Gå til innhold

Snart Påske.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjør dere noen forberedelser. Mentale eller mere praktiske.? Eller tar dagene som de kommer. Alle har ofte så mere enn sitt å stri med i dag tror jeg.

Ser dere frem til påsken. Besøker dere kirken eller har noe religiøse møtepunkt for eksempel?

Anonymkode: bb523...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv har jeg skaffet ny sopelime eller piasavakost  uten at jeg har tenkt meg til " Bloksberg". Tenkte å være ute på gårdsplassen litt. Lurer litt på om innholdet i noen av krukkene har overlevet en hard vinter. De har stått litt i skjul men ingen veksthus. Om jeg fyller på litt jord og noen få frø blir det kanskje bra til vår og 17. mai.

Enkelte værmeldinger forteller jo om mere snø men man vet jo aldri.

Anonymkode: bb523...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 12 stk på besøk så uka før påske går til å rydde, vaske og ordne i stand til gjestene. Her er det ingen pynting og slikt. Hvis været er bra brukes mesteparten av tiden i påska på daglige fjellturer, så er ikke så mye igjen av dagen når vi kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg reise bort nesten hele uka. Ikke til fjells, men et sted i Europa der våren forhåpentligvis har kommet.

Vi er ofte bortreist deler av påsken. Når vi er hjemme lenge nok, pynter jeg bittelitt - tar inn en stor kvist med gåsunger eller løvknopper og henger påskepynt på den.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Besøker dere kirken eller har noe religiøse møtepunkt for eksempel?

Koret mitt synger på en gudstjeneste som starter kl.23 påskeaften og varer til litt etter midnatt, altså når påskemorgen så vidt har startet. Det er jeg med på hvis jeg er hjemme. I år må jeg stå over.

Ellers blir det gjerne en middag med noen gjester og lammekjøtt på menyen. I år blir den nok på Palmesøndag, siden vi reiser dagen etter.    

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser dere frem til påsken.

Jeg ser først og fremst fram til en ukes ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dere noen forberedelser. Mentale eller mere praktiske.? Eller tar dagene som de kommer. Alle har ofte så mere enn sitt å stri med i dag tror jeg.

Ser dere frem til påsken. Besøker dere kirken eller har noe religiøse møtepunkt for eksempel?

Anonymkode: bb523...fd6

Eventuelle forberedelser dreier seg om påskeferien og hvor vi evt. skal. Reiser ofte til fjells i påsken, som ikke krever særlige forberedelser utover litt handling i forkant.

 

Ser frem til påsken, men det har mest med fridager og håp om sol å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange som nok reiser til fjells for å gå fra hytte til hytte kanskje. Men da må man være rimelig sprek føker jeg.Håper ingen ulykker i fjellheimen i år og at bilkøene over fjelloverganger forløper greit. Mye snø kan vel medføre stenging som så ofte før.

Kan du svikte koret slik? Men de har kanskje innbyttere.

Anonymkode: bb523...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du svikte koret slik? Men de har kanskje innbyttere.

Det er meg du spør? Det er alltid noen som er bortreist i påsken og noen som er hjemme. Jeg har en upåklagelig oppmøtestatistikk utenom akkurat denne aktiviteten som ligger i ferien. Så de klarer seg nok uten meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dere noen forberedelser. Mentale eller mere praktiske.? Eller tar dagene som de kommer. Alle har ofte så mere enn sitt å stri med i dag tror jeg.

Ser dere frem til påsken. Besøker dere kirken eller har noe religiøse møtepunkt for eksempel?

Anonymkode: bb523...fd6

Mentale og praktiske forberedelser: Innstille meg mentalt på å dra avgårde for å være med litt fjern familie, og stelle i stand litt pynt her hjemme. Invitere de to som betyr aller mest for meg i denne verden på middag og kos. :)

Avtale med AAT om kontakt ved behov. Et trygt og godt sikkerhetsnett når alt er stengt og alle har fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være litt hjemme og litt borte i påsken i år. Skal prøve å være mye i bevegelse, så jeg kan være i best mulig form til en operasjon som kanskje kommer litt senere. Ellers så tar jeg dagene litt som de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Har leid firmahytte gjennom jobben min og reiser til fjells for å gå på ski. Ser frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dere noen forberedelser. Mentale eller mere praktiske.? Eller tar dagene som de kommer. Alle har ofte så mere enn sitt å stri med i dag tror jeg.

Ser dere frem til påsken. Besøker dere kirken eller har noe religiøse møtepunkt for eksempel?

Anonymkode: bb523...fd6

Forberedelsene består i å finne ut om og når man skal jobbe, i år skal jeg jobbe alle de tre dagene i påskeuka, slutter kl. 12 på onsdag da. Drar på hytta etter jobb og blir vel der til 1. påskedag tenker jeg, er godt å ha en fridag hjemme før man skal på jobb igjen også. Praktiske forberedelser er å bestemme middager og handle. Ingen religiøse handlinger i påska, ikke ellers i året heller for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det ikke alle like lett tror jeg på sånne høytidsdager. Ikke dumt føler jeg å prøve å sysselsette seg med noe om man klarer da eller har mulighet av så mange grunner.

Anonymkode: bb523...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...