Gå til innhold

Vil ny fastlege fortsette samme B-preparat politikk som den han overtok etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er over 9 måneder til jeg skal be om rivotril neste gang. Jeg bruker 1 glass i året. Aldri fått nei av gammle fastlegen som har flyttet. Vil den nye være like velvillig? Er det noen usagte regler om sånt?

Bare lurer for jeg har tidligere hatt problemer dersom gamle FL var på ferie feks og hadde vikar...

Anonymkode: f5216...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånt vet en aldri. Noen er bare vrange, og rider prinsipper bare fordi de kan. De fleste har sitt.

Anonymkode: 97c6c...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånt vet en aldri. Noen er bare vrange, og rider prinsipper bare fordi de kan. De fleste har sitt.

Anonymkode: 97c6c...803

Huff ikke bra det da. Man kan jo ikke vite på forhånd hvordan en lege er. Han nye jeg har fått hadde ett muslimsk navn. Jeg har av erfaring aldri fått benzo av leger med muslimske navn. Mulig det er tilfeldig.

Anonymkode: f5216...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ikke bra det da. Man kan jo ikke vite på forhånd hvordan en lege er. Han nye jeg har fått hadde ett muslimsk navn. Jeg har av erfaring aldri fått benzo av leger med muslimske navn. Mulig det er tilfeldig.

Anonymkode: f5216...e5a

Det er det nok.

Jeg hadde muslimsk vikarlege som skrev ut benzo.

Anonymkode: 97c6c...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok.

Jeg hadde muslimsk vikarlege som skrev ut benzo.

Anonymkode: 97c6c...803

Oki, bra å vite.

Anonymkode: f5216...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Jeg fikk alltid innsovningstabletter hos legen, men den siste jeg var hos nektet å skrive ut stilnoct eller imovane 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oki, bra å vite.

Anonymkode: f5216...e5a

😁

Anonymkode: 97c6c...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson

Det høres ut som du har en nøktern og kontrollert bruk av rivotril. Viser du til denne forutsigbare bruken kan jeg ikke forstå at du ikke skal få det glasset. Noen vil være litt tilbakeholdende ved at rivotril ikke er indisert for angst i Norge. Gå til legen i god tid før du går tom, og drøft dette med legen. Det kan hende vedkommende har enklere for å skrive ut et glass med stesolid/vival, da det har angst-indikasjon. 

Jeg ville oppsøkt din behandlende lege før han pensjonerer seg, og høre om han kan skrive ut et par resepter til å ha liggende, evt be vedkommende låse resepten slik at den bare kan benyttes ved en gitt dato. Evt be legen skrive noen papir-resepter og spørre om legesentret kan oppbevare disse papir-reseptene til avtalt dato.

Bare vær kreativ så ordner dette seg.

kisse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kissejanson skrev:

Det høres ut som du har en nøktern og kontrollert bruk av rivotril. Viser du til denne forutsigbare bruken kan jeg ikke forstå at du ikke skal få det glasset. Noen vil være litt tilbakeholdende ved at rivotril ikke er indisert for angst i Norge. Gå til legen i god tid før du går tom, og drøft dette med legen. Det kan hende vedkommende har enklere for å skrive ut et glass med stesolid/vival, da det har angst-indikasjon. 

Jeg ville oppsøkt din behandlende lege før han pensjonerer seg, og høre om han kan skrive ut et par resepter til å ha liggende, evt be vedkommende låse resepten slik at den bare kan benyttes ved en gitt dato. Evt be legen skrive noen papir-resepter og spørre om legesentret kan oppbevare disse papir-reseptene til avtalt dato.

Bare vær kreativ så ordner dette seg.

kisse

Ja, skal si ifra i god tid. Gammel legen har vært på permisjon i over ett år og kommer nok ikke kortvarig tilbake. Så resepter av han får jeg nok ikke.

Anonymkode: f5216...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er over 9 måneder til jeg skal be om rivotril neste gang. Jeg bruker 1 glass i året. Aldri fått nei av gammle fastlegen som har flyttet. Vil den nye være like velvillig? Er det noen usagte regler om sånt?

Bare lurer for jeg har tidligere hatt problemer dersom gamle FL var på ferie feks og hadde vikar...

Anonymkode: f5216...e5a

Jeg byttet lege for få år siden. Første time hos han var bare for å bli litt kjent og da pratet vi også om b-preparater.  Han ga meg alt det den gamle fastlegen hadde gitt meg. Han så jo også at jeg hadde fått div b-preparater i journalen fra den gamle fastlegen. 

Min filosofi er at jeg må vise legen at han kan stole på meg, f.eks at jeg bruker b-preparater med forsiktighet. Dette sa jeg også til fastlegen. Han valgte å stole på meg (nå har jeg vist at han kunne det)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er over 9 måneder til jeg skal be om rivotril neste gang. Jeg bruker 1 glass i året. Aldri fått nei av gammle fastlegen som har flyttet. Vil den nye være like velvillig? Er det noen usagte regler om sånt?

Bare lurer for jeg har tidligere hatt problemer dersom gamle FL var på ferie feks og hadde vikar...

Anonymkode: f5216...e5a

Journalen din viser jo at du har brukt rivotril med måte gjennom mange år - og du har en alvorlig psykisk lidelse. Tror de fleste vil være villig til å videreføre forskrivningen, men lurt av deg å ta det opp en stund før du trenger ny resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kissejanson

Det aner meg forresten at leger av den gamle skolen vil være mer velvillige. Vil anta at noen av disse gamle herrene selvfølgelig også kan ha holdninger fra en tid som ikke er representativt idag, a là litt «ovenfra og ned»-holdning.

Poenget er å få en lege som var i jobb da benzo enda var positivt ansett, som fra 1980-2000. Leger født mellom 1960-1980 vil som regel være mer liberale enn helt ferske leger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...