Gå til innhold

Naturlig usikkerhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sammen med en mann som jeg er både forelsket, og kjempeglad i. Men det er ikke alt som er så lett. 

Jeg blir faktisk usikker pga at vi sjelden sover sammen. Han sier at han vil flytte sammen og at boforholdene våre ikke egner seg til at vi kan sove sammen. Men han overlater meg til å lete etter leiligheter, og ingen leiligheter tilfredsstiller hans krav i prisklassen som vi leter etter. Jeg synes at alt dette er skikkelig stress. 

Det er spesiellt trist når han går hjem etter 2 timer med meg på lørdagskvelden. Da føler jeg en tomhet og tenker at han kunne vel ha overnattet selv om leiligheten er liten. Vi har sex. Men han går hjem etterpå. 

Hvordan ville du opplevd en slik situasjon? Blitt litt trist du og? Jeg blir også veldig usikker om han virkelig er interessert nok. Han kan virke veldig glad og interessert i meg men det er jo noe som ikke er så bra: usikkerheten.. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere vært sammen lenge?

Anonymkode: 1f8c7...2e1

Vi har vært sammen i cirka et år. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i cirka et år. 

Anonymkode: a95b7...c79

Hvordan går det med graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mann som jeg er både forelsket, og kjempeglad i. Men det er ikke alt som er så lett. 

Jeg blir faktisk usikker pga at vi sjelden sover sammen. Han sier at han vil flytte sammen og at boforholdene våre ikke egner seg til at vi kan sove sammen. Men han overlater meg til å lete etter leiligheter, og ingen leiligheter tilfredsstiller hans krav i prisklassen som vi leter etter. Jeg synes at alt dette er skikkelig stress. 

Det er spesiellt trist når han går hjem etter 2 timer med meg på lørdagskvelden. Da føler jeg en tomhet og tenker at han kunne vel ha overnattet selv om leiligheten er liten. Vi har sex. Men han går hjem etterpå. 

Hvordan ville du opplevd en slik situasjon? Blitt litt trist du og? Jeg blir også veldig usikker om han virkelig er interessert nok. Han kan virke veldig glad og interessert i meg men det er jo noe som ikke er så bra: usikkerheten.. 

Anonymkode: a95b7...c79

Ut i fra dine beskrivelser, så tror jeg dessverre ikke at han er interessert nok. 

Pass på at du ikke tar valg som vil sette deg i en vanskelig situasjon hvis han forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, frosken skrev:

Ut i fra dine beskrivelser, så tror jeg dessverre ikke at han er interessert nok. 

Pass på at du ikke tar valg som vil sette deg i en vanskelig situasjon hvis han forsvinner. 

Jeg tenker det samme som deg. Forsøker å forberede meg på at dette kan ta slutt. Jeg har taklet brudd veldig vondt og tungt tidligere, og forsøker derfor å være sterkere psykisk denne gangen. 

Det som er viktig er nok å ta vare på seg selv. Og ikke legge all fokus på forholdet. Jeg forsøker å Google tips om det. Det er noe som heter at man må pleie sin egenverdi og aktiviteter. Problemet mitt er at jeg blir sittende på vent for at han skal ta kontakt. Og for å se etter interesse fra han. Samt fremskritt. Men det blir jo helt feil. 

Jeg burde mulig gjøre det slutt når jeg blir så utrygg. Men jeg ønsker jo at det skal fungere. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Jeg ville nok også blitt trist hvis ei kvinne jeg var forelska i aldri ville overnatte. Kan du snakke åpent med ham om dette? Det kan jo være praktiske ting (knøttlita seng) eller nevroser han har som gjør at han ikke vil sove sammen. Kan du si til ham hvordan dette får deg til å føle (uten å anklage eller komme med krav)? Kan dere snakke om hvor mye hver av dere legger i forholdet og hvor mye tro dere har på det og framtida?

Vanskelig å være sårbar på den måten, det veit jeg, men hvis man gjør det på den rette måten, uten å krype og uten å stille krav, og bare er ærlig, så ligger det en stor styrke i det som andre som regel vil respektere. Og det føles godt for en selv også når man har fått sagt høyt det man har gått og tenkt på til den som er viktig for en, selv om svarene man får kanskje ikke er de man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg ville ihvertfall tatt det opp med han, si at du vil at han skal overnatte hvis det er det du ønsker. Å bare ha sex og stikke etterpå høres ikke bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg ville nok også blitt trist hvis ei kvinne jeg var forelska i aldri ville overnatte. Kan du snakke åpent med ham om dette? Det kan jo være praktiske ting (knøttlita seng) eller nevroser han har som gjør at han ikke vil sove sammen. Kan du si til ham hvordan dette får deg til å føle (uten å anklage eller komme med krav)? Kan dere snakke om hvor mye hver av dere legger i forholdet og hvor mye tro dere har på det og framtida?

