæreste/samboer ikke har noe med. Jeg har ingenting hemmelig der men det er privat og noe jeg selvsagt skal få ha i fred. Jeg ville heller aldri drømme om å be å få se kjæreste/samboer`s mobil.

Anonymkode: 632b4...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobilen er mitt private område som kjæreste/samboer ikke har noe med. Jeg har ingenting hemmelig der men det er privat og noe jeg selvsagt skal få ha i fred. Jeg ville heller aldri drømme om å be å få se kjæreste/samboer`s mobil.

Anonymkode: 632b4...057

Mobilen fungerer som et hjelpeverktøy for meg når det gjelder angsten min. Dersom jeg får angst eller vanskelige følelser så noterer jeg det ned på melding og sender det til mailen min. Og jeg vil ikke at kjæresten skal lese det. Og det er innerste tankene mine som jeg tømmer hodet fra. Og jeg må jo få lov å ha noe av det for meg selv slik at jeg har fred med de. Jeg ville slite mer om han leste alt jeg skrev. 

Jeg er ikke utro. Og jeg håper jo på at han ikke tror det . Tror han merker at jeg blir litt stresset når han ser på min mobil. Jeg er så redd for at han plutselig kommer over det jeg skriver til meg selv. 

Godt at du deler synet om at vi må få ha noe privat. 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De notatene jeg skriver om angsten til meg selv bidrar å få angsten bort eller litt bort for en stund. Det er min måte å hjelpe meg selv på. Fått råd om det tidligere av psykologer. 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt teit iblant. Dersom kjæresten min vil se på noe på mobilen min så blir jeg redd for at notiser som jeg skriver for meg selv skal komme opp slik at han leser dem. Jeg sliter litt med angst og derfor skriver jeg iblant beskjeder til meg selv for å få bort angsten og det hjelper. Men jeg føler meg ganske dum når kjæresten vil se på mobilen. Er redd at han kan tro jeg er utro eller lignende. Men det er jeg ikke. Er dere andre forsiktig med hva dere har liggende på mobilen? Eller uteligger dere alt til kjæresten? 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Min kjære må gjerne se på mobilen min så mye han bare vil. Det hender han hjelper meg med noe på den og da kan han jo titte på det han vil, men han er svært lite nysgjerrig av seg. Ikke har jeg noe spennende for andre på mobilen heller. :) Er litt usikker på om han har pinkoden til min mobil forresten. Jeg vet koden til hans og den ligger fremme så jeg kan sjekke den om jeg vil, men det har jeg ingen interesse av, hender han ber meg sjekke hvem meldingen som kom inn er fra eller hvem det er som ringer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
47 minutter siden, Lillemus skrev:

Min kjære må gjerne se på mobilen min så mye han bare vil. Det hender han hjelper meg med noe på den og da kan han jo titte på det han vil, men han er svært lite nysgjerrig av seg. Ikke har jeg noe spennende for andre på mobilen heller. :) Er litt usikker på om han har pinkoden til min mobil forresten. Jeg vet koden til hans og den ligger fremme så jeg kan sjekke den om jeg vil, men det har jeg ingen interesse av, hender han ber meg sjekke hvem meldingen som kom inn er fra eller hvem det er som ringer da.

Det er et kjent rykte om at hvis kjæresten er redd for å vise mobilen så må vedkommende være utro. Jeg er ikke utro men jeg er redd for at han skal se inn i mine egne private hemmelige ting som ikke noen har med å gjøre. Men det er derfor ikke alltid et tegn på utroskap hvis man ikke kan vise alt på mobilen. I mitt tilfelle er det hemmelige notiser som jeg bruker som hjelp for å takle angst. 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, Lillemus skrev:

Min kjære må gjerne se på mobilen min så mye han bare vil. Det hender han hjelper meg med noe på den og da kan han jo titte på det han vil, men han er svært lite nysgjerrig av seg. Ikke har jeg noe spennende for andre på mobilen heller. :) Er litt usikker på om han har pinkoden til min mobil forresten. Jeg vet koden til hans og den ligger fremme så jeg kan sjekke den om jeg vil, men det har jeg ingen interesse av, hender han ber meg sjekke hvem meldingen som kom inn er fra eller hvem det er som ringer da.

Men jeg kunne ønske at jeg hadde det så lett som deg angående min mobil  :)

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er notatene du er redd for så er det vel bare å skaffe en app som du kan skrive i hvor kun du har koden, så er resten av mobilen åpen? Kan ikke se at det er verre enn det?

