Gå til innhold

Antidepressiva se denne


Vidar71

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hører bare på dem som sier det du vil høre, og det gjør de bl.a i denne filmen. Derfor kommer du deg aldri videre heller. Dessverre. 

Anonymkode: a73c8...4dc

Der tar du feil, jeg vil videre og jeg skal videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Min teori er at du fikk disse tankene fordi du var redd for det / forventet det fordi du kjenner bivirkningene, og ikke som følge av medisinen i seg selv? 

Eller tar jeg feil? 

Du tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vidar71 skrev:

Du tar feil. 

Vel,

Du tok ikke livet ditt og du var redd for tankene. Høres ikke ut som dette var noen grunn til å starte noen kampanje mot psykiatrien.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på Sykehuset i 8 dager. Ble innlagt 13.03 og kom ut 22.03. Dette pga somatisk sykdom.

3 dager før tok jeg opp igjen behandlingen med Brintellix etter 4 dager med opphold.

Siden sykehuset ikke hadde hørt om eller hadde Brintellix så ble den på nytt stanset frem til Søndag altså 4 nye dager uten. Jeg fikk Brintellix søndag kveld og mandag morgen. Natt til tirsdag uteble søvn. Jeg våknet på morgenen med store sår fra navle og opp til halsen. Sykepleier spurte om jeg var suicidal. Jeg fikk bedøvende gel på sår. Droppet Brintellix og ikke gjort noe galt siden. 

Noen av oss reagerer på slike medisiner. Noen gjør det ikke. Aldri mere slike medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Vel,

Du tok ikke livet ditt og du var redd for tankene. Høres ikke ut som dette var noen grunn til å starte noen kampanje mot psykiatrien.. 

Folk bør være obs på hva dette er for noe. Leger som foreskriver vet selv for lite. Min lege hadde aldri hørt om Brintellix og annbefalte Zoloft. Takket pent nei. Satser på samtaleterapi på Dps. Kan fortelle at Dps ikke ville starte opp med antidepressiva da min depresjon kommer av somatisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en grunn til at legevakt ber meg slutte ta slike medisiner. De er mer fornuftig enn psykriatere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Vel,

Du tok ikke livet ditt og du var redd for tankene. Høres ikke ut som dette var noen grunn til å starte noen kampanje mot psykiatrien.. 

Jeg måtte på legevakt den 06.03. Uyen det valget hadde jeg hengt i det repet jeg fikk bilde i hode av Brintellix. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Kan godt hende antidepressiva ikke var rett for deg, men de kan hjelpe andre. Jeg har fått hjelp av disse pillene og er takknemlig for at de fins. Det er ikke enten-eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Vidar71 skrev:

Jeg måtte på legevakt den 06.03. Uyen det valget hadde jeg hengt i det repet jeg fikk bilde i hode av Brintellix. 

Sånn er det neppe. 

Anonymkode: 3dcfe...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Kan godt hende antidepressiva ikke var rett for deg, men de kan hjelpe andre. Jeg har fått hjelp av disse pillene og er takknemlig for at de fins. Det er ikke enten-eller.

For sinte mennesker med en agenda er det enten/eller. 

Anonymkode: 6c55e...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
33 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Kan godt hende antidepressiva ikke var rett for deg, men de kan hjelpe andre. Jeg har fått hjelp av disse pillene og er takknemlig for at de fins. Det er ikke enten-eller.

Det er aldri enten eller, livet har nyanser og folk er forskjellige. Livet er ikke svart hvitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vidar71 skrev:

Folk bør være obs på hva dette er for noe. Leger som foreskriver vet selv for lite. Min lege hadde aldri hørt om Brintellix og annbefalte Zoloft. Takket pent nei. Satser på samtaleterapi på Dps. Kan fortelle at Dps ikke ville starte opp med antidepressiva da min depresjon kommer av somatisk sykdom.

Jeg er allergisk mot Peanøtter. Anbefaler alle være obs på Peanøtter. :)

Jeg har ikke problemer med antidepressiva. Faktisk tror jeg ikke jeg har hatt en eneste merkbar negativ bivirkning, hverken på Cipralex, Lithium, Wellbutrin, Seroquel (eller Circadin). Men bare tanken på å å bli dårlig igjen gjør at det knyter seg i magen og derfor håper jeg at jeg slipper å måtte slutte på antidepressiva noen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vidar71 skrev:

Jeg måtte på legevakt den 06.03. Uyen det valget hadde jeg hengt i det repet jeg fikk bilde i hode av Brintellix. 

Dette er med all respekt noe av det rareste jeg har hørt.

Det du sier er altså at hvis jeg får et bilde i hodet av at jeg vinner Eurojackpoten neste fredag så er det å betrakte som at 970 millioner kroner står på min konto? Så gøy, jeg har tenkt det så ofte i det siste..! 

Tanker er bare tanker og helt ufarlig. Det er milevis avstand mellom å tenke noe og å gjøre det. Du tar ikke livet sitt selv om du får en tanke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
38 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Dette er med all respekt noe av det rareste jeg har hørt.

Det du sier er altså at hvis jeg får et bilde i hodet av at jeg vinner Eurojackpoten neste fredag så er det å betrakte som at 970 millioner kroner står på min konto? Så gøy, jeg har tenkt det så ofte i det siste..! 

Tanker er bare tanker og helt ufarlig. Det er milevis avstand mellom å tenke noe og å gjøre det. Du tar ikke livet sitt selv om du får en tanke om det. 

Alt begynner med en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...