Vanskelig å være sårbar på den måten, det veit jeg, men hvis man gjør det på den rette måten, uten å krype og uten å stille krav, og bare er ærlig, så ligger det en stor styrke i det som andre som regel vil respektere. Og det føles godt for en selv også når man har fått sagt høyt det man har gått og tenkt på til den som er viktig for en, selv om svarene man får kanskje ikke er de man ønsker.

Enig. Dette begynner å føles som et vanskelig problem. Jeg har vært redd for å bli avvist dersom jeg spør. Altså at han sier at han ikke vil sove sammen fordi han ikke er nok interessert. Jeg er altså redd for svaret. Men jeg må håndtere dette på rett måte. Har hatt det tungt i kjærligheten tidligere og det henger i. Jeg er nok derfor ekstra redd når jeg kjenner signaler om at noe virker galt i dette forholdet også. 

Jeg har nesten lyst å rømme fra situasjonen før jeg blir dumpet. Men det er nok best slik som du sier : jeg må ta det opp. Men har lært fra tidligere å ikke ta noe opp på Messenger/ melding. Det blir nok veldig galt. Beste er å si det i rette anledning og være forberedt på hva av svaret kan være. 

Huff er trist i dag pga dette. Helgen med han ble to timer i går kveld og så går han hjem. Hører mulig fra han på melding i kveld før han legger seg. Han skrev i morges at han elsker meg men jeg tviler på det. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ville ihvertfall tatt det opp med han, si at du vil at han skal overnatte hvis det er det du ønsker. Å bare ha sex og stikke etterpå høres ikke bra ut. 

det er trist. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er trist. 

Anonymkode: a95b7...c79

Ja det er trist. Du må ikke la deg tråkke på ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg burde mulig gjøre det slutt når jeg blir så utrygg. Men jeg ønsker jo at det skal fungere. 

Anonymkode: a95b7...c79

Mye tyder på at du burde gjøre det slutt - dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mann som jeg er både forelsket, og kjempeglad i. Men det er ikke alt som er så lett. 

Jeg blir faktisk usikker pga at vi sjelden sover sammen. Han sier at han vil flytte sammen og at boforholdene våre ikke egner seg til at vi kan sove sammen. Men han overlater meg til å lete etter leiligheter, og ingen leiligheter tilfredsstiller hans krav i prisklassen som vi leter etter. Jeg synes at alt dette er skikkelig stress. 

Det er spesiellt trist når han går hjem etter 2 timer med meg på lørdagskvelden. Da føler jeg en tomhet og tenker at han kunne vel ha overnattet selv om leiligheten er liten. Vi har sex. Men han går hjem etterpå. 

Hvordan ville du opplevd en slik situasjon? Blitt litt trist du og? Jeg blir også veldig usikker om han virkelig er interessert nok. Han kan virke veldig glad og interessert i meg men det er jo noe som ikke er så bra: usikkerheten.. 

Anonymkode: a95b7...c79

Du må ta dette opp med han.

Hvis han blir unnvikende og ikke vil svare, gjør det slutt.

Anonymkode: 0fcdf...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff er trist i dag pga dette. Helgen med han ble to timer i går kveld og så går han hjem. Hører mulig fra han på melding i kveld før han legger seg. Han skrev i morges at han elsker meg men jeg tviler på det. 

Anonymkode: a95b7...c79

Nå har dere holdt på sånn i ett år. Greit nok at man ikke trenger å flytte sammen etter 2 uker, men at han fremdeles må hjem på lørdagskvelden når han ikke har barn som venter hjemme, vel... Hvorfor har dere ikke vært i lag i dag da? Joda, det er noen som jobber søndag (jeg gjør det selv fra tid til annen), men har ikke inntrykk av at du gjør det i alle fall.

Jeg hadde ikke orket å være i et forhold med en mann som gir så lite av seg selv som det du forteller at han gjør. Jeg var noe yngre enn deg da jeg møtte min kjære (han er året eldre enn meg) og vi stokket om på ting og gjorde alt vi kunne for å få tid sammen! Vi fikk ikke nok av hverandre de første årene (forsåvidt ikke nå heller, men ikke like intenst...) og hang sammen konstant utenom jobb og når jeg hadde ungene mine som da var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gjøre det slutt før du vet mer om hvor  har ham. Da vil du bruke flere år på å lure på om du gjorde det rette. Ting kan tyde på at han ikke bryr seg nok, men stemmer det, eller har han grunner han ikke er åpen om? Du bør konfrontere ham og kreve svar, om han ikke forteller selv. Hvorfor oppfører han seg som han gjør? Hva er hans tanker om deres liv sammen fremover?

 

Du risikerer å få svar du ikke ønsker, men da har du i hvertfall forsøkt og fått en avklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, frosken skrev:

Mye tyder på at du burde gjøre det slutt - dessverre. 

