Gå til innhold

Kupton: når blir hypomani mani?


Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Hei! Jeg synes det kan være vanskelig å vurdere når hypomani går over til å bli mani. Hvordan vurderer du hva som er hva? Eller når mener du at hypomani har eskalert til mani? Hypomani synes jeg ikke er så vanskelig å gjenkjenne, det er vanskeligere å vite når det er mani. Hadde satt pris på å høre din mening rundt dette. Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Min oppfatning er at man ved hypomani beholder en viss bakkekontakt, mens man i full mani ikke har innsikt eller forstår at noe er galt - og i tillegg har mer hemningslös risikoatferd. Likevel er nok overgangen flytende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kontinuum hvor en på et eller annet sted må trekke en grense. Dette er en vurdering som kan være blant de vanskeligste i psykiatrisk diagnostikk. Det må gjøres en totalvurdering i hvert enkelt tilfelle. Det er umulig å gi et klart svar på dette som dekker alle grensetilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...