Gå til innhold

Klonidin / Catapresan mot angst (mest tankebasert/bekyrming)?


AJP

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk utskrevet Catapresan mot angst/uro på DPS, men på DPS'et her virker det som om de mer mest opptatt av å bli kvitt pasientene så jeg fikk selvfølgelig ikke spurt om noe jeg lurer på i forhold til medisinen før utskrivning så håper noen her har erfaring. Er det en medisin jeg kan ta ved behov slik som vanlige beroligende eller som jeg må bruke over tid for å få effekt slik som f.eks. SSRI? Har fått utskrevet 25 ug tre ganger daglig. Går greit med morgen og kveld, men den på dagen glemmer jeg bort hele tiden. Holder det å ta den to ganger daglig? Noen som ellers har erfaringer med medisinen mot angst (mye tankekjørangst, ikke så mye fysisk for min del)?

Har forsøkt den noen dager men uten å oppleve at den har hatt særlig effekt, derfor lurer jeg på om den må brukes over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Catapresan brukes lite men kan være en bra medisin mot angst. Men nødvendig dose varierer veldig. 

Bivirkningene kan være litt som med betablokkere; energiløshet, slapphet og en gang iblant depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...