Gå til innhold

Min sårbarhet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

... når jeg føler meg så støtt når folk f eks sier « han går på piller «, « hun går bare hjemme « «. Psyko altså , helt gal...»

Gjelder særlig når nær familie formulerer seg slik .. og har kroppsspråk som ser hånlig Ut. 

Eller er dette bare vanlige formuleringer som andre ikke legger så mye i ? 

Må føye til jeg har grunn til å føle meg truffet og utsatt .

 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan er et kroppsspråk som ser hånlig ut? Hvilke konkrete gester gjør man da?

Anonymkode: e9e5a...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er et kroppsspråk som ser hånlig ut? Hvilke konkrete gester gjør man da?

Anonymkode: e9e5a...5a1

Nå er ikke jeg Ts, men tar sjansen på å svare allikevel.

Det synes tydelig når en ser det, men vanskelig å forklare. Det følger gjerne med en hånlig stemme. Mimikk og toneleie er vanskelig å forklare med ord, men en skjønner det når en opplever det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

... når jeg føler meg så støtt når folk f eks sier « han går på piller «, « hun går bare hjemme « «. Psyko altså , helt gal...»

Gjelder særlig når nær familie formulerer seg slik .. og har kroppsspråk som ser hånlig Ut. 

Eller er dette bare vanlige formuleringer som andre ikke legger så mye i ? 

Må føye til jeg har grunn til å føle meg truffet og utsatt .

 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Det spørs helt i hvilken setting ting blir sagt i, men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Nei, hvis det blir sagt på en nedsettende måte, så har du grunn til å bli støtt. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg prøvd å hevet meg over det. Tror du over tid vil vinne på det.

Husk at du er bra nok som du er😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå er ikke jeg Ts, men tar sjansen på å svare allikevel.

Det synes tydelig når en ser det, men vanskelig å forklare. Det følger gjerne med en hånlig stemme. Mimikk og toneleie er vanskelig å forklare med ord, men en skjønner det når en opplever det.

 

Ja det er vanskelig å forklare fordi det handler om TOLKNING og da er jo sjansene egentlig ganske store for at det du tolker er feil? Med mindre fyren står å viser deg fingeren, den er ganske tydelig;-)

Anonymkode: e9e5a...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanskelig å forklare fordi det handler om TOLKNING og da er jo sjansene egentlig ganske store for at det du tolker er feil? Med mindre fyren står å viser deg fingeren, den er ganske tydelig;-)

Anonymkode: e9e5a...5a1

Det er da mimikk som er like tydelig som det å vise fingeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, emilie321 skrev:

Det er da mimikk som er like tydelig som det å vise fingeren....

Samtidig så er det ikke sjelden at man feiltolker en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

... når jeg føler meg så støtt når folk f eks sier « han går på piller «, « hun går bare hjemme « «. Psyko altså , helt gal...»

Gjelder særlig når nær familie formulerer seg slik .. og har kroppsspråk som ser hånlig Ut. 

Eller er dette bare vanlige formuleringer som andre ikke legger så mye i ? 

Må føye til jeg har grunn til å føle meg truffet og utsatt .

 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Blir du støtt fordi andre omtales på denne måten eller fordi du opplever det som om du blir kategorisert slik? Dersom du oppfatter omtale av andre som rettet mot deg, og at dette er grunnen til at du føler deg støtt, så tenker jeg at det er din sårbarhet som slår inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Blir du støtt fordi andre omtales på denne måten eller fordi du opplever det som om du blir kategorisert slik? Dersom du oppfatter omtale av andre som rettet mot deg, og at dette er grunnen til at du føler deg støtt, så tenker jeg at det er din sårbarhet som slår inn. 

Ja, vondt å kjenne at jeg inngår i « stereotyper» knyttet til syn på «de og de «folka som er slik og sånn . Samt at jeg blir støtt av at mennesker jeg er glad i og forventer « godhet» og forståelse fra slenger ut div meldinger og har det jeg oppfatter som et harselerende kroppsspråk. 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vondt å kjenne at jeg inngår i « stereotyper» knyttet til syn på «de og de «folka som er slik og sånn . Samt at jeg blir støtt av at mennesker jeg er glad i og forventer « godhet» og forståelse fra slenger ut div meldinger og har det jeg oppfatter som et harselerende kroppsspråk. 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Er du sikker på at det de sier har noe å gjøre med deres syn på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei , ikke helt . Vet ikke om de vet så mye jeg tror de vet . Selv vært sparsom med opplysninger . 

Anonymkode: 9bfc8...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...