Gå til innhold

Jeg hater meg selv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan jeg bruke dette konstruktivt i behandling til å ta tak i det som er årsaken til at jeg hater meg selv? 

Jeg bare ødelegger for meg selv. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anbr42
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bruke dette konstruktivt i behandling til å ta tak i det som er årsaken til at jeg hater meg selv? 

Anonymkode: d5f33...58e

Det regner jeg med at du kan :) En kompetent behandler vil kunne vise deg veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Anbr42 skrev:

Det regner jeg med at du kan :) En kompetent behandler vil kunne vise deg veien. 

Jeg har mistet troen på at det er mulig å hjelpe meg mer. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet troen på at det er mulig å hjelpe meg mer. 

Anonymkode: d5f33...58e

Når det er noen som mener at det er håp for meg, så er det også håp for deg! Du bare ser det ikke selv, akkurat som jeg heller ikke gjør nå. Men vi må tvinge oss til å ha tro på at både hjelpeapparatet, andre, og ikke minst oss selv (ved å legge ned en innsats), til slutt vil kunne få oss ut av smørja. Ting kan bare ta litt tid noen ganger. Men vi må ikke gi opp, det skylder vi våre nærmeste.

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Anbr42 skrev:

Når det er noen som mener at det er håp for meg, så er det også håp for deg! Du bare ser det ikke selv, akkurat som jeg heller ikke gjør nå. Men vi må tvinge oss til å ha tro på at både hjelpeapparatet, andre, og ikke minst oss selv (ved å legge ned en innsats), til slutt vil kunne få oss ut av smørja. Ting kan bare ta litt tid noen ganger. Men vi må ikke gi opp, det skylder vi våre nærmeste.

Jeg vet ikke. Er bare så sliten nå. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg bare lar være å vise noen mine følelser vil jeg ikke hate meg selv så mye. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har bestemt meg for å ikke vise noen mine følelser mer. Jeg stoler ikke på noen lenger. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anbr42

Jeg vet ikke hva som har hendt deg som gjør at du har kommet til en slik konklusjon, men det å gå med alle følelser helt aleine er fryktelig vanskelig. Og man blir fryktelig sliten av det! 

For meg har det hjulpet å ha en ventil gjennom hjelpeapparatet. Der har jeg fått sette ord på følelsene og fått gode råd til hvordan mestre hverdagen og livet.

Kan du ikke gi hjelpeapparatet en sjanse til? De vil helt sikkert gi deg en sjanse til :)

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Anbr42 skrev:

Jeg vet ikke hva som har hendt deg som gjør at du har kommet til en slik konklusjon, men det å gå med alle følelser helt aleine er fryktelig vanskelig. Og man blir fryktelig sliten av det! 

For meg har det hjulpet å ha en ventil gjennom hjelpeapparatet. Der har jeg fått sette ord på følelsene og fått gode råd til hvordan mestre hverdagen og livet.

Kan du ikke gi hjelpeapparatet en sjanse til? De vil helt sikkert gi deg en sjanse til :)

Jeg skal ta opp ting, men jeg skal ikke ta opp eller vise følelser lenger. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta opp ting, men jeg skal ikke ta opp eller vise følelser lenger. 

Anonymkode: d5f33...58e

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Anbr42 skrev:

Hvorfor ikke?

Fordi jeg ikke takler det. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bare lar være å vise noen mine følelser vil jeg ikke hate meg selv så mye. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har bestemt meg for å ikke vise noen mine følelser mer. Jeg stoler ikke på noen lenger. 

Anonymkode: d5f33...58e

Det er noe veldig paradoksalt med at du skriver dette gang på gang. Det stemmer jo ikke at du lar være å vise andre følelsene dine, du skriver jo usedvanlig mye om dem her inne. Det er neppe noen som har formidlet så mange emosjonelle kriser på dol, som du har. Det er ok at du skriver om dem, men det ville vært bedre om du forsøkte å dele litt med de du bor sammen med også. 

Hvis du har fri fra jobb i morgen, så prøv å gjøre ting du trenger for din egen del. Dersom du trenger å gå tur alene, så gjør det. Du kan si til de andre i familien at akkurat den dagen vil du gå alene fordi du trenger å lufte deg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Det er noe veldig paradoksalt med at du skriver dette gang på gang. Det stemmer jo ikke at du lar være å vise andre følelsene dine, du skriver jo usedvanlig mye om dem her inne. Det er neppe noen som har formidlet så mange emosjonelle kriser på dol, som du har. Det er ok at du skriver om dem, men det ville vært bedre om du forsøkte å dele litt med de du bor sammen med også. 

Hvis du har fri fra jobb i morgen, så prøv å gjøre ting du trenger for din egen del. Dersom du trenger å gå tur alene, så gjør det. Du kan si til de andre i familien at akkurat den dagen vil du gå alene fordi du trenger å lufte deg litt. 

Jeg skal slutte å vise dem her inne også. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal slutte å vise dem her inne også. 

