Gå til innhold

BET-behandling?


Gjest Anbr42

Anbefalte innlegg

Gjest Anbr42

Jeg har fått tilbud om planlagt innleggelse på dps. Skal på forvernssamtale hos psykiater denne uken, men aner ikke hva jeg evt. går til. 

Psykepleieren jeg går til i kommunen tenker at det muligens er BET-behandling. Når jeg så søker på nettet om slik behandling så får jeg inntrykk av at dette er for svært dårlige pasienter. Pasienter som er behandlingsresistente, hvor ingenting har hjulpet tidligere. 

Hvis det er sånn at de på dps tenker sånn om meg, blir jeg faktisk litt redd. For jeg synes ikke selv at jeg er SÅ dårlig! Har jeg virkelig så elendig selvinnsikt at jeg ikke selv ser hvor syk jeg er? Jeg blir til og med litt provosert! 

Men jeg bør vel ikke ta sorgene på forskudd her. Må roe meg ned og vente til timen hvor jeg får flere svar. Det jeg vet er at det er meningen at det skal jobbes intensivt med mine problemer, og at jeg visstnok er midt i målgruppen. Mer vet jeg ikke!

Det kan jo også tenkes at det er PliS-behandling, men det har jeg ikke lest så mye om.  Kjenner jeg er kjempestresset over å ikke vite!

Virker opplegget for merkelig, så sier jeg nei takk. 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anbr42

Uansett så greier jeg nok ikke å bli frisk slik de nok ønsker. Kommer til å faile så jæ...! :(

Hva for annet kan planlagt innleggelse bety/gå ut på? Jeg har bare vært innlagt akutt, så dette forslaget om planlagt innleggelse stresser meg.

Svar mottas med takk. 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

En venninne fikk BET-behandling, avsluttet behandlingen tidligere fordi hun ble så bra og er helbredet idag, hun takker Jesus da, ikke BET men aldri sett på henne som utrolig dårlig uten utsikt til bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
6 minutter siden, elina777 skrev:

En venninne fikk BET-behandling, avsluttet behandlingen tidligere fordi hun ble så bra og er helbredet idag, hun takker Jesus da, ikke BET men aldri sett på henne som utrolig dårlig uten utsikt til bedring

Så flott at hun muligens fikk hjelp av Jesus da! Kanskje jeg også må prøve på det når de gir meg opp etter den planlagte innleggelsen !

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, Anbr42 skrev:

Så flott at hun muligens fikk hjelp av Jesus da! Kanskje jeg også må prøve på det når de gir meg opp etter den planlagte innleggelsen !

Poenget er at hun fikk bet selv om jeg så på henne som en utrolig oppegående person 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anbr42
1 minutt siden, elina777 skrev:

Poenget er at hun fikk bet selv om jeg så på henne som en utrolig oppegående person 

Ok, greit å vite. Jeg må slutte å tenke WCS! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
Akkurat nå, kupton skrev:

Her beskrives behandlingen. Den burde gis til mange fler og tidligere i forløpet. Du har fått en fantastisk sjanse. Ta den!

https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2011/04/pa-vei-til-et-liv-det-gar-leve-om-basal-eksponeringsterapi-bet?redirected=1

Takk for link. Skal lese mer om det hvis det viser seg at det er slik behandling de vil tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Men hva ellers er vanlig ved planlagte innleggelser? Noen som vet? 

Altså hvordan pleier planlagte innleggelser å være? 

 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Kom til å tenke på at jeg skrev om planlagte innleggelser her om dagen også, og fikk gode svar på hva det kan innebære.

Det nye nå var at jeg i dag fikk vite at det muligens dreide seg om BET, og da ble jeg litt opprørt. 

Men nå skal jeg slutte å mase om det, og heller vente til torsdag når jeg får ordentlig svar. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe svar å gi deg, dessverre. Men ville bare ønske lykke til. Skjønner at det er skremmende når man ikke vet helt hva som kommer til  skje. Men det virker som det finnes en plan med et bra opplegg, og det er jo positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har lest denne artikkelen tidligere, og ser at prinsippene i behandlingen er fornuftige, og sikkert ganske effektive. Casene som gis her er jo hva jeg vil kalle ekstreme, men det viser jo at selv disse pasientene kan få det adskillig bedre med seg selv ved hjelp av prinsippfaste terapeuter med nerver av stål. Samtidig er det jo et fantastisk krevende opplegg jeg TROR mange ville ha vansker med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...