Gå til innhold

Begynnende hypomani, har ikke fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bipolar 2, og har den siste uken(minst) kjent at jeg muligens har vært litt på tur opp. I dag er det uten tvil. Jeg er/begynner å bli veldig hypoman. Bruker cipralex og brukte wellbutrin, men sluttet med sistnevnte for 1mnd siden. Jeg prater mer, finnes ikke sjenert noe jeg kan være til vanlig, er rastløs, har handlet mye på nettet og blir fortere irritert. Trenger mindre søvn, men ikke uttalt. Bekymrer meg ikke for noe og føler jeg ikke har «samvittighet» på en måte.. klarer ikke slappe av.

Jeg har ikke fastlege i den nye byen jeg bor i enda, står på venteliste. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f2e1e...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kissejanson

Oppsøk legevakt, evt privat sykehus a là Volvat. Ellers ringer du legekontoret ditt og ber om medisin som dere har en avtale på å bruke ved hypomani. 

Ville dratt til legevakt a.s.a.p. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bipolar 2, og har den siste uken(minst) kjent at jeg muligens har vært litt på tur opp. I dag er det uten tvil. Jeg er/begynner å bli veldig hypoman. Bruker cipralex og brukte wellbutrin, men sluttet med sistnevnte for 1mnd siden. Jeg prater mer, finnes ikke sjenert noe jeg kan være til vanlig, er rastløs, har handlet mye på nettet og blir fortere irritert. Trenger mindre søvn, men ikke uttalt. Bekymrer meg ikke for noe og føler jeg ikke har «samvittighet» på en måte.. klarer ikke slappe av.

Jeg har ikke fastlege i den nye byen jeg bor i enda, står på venteliste. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f2e1e...fdb

Du får en e-resept fra din nåværende fastlege og henter den ut i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Skal ringe dem i morgen. Jeg har aldri vært behandlet når jeg har vært hypoman, da jeg ikke visste det. Hadde ikke fått diagnosen enda. Da hadde jeg det i ukesvis/månedsvis..  Hvilke medisiner bruker de å behandle dette med da?

Anonymkode: f2e1e...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Skal ringe dem i morgen. Jeg har aldri vært behandlet når jeg har vært hypoman, da jeg ikke visste det. Hadde ikke fått diagnosen enda. Da hadde jeg det i ukesvis/månedsvis..  Hvilke medisiner bruker de å behandle dette med da?

Anonymkode: f2e1e...fdb

Aktuelle medikament er antipsykotika, benzodiazepiner/beroligende og z-hypnotika/sovemidler. 

Det viktigste er å sikre nok søvn så raskt som mulig. Ro og stabil søvn kan stanse utviklingen hvis det ikke går for lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...