Gå til innhold

Seksuelle bivirkninger på SSRI. Ironisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kåt hele tiden, men klarer ikke lenger å få orgasme. Tragikomisk bivirkning 😛

Anonymkode: d7cfb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bivirkninger av SSRI er generelt sett ganske ødeleggende. Og det er et helvete å slutte. Da er du fanget.

Anonymkode: a9e2e...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, Underbar skrev:

Det går over 😊

Nei, det gjør det ikke. :angry:

Anonymkode: a9e2e...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bivirkninger av SSRI er generelt sett ganske ødeleggende. Og det er et helvete å slutte. Da er du fanget.

Anonymkode: a9e2e...9db

Jeg tror dette er ganske individuelt.

Jeg sluttet på en meget høy dose SSRI (dobbelte av Felleskatalogens maksdose). Jeg gjorde akkurat som anbefalingene sa, og trappet ned med ca 25% hver 6. uke. Det eneste jeg merket av plager var da jeg var nede på 1/8 av dosen, at jeg iblant fikk en slags kort skjelving, som et lite støt. Dette merket jeg også noen dager etter seponering, men det gikk over.

For øvrig hadde jeg heller ingen seksuelle problemer med SSRI. 

Men det er interessant hvor individuelt dette er. Det er nok uansett lurt å trappe ned ved hjelp av et SSRI med lang halveringstid hvis man har plager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bivirkninger av SSRI er generelt sett ganske ødeleggende. Og det er et helvete å slutte. Da er du fanget.

Anonymkode: a9e2e...9db

Generelt sett for hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Jeg er dritfornøyd med medisinen, altså. Det nevnte er eneste bivirkning som er noe plagsomt, og jeg aksepterer heller det enn å være alvorlig deprimert.

Anonymkode: d7cfb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg er dritfornøyd med medisinen, altså. Det nevnte er eneste bivirkning som er noe plagsomt, og jeg aksepterer heller det enn å være alvorlig deprimert.

Anonymkode: d7cfb...e11

Jeg får en liten følelse av at du har hypomani som følge av medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Efexor... Den er notorisk altså... Den hjalp mot depresjon, og jeg fikk lyst på litt kos igjen. Men orgasmen... Jeg syntes det var dritkjedelig å ha lyst på noe jeg likte, men allikevel ikke få det. Å bli frarövet noe vi mennesker har fått for å nyte. Så jeg slutta. På Brintellix som jeg tar nå... Den har for tida absolutt ikke noe effekt på meg. Jeg er innlagt og särdeles oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg får en liten følelse av at du har hypomani som følge av medisinen.

Ja, jeg har det :)

Anonymkode: d7cfb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...