Gå til innhold

Arbeidsrettet rehabilitering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sånn at det da forventes at man skal ut i jobb rett etter rehabiliteringen? Jeg har vært dårlig i så mange år (både psykisk og somatisk) at jobb ikke har vært et alternativ. Nå føler jeg veldig på en motivasjon for å bygge opp kroppen og få hjelp til livsstilsendringer, rett og slett for å få en bedre livskvalitet. Det endelige målet er selvfølgelig å komme ut i arbeidslivet. 

Er arbeidsrettet rehabilitering noe for meg, tror dere? Eller er det mer for dem som skal rett ut i jobb etterpå? Jeg sliter nok for mye psykisk til det. Har flere innleggelser og går i terapi 3 dager i uken. Men jeg ønsker likevel å få hjelp til å bygge meg opp fysisk. En sunn og sterk kropp gjør det lettere å jobbe med hodet, så jeg tror det er første steg mot drømmen om arbeid. 

Eller finnes det en annen form for rehabilitering som ville passet bedre? 

Anonymkode: c7cbf...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Soletti skrev:

Hva slags ordning er du under nå? 

AAP på 3. året, og skal få det til og med 2020. Det har vært snakk om å begynne å søke om ufør, men jeg ønsker egentlig ikke det. Jeg vil komme meg i form fysisk og bruke den siste tiden på AAP til å bli frisk nok psykisk til å kunne jobbe. 

Anonymkode: c7cbf...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg usikker på hvilken type du skal på, men jeg var på dette på Rauland og der var målet at man skulle ut i arbeid kort tid etter rehabilitering, det var hele fokuset. Vi hadde samtaler om hvordan det var å komme tilbake i arbeidslivet, vi satte mål og delmål hvor målet var å komme i arbeid. Hvis ikke dette er målet ville jeg heller tenkt på fysioterapi eller personlig trener.

Anonymkode: 7c0d1...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vert på rauland, bra sted hvis du tenker på noe som kun varer en uke eller en måned Ts. Nå har jeg vert på ett 12 ukers program hvor de gikk gjennom min historikk i arbeidslivet og utdannelser, de så på interesser og personlighet og helse. De siste ukene var jeg i en bedrift de mente hadde arbeidsoppgaver som passet meg. Helt supert opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Soletti skrev:

Jeg har også vert på rauland, bra sted hvis du tenker på noe som kun varer en uke eller en måned Ts. Nå har jeg vert på ett 12 ukers program hvor de gikk gjennom min historikk i arbeidslivet og utdannelser, de så på interesser og personlighet og helse. De siste ukene var jeg i en bedrift de mente hadde arbeidsoppgaver som passet meg. Helt supert opplegg. 

Hvor var dette? Det hørtes jo helt supert ut, noen som ser hele deg liksom. 

Anonymkode: c7cbf...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? Det hørtes jo helt supert ut, noen som ser hele deg liksom. 

Anonymkode: c7cbf...74c

Det heter «Frisk», de har kontorer mange steder i landet og nav henviser dit. Hør med nav om de har dette eller noe liknende der du bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...