Anonymkode: 632b4...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et kjent rykte om at hvis kjæresten er redd for å vise mobilen så må vedkommende være utro. Jeg er ikke utro men jeg er redd for at han skal se inn i mine egne private hemmelige ting som ikke noen har med å gjøre. Men det er derfor ikke alltid et tegn på utroskap hvis man ikke kan vise alt på mobilen. I mitt tilfelle er det hemmelige notiser som jeg bruker som hjelp for å takle angst. 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Jeg har erfaring fra et tidligere forhold med det du sier om utroskap, men jeg har overhodet ikke noe behov for å "snoke" på mobilen til min kjære. Det jeg ikke skjønner er at du holder notisene dine om angsten så hemmelige - hvorfor kan ikke kjæresten din få innblikk i det? Vil ikke det også hjelpe ham til å forstå det og dermed kunne hjelpe deg om nødvendig?

Det eneste jeg ikke vil at min kjære skal se er om noen har sendt meg meldinger som kun er ment for mine øyne, men han ser ikke på mine sms'er om han hjelper meg med mobilen så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt teit iblant. Dersom kjæresten min vil se på noe på mobilen min så blir jeg redd for at notiser som jeg skriver for meg selv skal komme opp slik at han leser dem. Jeg sliter litt med angst og derfor skriver jeg iblant beskjeder til meg selv for å få bort angsten og det hjelper. Men jeg føler meg ganske dum når kjæresten vil se på mobilen. Er redd at han kan tro jeg er utro eller lignende. Men det er jeg ikke. Er dere andre forsiktig med hva dere har liggende på mobilen? Eller uteligger dere alt til kjæresten? 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Min mobil er også privat, og jeg ville ikke like om noen "snoket rundt" på den, og det gjelder også mann og barn. Blant annet får jeg jo mye private meldinger fra søster og venninner som ikke er ment for andre. Jeg ville heller ikke like om mine meldinger til andre ble lest av samboer/barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mobilen min er privat, og jeg liker ikke at verken ungdommene mine eller mannen min bruker den. Jeg kan vise bilder eller evt spesielle meldinger som omhandler oss begge, men som Xtra sier, så vil jeg ikke at andre skal lese private meldinger fra/til venninner, jobb, familie etc.

Jeg har likevel ingen store hemmeligheter, og mobilen ligger ofte åpent fremme (med en kode familien kjenner :-) ), men vi respekterer hverandres mobiler, slik vi respekterer hverandres brev (ikke så ofte vi får brev lenger da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonene som telefoner og laptop har i dag tilsier at de er privat, man lagrer ALT, og man kan spore omtrent hva folk te ker. Det er derfor helt greit å si dette dersom du føler det samme. Når du i tillegg bruker telefon som en slags dagbok er det helt greit å ikke ville dele den med noe. Å være privat betyr ikke at en nødvendigvis HAR noe å skjule, bare at en har en sunn intimgrense og ikke deler alt.  

Hvorfor vil han bruke din forresten? Har han ikke sin egen? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Hvorfor skal han se på mobilen din ?

Mobilen er privat. Jeg er ikke forsiktig med hva jeg har liggende på mobilen, men jeg gir ikke fra meg koden til mobilen. 

Jeg er ikke utro, men jeg har mye der jeg ikke synes kjæresten eller andre trenger å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.3.2019 den 9.37, Xtra skrev:

Min mobil er også privat, og jeg ville ikke like om noen "snoket rundt" på den, og det gjelder også mann og barn. Blant annet får jeg jo mye private meldinger fra søster og venninner som ikke er ment for andre. Jeg ville heller ikke like om mine meldinger til andre ble lest av samboer/barn.

Har det på samme måte som du beskriver. Jeg er ikke utro men liker å ha litt privat for meg selv. Altså jeg ønsker ikke å fortelle absolutt alt om ting som han ikke har noe med å gjøre. Da ville jeg følt at jeg hadde ødelagt mitt eget jeg i forholdet. 

Og jeg liker ikke at han eller barna leser meldingene mine. Så jepp jeg har det på den måten du liker å ha det.

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.3.2019 den 23.26, Nicklusheletida skrev:

Hvorfor skal han se på mobilen din ?

Mobilen er privat. Jeg er ikke forsiktig med hva jeg har liggende på mobilen, men jeg gir ikke fra meg koden til mobilen. 

Jeg er ikke utro, men jeg har mye der jeg ikke synes kjæresten eller andre trenger å lese. 

Samme her. 

Anonymkode: dc1ce...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...