Gå til innhold

Trene med tampong under graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er av og til plaget med luft i skjeden under trening (yoga) og bruker tampong under timen da dette reduserer dette problemet. Nå er jeg gravid med nr 2 og lurer på om jeg fortsatt kan ha i tampong når jeg trener for så å ta den ut rett etterpå? Dvs at jeg bruker tampong i ca 1,5 time en gang i uken. Dersom det kan være skadelig for fosteret vil jeg så klart ikke gjøre dette.

Jeg har siden fødselen gjort knipeøvelser som har hjulpet til en viss grad men problemet er der i feks skulderstående når man står opp ned.

Anonymkode: 17404...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det hadde vært noen risiko for fosteret å bruke tampong, ville gravide blitt advart mot det.

Jeg kan ikke tenke meg at det kan ha noe å si, så lenge du husker å ta den ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Suger ikke tampongen seg fast i slimhinnen i skjeden? Hadde selv i en tampong i en «tom» skjede, og det var vondt å få den ut igjen.

Anonymkode: 5662f...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Suger ikke tampongen seg fast i slimhinnen i skjeden? Hadde selv i en tampong i en «tom» skjede, og det var vondt å få den ut igjen.

Anonymkode: 5662f...3b9

Det tenkte jeg også på, sånn mot slutten av mensen når det ikke kommer stort er det jo rett og slett ubehagelig å ta ut igjen en ganske tørr tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det tenkte jeg også på, sånn mot slutten av mensen når det ikke kommer stort er det jo rett og slett ubehagelig å ta ut igjen en ganske tørr tampong.

Ja. Vil også tro at det kan øke sjansen for infeksjoner. Jeg hadde ikke puttet inn tampong uten mens. Det er DET som er dens funksjon. 

Anonymkode: 5662f...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil også tro at det kan øke sjansen for infeksjoner.

Når varigheten er en drøy time? Hender det aldri at kvinner setter inn tampong på kvelden og har den der hele natten pga. forventet mens (som ikke kommer likevel)?

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, laban skrev:

Når varigheten er en drøy time? Hender det aldri at kvinner setter inn tampong på kvelden og har den der hele natten pga. forventet mens (som ikke kommer likevel)?

Jeg har aldri gjort det. Det er fordi det kommer bare litt blod i begynnelsen. Jeg mener ikke at man får infeksjon av å sette inn en tampong uten at man har mensen, jeg tror at sjansen kan øke, og at en gynekolog nok ikke ville anbefale det. Det går mest sannsynlig fint, men det er jo ikke meningen at en tampong skal inn uten mens.

Anonymkode: 5662f...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Når varigheten er en drøy time? Hender det aldri at kvinner setter inn tampong på kvelden og har den der hele natten pga. forventet mens (som ikke kommer likevel)?

Nei, ikke ved forventet mens, kun når jeg har fått mensen. Men jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg har fått mensen i løpet av natten, den kommer i 95% av tilfellene om morgenen hos meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...