Gå til innhold

få livet tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest sliten

Hva kan man gjøre for jobbe med å takle nærhet. klare ha sex uten helt stenge av alle følelsa og tanka . klare la være få panikk. klare nyte sex, i stedet for ha panikk for det. Klare slutte være helt likegyldig overor meg selv. Klare slippe noen innpå meg, i stedet for skyve unna..rømme,når noen nærme seg.

Ødelegger så mye.

*vil ha livet sitt tilbake.. eller rettere sagt..: vil ha et liv* livet som ble tatt fra meg når jeg var lita..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44762-f%C3%A5-livet-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sliten.

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg hadde det sånn at jeg ikke greide at mannen min tok på meg i det hele tatt, for da tenkte jeg automatisk: Nei, han vil ha sex!!

Jeg taklet det ikke i det hele tatt. Helt til vi pratet ut om dette, og jeg turte si fra at nei nå vil jeg ikke mer. Tror det handler om å vite hvor sine egne grenser går, og vite å si fra.

Vi avtalte at vi først skulle bare ligge inntil hverandre, og at han ikke skulle røre meg, inntil jeg var så trygg på han at jeg turte løsne litt på meg. (veldig godt faktisk etter ti års ekteskap)...

For første gang i mitt liv, visste jeg at han respekterte mine grenser, og at jeg IKKE skulle ha sex med han for at han liksom fortjente det.. Det er veldig vondt å måtte innrømme det overfor en man elsker av hele sitt hjerte, men tror nok det er best for begge parter å være 100% ærlige overfor hverandre.

Da, og kun da, kan man få en følelse av at dette er noe man kan styre selv, man kan faktisk ha KONTROLL over egen kropp ved å si fra at nei dette vil jeg ikke, og vær tydelig for deg selv.

Håper du ble litt klokere av dette. Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44762-f%C3%A5-livet-tilbake/#findComment-168631
Del på andre sider

Gjest sliten

Hei sliten.

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg hadde det sånn at jeg ikke greide at mannen min tok på meg i det hele tatt, for da tenkte jeg automatisk: Nei, han vil ha sex!!

Jeg taklet det ikke i det hele tatt. Helt til vi pratet ut om dette, og jeg turte si fra at nei nå vil jeg ikke mer. Tror det handler om å vite hvor sine egne grenser går, og vite å si fra.

Vi avtalte at vi først skulle bare ligge inntil hverandre, og at han ikke skulle røre meg, inntil jeg var så trygg på han at jeg turte løsne litt på meg. (veldig godt faktisk etter ti års ekteskap)...

For første gang i mitt liv, visste jeg at han respekterte mine grenser, og at jeg IKKE skulle ha sex med han for at han liksom fortjente det.. Det er veldig vondt å måtte innrømme det overfor en man elsker av hele sitt hjerte, men tror nok det er best for begge parter å være 100% ærlige overfor hverandre.

Da, og kun da, kan man få en følelse av at dette er noe man kan styre selv, man kan faktisk ha KONTROLL over egen kropp ved å si fra at nei dette vil jeg ikke, og vær tydelig for deg selv.

Håper du ble litt klokere av dette. Klem fra meg

Tusen takk for svar Bea. Takk for du tok deg tid til svare.

Takk for gode råd!

tenker sånn jeg og. Det eneste han kan være ute etter er sex ... Og jeg kan ikke si nei. Vil ikke skuffe. Sier ikke nei..klare ikke det. Lukker alle tanker,følelse,redsel inne.. og er bare likegyldig.

Vet egentlig at han er gla i meg. Sånn innerst inne. Men når han tar i meg så begynner tankene rase. Når han vil ha noe. Tenker han er bare ute etter en ting. Han bryr seg ikke om meg. Vil bare ha sex.. og jeg fortjener ikke noe. Fortjener ikke at han er gla i meg heller. Fortjene ikke få si hva jeg ønsker. hvordan det vil bli tryggere for meg. En hore, er det jeg er..føle meg som .. skitten og ekkel....

føle meg som et håpløst tilfelle.

men takk kjære Bea for de gode råda!

Tror det hadde blittt lettere ja. Om jeg prata ut om det og fortalte at jeg reagerer sånn og sånn. Og gitt det litt tid.Gi meg selv litt tid. kanskje jeg kan føle den tryggheten en gang..

*klem og varme tanker til deg Bea*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44762-f%C3%A5-livet-tilbake/#findComment-168636
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...