Gå til innhold

Sier jo litt.


Vidar71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hva vil du med dette? Du virker så sint eller bitter, har du blitt urettferdig behandlet eller noe? 

Anonymkode: b28e5...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva vil du med dette? Du virker så sint eller bitter, har du blitt urettferdig behandlet eller noe? 

Anonymkode: b28e5...dc2

Han fikk noen ufarlige tvangs/angsttanker om selvmord etter å ha prøvd Brintellix noen dager, og har funnet det for godt å lage en slags antipsykiatrikampanje ala vokalisten i Turboneger etter det. 

Beklager å snakke fra leveren, synes bare dette er så tåpelig..

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vidar71 skrev:

Allen Frances sine refleksjoner knyttet til diagnostikk og diagnosesystemer, er svært interessant. Han er imidlertid ikke negativ til psykiatri generelt sett, tvert om så er han opptatt av god diagnostikk og klinisk praksis. 

Jeg skjønner forøvrig ikke hva du ønsker å si med overskriften din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man aner ikke hva man driver med i så mye i dag synes jeg så dette kan være berettiget kritikk av "systemet."

Anonymkode: 6c07f...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns oppriktig synd på mennesker som strever med ADHD og som jevnlig må oppleve at diagnosen deres latterliggjøres, bagatelliseres, trekkes i tvil og synses om av sosiologer, barnevernspedagoger, halvstuderte kostholdseksperter, bloggere og sinte skrotinger fra Livets Harde Skole. 

ADHD er en alvorlig og meget komplisert diagnose, og kunnskapen om den er laber. Likevel kan hvem som helst skrive en konspiratorisk kronikk om tilstanden i NRK Ytring, og bidra til å spre feiloppfatninger og myter. ADHD har blitt diagnosen "alle" tror de kan noe om, og diagnosen "alle" er berettiget og kvalifiserte til å mene noe om. Dette er svært uheldig, særlig for menneskene som lever med forstyrrelsen. 

Det er virkelig behov for at fagmiljøene tar denne diagnosen tilbake og gir den statusen den fortjener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Janus30 skrev:

Jeg syns oppriktig synd på mennesker som strever med ADHD og som jevnlig må oppleve at diagnosen deres latterliggjøres, bagatelliseres, trekkes i tvil og synses om av sosiologer, barnevernspedagoger, halvstuderte kostholdseksperter, bloggere og sinte skrotinger fra Livets Harde Skole. . 

Det er virkelig behov for at fagmiljøene tar denne diagnosen tilbake og gir den statusen den fortjener. 

Synes du Allen Frances og Finn Skårderud tilhører de kategoriene skribenter du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Synes du Allen Frances og Finn Skårderud tilhører de kategoriene skribenter du nevner?

Nei. Det var bare en generell betraktning om ADHD og debatten om denne diagnosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politikk er blitt altfor brutal fysikk for en del av oss føler jeg til å svare. Jeg føler dette er situasjonsbeskrivelser som resultat eller med bakgrunn i politikk. Veldig leit at selv profesjonelle føler slik føler jeg og ikke så lite urovekkende både for fortid og fremtid.

Anonymkode: 6c07f...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...