Fornuften min sier det samme. Men jeg er forvirret fordi han viser mye som virker til å være kjærlighet, men noe er som sagt veldig trist og kjedelig i situasjonen for meg. Jeg ble trist da han gikk i går kveld etter to timer sammen. Og har følt meg trist og alene i hele dag. Vet at jeg må forsøke å innstille meg på at her er det noe feil. Og handle og gjøre alt på riktig måte nå. Jeg tar brudd tungt , men må gjøre det jeg kan for å være sterkere enn før om det blir et brudd. Mulig det er lurt å ta en prat først om det face to face på en ordentlig og ryddig måte. 

 

28 minutter siden, Xtra skrev:

Du bør ikke gjøre det slutt før du vet mer om hvor  har ham. Da vil du bruke flere år på å lure på om du gjorde det rette. Ting kan tyde på at han ikke bryr seg nok, men stemmer det, eller har han grunner han ikke er åpen om? Du bør konfrontere ham og kreve svar, om han ikke forteller selv. Hvorfor oppfører han seg som han gjør? Hva er hans tanker om deres liv sammen fremover?

 

Du risikerer å få svar du ikke ønsker, men da har du i hvertfall forsøkt og fått en avklaring. 

Jeg er enig med deg. Jeg tror det er best å ta det face to face enn på melding.  Det er vondt å gå rundt i en slik usikker og uklar situasjon. 

 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå har dere holdt på sånn i ett år. Greit nok at man ikke trenger å flytte sammen etter 2 uker, men at han fremdeles må hjem på lørdagskvelden når han ikke har barn som venter hjemme, vel... Hvorfor har dere ikke vært i lag i dag da? Joda, det er noen som jobber søndag (jeg gjør det selv fra tid til annen), men har ikke inntrykk av at du gjør det i alle fall.

Jeg hadde ikke orket å være i et forhold med en mann som gir så lite av seg selv som det du forteller at han gjør. Jeg var noe yngre enn deg da jeg møtte min kjære (han er året eldre enn meg) og vi stokket om på ting og gjorde alt vi kunne for å få tid sammen! Vi fikk ikke nok av hverandre de første årene (forsåvidt ikke nå heller, men ikke like intenst...) og hang sammen konstant utenom jobb og når jeg hadde ungene mine som da var små.

Synes du er veldig heldig som har et slikt forhold som du har. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fornuften min sier det samme. Men jeg er forvirret fordi han viser mye som virker til å være kjærlighet, men noe er som sagt veldig trist og kjedelig i situasjonen for meg. Jeg ble trist da han gikk i går kveld etter to timer sammen. Og har følt meg trist og alene i hele dag. Vet at jeg må forsøke å innstille meg på at her er det noe feil. Og handle og gjøre alt på riktig måte nå. Jeg tar brudd tungt , men må gjøre det jeg kan for å være sterkere enn før om det blir et brudd. Mulig det er lurt å ta en prat først om det face to face på en ordentlig og ryddig måte. 

 

Jeg er enig med deg. Jeg tror det er best å ta det face to face enn på melding.  Det er vondt å gå rundt i en slik usikker og uklar situasjon. 

 

Anonymkode: a95b7...c79

Du har sagt mange ganger det siste året at du skal ta de vanskelige tingene opp med ham, ansikt til ansikt.

Hvis du virkelig mener at det f.eks Xtra sier er klokt,  snakk med kjæresten din- konfronter ham og krev svar. Ikke bare si at vi har rett...

Godt ment, håper du forstår det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er veldig heldig som har et slikt forhold som du har. 

Anonymkode: a95b7...c79

Kommunikasjon er kjempeviktig i et forhold - det har vært ting jeg har grudd meg for å ta opp (i begynnelsen av forholdet), men vi snakket om det, ting kom opp til overflaten og bekymringene forsvant. Det hjelper ikke å viske ut seg selv og håpe at alt blir bra. Et forhold krever jobbing fra begge parter, man må kunne forvente ting fra sin partner og man må kunne gi og jenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, påskelilje skrev:

Du har sagt mange ganger det siste året at du skal ta de vanskelige tingene opp med ham, ansikt til ansikt.

Hvis du virkelig mener at det f.eks Xtra sier er klokt,  snakk med kjæresten din- konfronter ham og krev svar. Ikke bare si at vi har rett...

Godt ment, håper du forstår det!

Jeg vet. Jeg må ta det opp selv om jeg er så redd for hva svaret blir. 

Jeg får på en måte en sperre i meg, fordi jeg er så redd for et svar som jeg ikke liker å høre. Men jeg må våge å møte det svaret. Jeg kunne bare ha dumpet han fordi jeg kan tolke det som manglende interesse fra hans side, men han viser mye som kan virke som kjærlighet og, så jeg må bare våge å kommunisere/ prate med han om hvor trist jeg blir når situasjonen er slik som den er nå. 

Jeg pratet med en venninne om dette. Hun har full forståelse for at han ikke vil overnatte hos meg med tanke på at jeg har en svært liten leilighet, og en tenåring som bor her. Han bor derimot trangere selv, med kun en enkelseng tilgjengelig. 

Anonymkode: a95b7...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...