Anonymkode: d5f33...58e

Akkurat det frykter jeg ikke så veldig, erfaringsmessig så er du ganske dol-avhengig;-)

Jeg skjønner at du er fortvilet, men du har flere valgmuligheter enn de du bruker akkurat nå. Du er ikke nødt til å forsøke å skjule alt for familien din, det er ingen som er tjent med det. 

Prøv å huske hva som pleier å hjelpe deg når følelsene er sterke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Akkurat det frykter jeg ikke så veldig, erfaringsmessig så er du ganske dol-avhengig;-)

Jeg skjønner at du er fortvilet, men du har flere valgmuligheter enn de du bruker akkurat nå. Du er ikke nødt til å forsøke å skjule alt for familien din, det er ingen som er tjent med det. 

Prøv å huske hva som pleier å hjelpe deg når følelsene er sterke. 

Det skal gå bra. Når jeg holder følelsene mine for meg selv slik jeg en gang gjorde (før jeg begynte å åpne opp), blir det ingen emosjonelle kriser lenger. Men tro hva du vil.

Ønsker deg en fin lørdag :) 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
13 minutter siden, frosken skrev:

. Det stemmer jo ikke at du lar være å vise andre følelsene dine, du skriver jo usedvanlig mye om dem her inne. Det er neppe noen som har formidlet så mange emosjonelle kriser på dol, som du har.

Bare en liten kommentar til dette, frosken.

Mange kan synes at det er lettere å vise sine følelser skriftlig som f.eks. her på et forum -enn i virkeligheten. Man kan godt la være å vise følelser ovenfor de man omgåes, men i stedet gjøre det her. Jeg benytter meg i alle fall av den muligheten av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal gå bra. Når jeg holder følelsene mine for meg selv slik jeg en gang gjorde (før jeg begynte å åpne opp), blir det ingen emosjonelle kriser lenger. Men tro hva du vil.

Ønsker deg en fin lørdag :) 

Anonymkode: d5f33...58e

Du har sagt i flere år nå at du tenker løsningen er at du skal slutte å si noe om følelsene dine. Jeg mener at det er flere aspekter som kan bidra til du får det bedre, og en av dem vil være å dele litt med de du bor sammen med. 

Jeg har noen ganger før skrevet om en engelsk bok med øvelser i selvmedfølelse: https://www.amazon.co.uk/Compassionate-Mind-Workbook-step-step/dp/1472135903 Hvis du ikke så glad i å lese engelsk, kan du finne noen konkrete øvelser på denne norske nettsiden: https://www.selvmedfølelse.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anbr42 skrev:

Bare en liten kommentar til dette, frosken.

Mange kan synes at det er lettere å vise sine følelser skriftlig som f.eks. her på et forum -enn i virkeligheten. Man kan godt la være å vise følelser ovenfor de man omgåes, men i stedet gjøre det her. Jeg benytter meg i alle fall av den muligheten av og til ;)

Det er jeg enig i, og i noen tilfeller kan det være en god løsning å ventilere her i stedet for sammen med sine nærmeste. Men ut i fra det trådstarter skriver om sitt familieliv, så mener jeg at hun burde begynne å snakke med sine nærmeste. Jeg tror hun undervurderer deres evne til å bidra konstruktivt i forhold til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, frosken skrev:

Det er jeg enig i, og i noen tilfeller kan det være en god løsning å ventilere her i stedet for sammen med sine nærmeste. Men ut i fra det trådstarter skriver om sitt familieliv, så mener jeg at hun burde begynne å snakke med sine nærmeste. Jeg tror hun undervurderer deres evne til å bidra konstruktivt i forhold til henne. 

Det at jeg ikke bryr noen andre med mitt har noe med at jeg hele livet har følt meg lite verdt å gjøre. Jeg skal liksom ikke synes og være til bry eller  ta en slik plass noen steder, den plassen tilhører andre. Andre skal ikke bruke tid på meg. 

Men det har også med andre ting å gjøre. 

Anonymkode: d5f33...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at jeg ikke bryr noen andre med mitt har noe med at jeg hele livet har følt meg lite verdt å gjøre. Jeg skal liksom ikke synes og være til bry eller  ta en slik plass noen steder, den plassen tilhører andre. Andre skal ikke bruke tid på meg. 

Men det har også med andre ting å gjøre. 

Anonymkode: d5f33...58e

På den måten lar du heller ikke familien din få vise deg omsorg. Du legger opp til at du er den eneste i familien som skal vise omsorg. Kanskje undervurderer du de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at jeg ikke bryr noen andre med mitt har noe med at jeg hele livet har følt meg lite verdt å gjøre. Jeg skal liksom ikke synes og være til bry eller  ta en slik plass noen steder, den plassen tilhører andre. Andre skal ikke bruke tid på meg. 

Men det har også med andre ting å gjøre. 

Anonymkode: d5f33...58e

Jeg er også forsiktig med å åpne meg til folk jeg kjenner. Hadde en tendens til å skrive mye om følelsene mine her inne før. Men nå skriver jeg ikke om alt for jeg vet at jeg bare risikerer å slite enda mer med det som er vanskelig om jeg gjør. Jeg skriver heller ned for meg selv det som er vanskelig og forsøker å finne fornuften selv . For innerst inne vet jeg fornuften selv om følelsene tyter over iblant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...