Gå til innhold

Å snakke pent til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

I dagens virkelighet tenker jeg mest på å overleve som menneske og karre meg opp igjen etter de værste marerittene. Sjelden jeg snakker til meg selv. Jeg kan snakke høyt når jeg er alene for " å få ut litt steem" og noe raseri men det er ikke ofte og gir ikke uvellfølelse i seg selv.

Anonymkode: 13289...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere andre uvel av det? 

Anonymkode: 7d64e...eb8

Jeg tenker man kommer langt med å la være å snakke seg selv ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tenker man kommer langt med å la være å snakke seg selv ned.

Ja det er jeg enig i selv om det ikke er lett, det er meningen vi skal snakke positivt om seg selv. Hvordan kan andre like oss når vi ikke liker oss selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

Jeg tenker man kommer langt med å la være å snakke seg selv ned.

Ja, det er kanskje bedre å ha fokus på det enn på at man skal snakke pent til seg selv. 

Anonymkode: 7d64e...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å snakke pent til seg selv og kanskje mest av alt, rose seg selv når en gjør noe bra. Klappe seg selv på skulderen og være fornøyd med det en får til. 

Selv er jeg ikke spesielt flink til verken å snakke meg selv opp eller rose meg selv, men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere andre uvel av det? 

Anonymkode: 7d64e...eb8

Det er jo bare bra å snakke pent til seg selv. Positivt og pent. For det er det som gjør en glad vel? 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg tror ikke de fleste sier så mye positivt til seg selv. Jeg snakker pent til meg selv en sjelden gang hvis jeg er fornøyd med noe jeg har gjort. "Bra jobba." "Ikke verst."

Hadde jeg fått i oppgave å snakke pent til meg selv ville det nok føltes til dels unaturlig, men det nei, det ville ikke gjort meg uvel. Hadde jeg imidlertid forsøkt på det i en deprimert periode tror jeg det ville vært temmelig vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg tror ikke de fleste sier så mye positivt til seg selv. Jeg snakker pent til meg selv en sjelden gang hvis jeg er fornøyd med noe jeg har gjort. "Bra jobba." "Ikke verst."

Hadde jeg fått i oppgave å snakke pent til meg selv ville det nok føltes til dels unaturlig, men det nei, det ville ikke gjort meg uvel. Hadde jeg imidlertid forsøkt på det i en deprimert periode tror jeg det ville vært temmelig vanskelig å gjennomføre.

Jeg har fått i oppgave å stå foran et speil minst en gang om dagen. Da skal jeg si; Jeg er god nok som jeg er. Jeg skal også si setningen 7 ganger hver gang. 

I perioder så greier jeg det ikke, men så greier jeg det igjen. Tror dette har hjulpet meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...