Gå til innhold

Spørsmål til Kupton


Bergogdal

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i en slags utrednings/behandlingslapskaus ved et dps i snart to år. For å gjøre en lang historie kort: jeg ble i starten tildelt en udugelig psykolog som ikke taklet at jeg er en informert pasient. Hun skrev en svært dårlig utredningsrapport som jeg til slutt fikk hennes leder til å annullere. Deretter kom jeg til en psykiater. Psykiateren er bra, vi kommer godt overens vi har forsøkt flere tilnærminger til mine problemer. Han har kommet til at mye heller mot en hyperkinetisk lidelse, han henviste meg derfor til nevropsykolog ved samme dps, han ba om en helt ny vurdering der ikke noe av det den første psykologen skrev skulle tas hensyn til. Det viste seg at nevropsykologen var svært kollegial med den første psykologen. Han baserte sine vurderinger utelukkende på hennes vurderinger. Han konferere faktisk med henne fremfor min behandler, selv om jeg eksplisitt har sagt at hun ikke skal ha noe med mine helseopplysninger å gjøre. Psykiateren innrømte for meg etter møtet med nevropsykologen at dette aktuelle dps er fullstendig styrt av psykologene, psykiaterne er i mindretall og vingeklippes av psykologene. Han anbefaler faktisk second opinion og sier han er helt sikker på at jeg vil få behandling. Nesten for latterlig til å være sant. Mitt spørsmål: når jeg henvises til second opinion ønsker jeg meg til et dps der psykiaterne er øverst i hierarkiet. Eventuelt til en fornuftig avtalespesialist. Har du noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Bergogdal skrev:

Har du noen anbefalinger?

Jeg har det, men det blir litt lettere om du i det minste kan gi meg region.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har det, men det blir litt lettere om du i det minste kan gi meg region.

Jeg bor i Bodø:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 11.01, kupton skrev:

Topp:

Terje Øiesvold, spesialist i psykiatri

Jeg er nå henvist til Terje Øiesvold:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...