Gå til innhold

Kupton-ISW- Noen få Sobril..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Det er jeg som har brukt 30 mg sobril  dagligi et par år. Nå får jeg ikke noen erstatning etter sobrilmangelen. Jeg respekterer det, selv om det er tøft å slutte brått.. Har ca 6 stk 10 mg igjen. Er det en ok løsning å ta 10 mg i 6 dager for så å slutte helt. (Er jo tom da så har i grunn ikke noe valg..) Takknemlig for svar.

Anonymkode: 9ee9f...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som du vet verken lov til eller kompetanse til å uttale meg om doser. Men vi kan forutsette følgende:

a) Det er ikke farlig å slutte brått (ref Kupton)

b) Du vil kunne få økt angst av å ikke bruke Sobril.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å gjemme tablettene til eventuelle «kriser». Erfaringsmessig kan det i seg selv ha en meget god angstdempende effekt bare å ha tablettene, til bruk ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Takk for svar, men det var sprikende... Hm.. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal "gå for"..

Anonymkode: 9ee9f...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt på meg :) 

Angstfri blir du ikke etter 6 dager på 10 mg. Det eneste du blir er uten tabletter

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er jeg som har brukt 30 mg sobril  dagligi et par år. Nå får jeg ikke noen erstatning etter sobrilmangelen. Jeg respekterer det, selv om det er tøft å slutte brått.. Har ca 6 stk 10 mg igjen. Er det en ok løsning å ta 10 mg i 6 dager for så å slutte helt. (Er jo tom da så har i grunn ikke noe valg..) Takknemlig for svar.

Anonymkode: 9ee9f...bdd

Jeg reagerer på følgende:

1. At legen har skrevet ut 30 mg Sobril i 2 år, for å så nekte å skrive ut noe annet - så vidt jeg forstår - nært beslektet.

2. At ikke legen skriver ut noe i en nedtrappingsperiode

3. Foreslår annen medisin som kan brukes fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er jeg som har brukt 30 mg sobril  dagligi et par år. Nå får jeg ikke noen erstatning etter sobrilmangelen. Jeg respekterer det, selv om det er tøft å slutte brått.. Har ca 6 stk 10 mg igjen. Er det en ok løsning å ta 10 mg i 6 dager for så å slutte helt. (Er jo tom da så har i grunn ikke noe valg..) Takknemlig for svar.

Anonymkode: 9ee9f...bdd

Her ville jeg hørt på ISW hvis det var meg som var i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, cilie skrev:

Jeg reagerer på følgende:

1. At legen har skrevet ut 30 mg Sobril i 2 år, for å så nekte å skrive ut noe annet - så vidt jeg forstår - nært beslektet.

2. At ikke legen skriver ut noe i en nedtrappingsperiode

3. Foreslår annen medisin som kan brukes fast. 

Kan være at legen er usedvanlig firkantet, men det _kan_ også være forhold vi ikke kjenner til. Kanskje har fastlegen en god begrunnelse (som for eksempel for stort forbruk av vanedannende totalt sett. )

Anonymkode: 38754...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at legen er usedvanlig firkantet, men det _kan_ også være forhold vi ikke kjenner til. Kanskje har fastlegen en god begrunnelse (som for eksempel for stort forbruk av vanedannende totalt sett. )

Anonymkode: 38754...b45

Ja, men jeg synes det er spesielt å la noen gå på 30 mg Sobril daglig over lang tid, og så brått si nei til videre hjelp fordi tbl er utilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson

Høres ikke ut som fastlegen respekterer dine problemer høyt nok ved en slik avgjørelse. Det er ikke «farlig» å ha voldsom angst. Men å slutte helt uten videre plan for videre behandling er i mine øyne respektløst og setter pasient i en personlig krise. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men av og til er leger strikte fordi pasienten er i overkant høflig/beskjeden. Be om en time og si du kommer til å drikke alkohol istedenfor hvis du ikke får hjelp. Du skal ikke true legen, herregud det må ingen tro, men veldig mange tyr til alkohol når de ikke har annen lindring. Det er bare realitetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...