Gå til innhold

Kan jeg få vite....


Villanda

Anbefalte innlegg

Hva er galt med Imovane så lenge man ikke utvikler toleranse. 30 tbl. på fire måneder, er det for mye?

Hvorfor AP? Tenker du bare for å roe denne aktuelle episoden eller som stabiliserende? 

Dette går gradvis over etter en god natts søvn. Dette våkedøgnet var definitivt ingen følge av oppstemthet  men det trygt å nok den avtroppende oppstemtheten til å blusse opp igjen.

EN positiv ting med at helsepersonell har møtt meg i denne tilstanden, selv om jeg ikke liker deres potensielle reaksjoner akkurat nå: de kan vurdere hva dette er. Om jeg bare er i øvre normalområde eller virkelig hypoman. Så får jeg kanskje svar på om jeg virkelig har b.p.lidelse. Diagnosen har jo tidligere vært basert på mine egne beretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, Villanda skrev:

Hva er galt med Imovane så lenge man ikke utvikler toleranse. 30 tbl. på fire måneder, er det for mye?

Hvorfor AP? Tenker du bare for å roe denne aktuelle episoden eller som stabiliserende? 

Dette går gradvis over etter en god natts søvn. Dette våkedøgnet var definitivt ingen følge av oppstemthet  men det trygt å nok den avtroppende oppstemtheten til å blusse opp igjen.

EN positiv ting med at helsepersonell har møtt meg i denne tilstanden, selv om jeg ikke liker deres potensielle reaksjoner akkurat nå: de kan vurdere hva dette er. Om jeg bare er i øvre normalområde eller virkelig hypoman. Så får jeg kanskje svar på om jeg virkelig har b.p.lidelse. Diagnosen har jo tidligere vært basert på mine egne beretninger.

Så masete og repetitiv som du har vært de siste ukene, så er jeg overbevist om at dette er hypomani. Alternativet vil være at du forsøker å spille hypoman, men så god skuespiller er du vel ikke? 

Anonymkode: f1d28...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Imovane er søvnhjelp. For å bringe en hypomani ned på vanlig (eutymt) nivå, bør en bruke AP.

Ok.. , men opplever at nok søvn bringer meg ned på vanlig nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så masete og repetitiv som du har vært de siste ukene, så er jeg overbevist om at dette er hypomani. Alternativet vil være at du forsøker å spille hypoman, men så god skuespiller er du vel ikke? 

Anonymkode: f1d28...92b

Ok. Vet jeg var masete for noen uker siden, og nå. Og jeg vet at jeg har vært oppstemt, men synes det er vanskelig å vite når/om mitt øvre normalområde går over i hypomani.  Beklager dette.

Hvorfor skulle jeg spille hypoman, ville ikke oppnådd noe positivt ved det.  Det flrere vel heller til hindringer om en blir oppfatta som hypoman, har ved et par anledninger  gjort motsatt, med ulikt hell prøvd å framstå i normalt stemningsleie for at diverse ønsker ikke skulle bli avfeid som hypoman ideer. 

Umodent å røpe hva jeg har røpt (men det var kanskje ikke så ille, tror deres foreløpige reaksjon berodde litt på en misforståelse) eller å ikke ville ha AP?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så masete og repetitiv som du har vært de siste ukene, så er jeg overbevist om at dette er hypomani. Alternativet vil være at du forsøker å spille hypoman, men så god skuespiller er du vel ikke? 

Anonymkode: f1d28...92b

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så masete og repetitiv som du har vært de siste ukene, så er jeg overbevist om at dette er hypomani. Alternativet vil være at du forsøker å spille hypoman, men så god skuespiller er du vel ikke? 

Anonymkode: f1d28...92b

Takk for at du sier jeg maser 😀. Jeg hadde jo egentlig  lovet meg selv å bruke mindre tid her. Så, kanskje jeg skal prøve å skjerpe meg nå. Etter at jeg har skrevet dette:

Det høres kanskje ut som jeg BAD om en reaksjon når jeg sier jeg røpet noe. Sannheten er at jeg beskrev hvordan jeg hadde det for en måned siden, da jeg var oppstemt, fordi jeg vil snakke om det når jeg har time der om et par uker. Jeg uttrykker meg bedre skriftlig. Tenkte når de hadde de opplysningene kunne de lettere vurdere om jeg virkelig hadde VÆRT hypoman eller bare på grensa. Hvis jeg bare var på grensa har jeg kanskje feil diagnose. De sa jo da jeg var der at jeg er hypoman, men så tenkte jeg de kunne ha litt flere opplysninger for å vurdere. Jeg siterte noe jeg hadde skrevet da  jeg var oppstemt  (Ja, jeg vet at jeg var oppstemt, men ikke nøyaktig hvor grensa mot hypomani går). I den teksten stod både ting som tala FOR hypomani, og ting som tala MOT det. Som sagt ønska jeg å snakke om det i timen jeg allerede har, men de ringte og ville framskynde timen, noe som jeg (så vidt virka det som) slapp siden jeg skal jobbe hver dag da.  Jeg forklarte i og  etter samtalen at det jeg beskrev gjaldt en måned tilbake (Det var ETTER dette jeg begynte å gå litt mer opp igjen på også andre områder enn skrivinga). Jeg hadde nok ikke vært tydelig nok på det, at den siterte teksten ikke gjaldt nå. Jeg ante ikke da jeg skrev den mailen at det skulle bli noe styr utav det.

I tillegg til ovennevnte årsak til å sende denne mailen, sendte jeg den dels fordi jeg syntes  teksten var litt morsom. 🤣 Og så er det akkurat dette symptomet, å være skrivetrengt, ikke taletrengt som hang igjen ( noe mer taletrengt nå etter jeg skrev det)

Da jeg var der på poliklinikken visste jeg at jeg var oppstemt, men usikker på om hypoman. For å få personale der til å gjøre noe for meg, prøvde jeg late som jeg var i normalt stemningsleie for de snakka om at jeg var hypoman (og likevel er jeg usikker nå, på både om hva de tenker nå og å hva jeg selv skal tenke), og ville egentlig ikke hjelpe meg.  Nei, jeg er ikke en god skuespiller for hun gjennomskua meg virka det som.

Vet ikke hva jeg skulle oppnå med å spille hypoman, anna enn å få andre medisiner, hvilket jeg ikke vil.  Og det er IKKE for å få mer oppfølging på noe vis. (men har inntrykk av at noen gjør det, utfra innlegg på noen forum, at de ønsker innleggelse og argumenterer for at de er hypoman, kanskje at det er fare for mani, men det er som om noe skinner gjennom. Jeg ønska OVERHODET ikke å få framskynda den timen. Ikke innleggelse heller, det ville jo vært totalt unødvendig og borti staur og vegger. Jeg vil heller være på jobb! 

Eller mente du at jeg drev et spill på DOL. Vet ikke hva jeg skulle oppnå med det heller,  men som sagt er jeg skrivetrengt, mer enn taletrengt.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...