Gå til innhold

Psykotiske symptomer


Gjest Anbr42

Anbefalte innlegg

Gjest Anbr42

Er det vanlig å få psykotiske symptomer allerede etter ett døgn uten søvn?

Noen som har fått det etter for lite søvn ca (30 timer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
18 minutter siden, Anbr42 skrev:

Er det vanlig å få psykotiske symptomer allerede etter ett døgn uten søvn?

Noen som har fått det etter for lite søvn ca (30 timer)?

Jeg får det, blir mer åpen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anbr42 skrev:

Er det vanlig å få psykotiske symptomer allerede etter ett døgn uten søvn?

Nei, hvis en ikke er disponert for psykose (lav psykoseterskel), er ikke det vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
9 minutter siden, kupton skrev:

Nei, hvis en ikke er disponert for psykose (lav psykoseterskel), er ikke det vanlig.

Takk for svar. Moren min har psykose-problematikk, gjør det meg da mer disponert? 

Jeg er livredd for å bli som henne, samtidig som jeg vet at jeg ikke er som henne. Har blitt utredet mtp det. Men av og til kan jeg likevel få psykotiske symptomer. 😬

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Er det ingen som kan svare på om det er sannsynlig at avkommet til en person med psykose-problematikk er mer utsatt for å få psykotiske symptomer, eller vil ha lavere psykose-terskel?

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
8 minutter siden, Anbr42 skrev:

Er det ingen som kan svare på om det er sannsynlig at avkommet til en person med psykose-problematikk er mer utsatt for å få psykotiske symptomer, eller vil ha lavere psykose-terskel?

Både moren og faren min hadde psykoser og det har jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anbr42 skrev:

Er det ingen som kan svare på om det er sannsynlig at avkommet til en person med psykose-problematikk er mer utsatt for å få psykotiske symptomer, eller vil ha lavere psykose-terskel?

Det korte og statistiske svaret er ja.

Spesielt når du har hatt psykotiske symptomer før er det vanligere å få det igjen. Derfor viktig med god søvn, og god plan for medisinering hvis plagene eskalerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det korte og statistiske svaret er ja.

Spesielt når du har hatt psykotiske symptomer før er det vanligere å få det igjen. Derfor viktig med god søvn, og god plan for medisinering hvis plagene eskalerer.

Tusen takk, snille Mummitroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...