Gå til innhold

Sobril, noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling når sobril ventes inn på apotekene igjen?

Anonymkode: 0fe75...a0c

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg fikk to pakker på apoteker igjen. Spurte om det var mangel, men det var ikke det her jeg bor, i alle fall.

Kissejanson
Skrevet

Det skal ha kommet inn levering på 15 og 25 mg allerede. Men apotekene har ikke fått inn veldig store mengder. Du kan søke på sobril på nettsiden til apotekene du har i nærheten for å se om de har fått inn disse styrkene i ditt lokale apotek. Feks: Boots.no , Vitusapotek.no , apotek1.no  10 mg er forventet på apotek i løpet av neste uke (uke 14). 

Dersom du bruker 10 mg kan du forhøre deg med legen om en enkelt resept på 15 eller 25 mg inntil videre. Ville spurt legen om sobril i litt høyere styrke, i stedet for å bytte til valium, da valium er noe heftigere i bruk.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Kissejanson skrev:

Det skal ha kommet inn levering på 15 og 25 mg allerede. Men apotekene har ikke fått inn veldig store mengder. Du kan søke på sobril på nettsiden til apotekene du har i nærheten for å se om de har fått inn disse styrkene i ditt lokale apotek. Feks: Boots.no , Vitusapotek.no , apotek1.no  10 mg er forventet på apotek i løpet av neste uke (uke 14). 

Dersom du bruker 10 mg kan du forhøre deg med legen om en enkelt resept på 15 eller 25 mg inntil videre. Ville spurt legen om sobril i litt høyere styrke, i stedet for å bytte til valium, da valium er noe heftigere i bruk.

Hva mener du med "heftigere"?

Anonymkode: 86f1a...dc7

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling når sobril ventes inn på apotekene igjen?

Anonymkode: 0fe75...a0c

Komplett Apotek har.

Kissejanson
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "heftigere"?

Med heftigere mener jeg at valium er, potensielt, mer rus-givende enn Sobril. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Kissejanson skrev:

Med heftigere mener jeg at valium er, potensielt, mer rus-givende enn Sobril. 

Hvordan da? Jeg har aldri merket antydning til rusfølelse hverken på Valium eller Sobril.

Kissejanson
Skrevet

Når jeg skriver potensielt mener jeg valium i større grad kan gi bivirkninger som eufori, samt at valium kan gi opplevelser som er mer lik effektene av alkohol enn Sobril gjør. Jeg snakker  selvsagt også om høyere doser enn normal bruk når jeg sier potensielt.

Valium er feks mer ettertraktet enn Sobril i rusmiljøer. Dessuten sitter valium i kroppen 4-5 ganger lengre enn Sobril. Derfor ordet heftig.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Kissejanson skrev:

Dessuten sitter valium i kroppen 4-5 ganger lengre enn Sobril.

Når jeg tar Valium sitter virkningen i 6-8 timer. Betyr dette at Sobril kun virker ca 1.5-2 timer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...