Gå til innhold

Normal atferd eller sykt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1. Synes dere at det er greit å ta litt papir og tørke bort fettet som er på burgeren etter at den har blitt stekt eller er det sykt ? 

 

2. Er det normalt å spise godteri men ikke svelge det ? Altså tygge og spytte. Ikke foran alle men bare når man sitter alene og ser på Netflix. 

 

Hvor går grensa fra vanlig atferd til sykt ? Er det jeg gjør helt normalt og noe som de fleste kan gjøre innimellom eller er jeg fortsatt syk ?  

Føler meg egentelig ganske frisk fra min spiseforstyrrelse, det er bare de tingene som henger igjen etter det og som jeg ikke vet om det er normalt eller ikke. 

Anonymkode: 4fa42...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Dette er ikke sykt:)

2. Tror ikke dette er helt normalt, og med din bakgrunn med spiseforstyrrelse er det nok på grensa til å være sykt.

Anonymkode: 89068...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. er ikke sykt men kan oppleves som rart

2. ser jeg i sammenheng med din SF og blir dermed et tegn på sykdom/etterdønning av tidligere sykdom.

Anonymkode: 07d9f...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner meg godt igjen i nr.2 og jeg trodde at det bare var jeg som holdt på med å tygge og spytte ut igjen. Noen ganger spiser jeg også bare bittesmå musebiter av f.eks.en sjokoladebit, men føler at så lenge de svelges så blir jeg tykk. Ved å gjøre disse tingene så føler jeg at jeg har kontroll. Er det en av grunnene til at du også gjør dette?

Anonymkode: 6a072...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Synes dere at det er greit å ta litt papir og tørke bort fettet som er på burgeren etter at den har blitt stekt eller er det sykt ? 

 

2. Er det normalt å spise godteri men ikke svelge det ? Altså tygge og spytte. Ikke foran alle men bare når man sitter alene og ser på Netflix. 

 

Hvor går grensa fra vanlig atferd til sykt ? Er det jeg gjør helt normalt og noe som de fleste kan gjøre innimellom eller er jeg fortsatt syk ?  

Føler meg egentelig ganske frisk fra min spiseforstyrrelse, det er bare de tingene som henger igjen etter det og som jeg ikke vet om det er normalt eller ikke. 

Anonymkode: 4fa42...27c

1. Kan være normalt, men ikke bra med din diagnose.

2. Er sykt.

Anonymkode: ff7a8...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.3.2019 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg godt igjen i nr.2 og jeg trodde at det bare var jeg som holdt på med å tygge og spytte ut igjen. Noen ganger spiser jeg også bare bittesmå musebiter av f.eks.en sjokoladebit, men føler at så lenge de svelges så blir jeg tykk. Ved å gjøre disse tingene så føler jeg at jeg har kontroll. Er det en av grunnene til at du også gjør dette?

Anonymkode: 6a072...7a6

Ts hær. 

 

Ja jeg føler også at jeg legger på meg hvis jeg svelger, derfor spiser jeg og spytter istedet. 

Anonymkode: 4fa42...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
På 24.3.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

1. Dette er ikke sykt:)

2. Tror ikke dette er helt normalt, og med din bakgrunn med spiseforstyrrelse er det nok på grensa til å være sykt.

Anonymkode: 89068...5d5

Enig i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.3.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Ts hær. 

 

Ja jeg føler også at jeg legger på meg hvis jeg svelger, derfor spiser jeg og spytter istedet. 

Anonymkode: 4fa42...27c

Da har vi det på samme måte. Jeg har et anstrengt forhold til mat, så jeg føler at jeg må ha full kontroll på den biten samtidig som jeg trener bort en del kalorier før jeg føler at jeg har kontroll på meg selv.

Anonymkode: 6a072...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...