Gå til innhold

Kupton / bør jeg ta medisinen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde lyst til å være frisk og medisinfri. Lett på tå og i hode , men nå føler jeg at jeg kjenner alt så sterkt enten det er opp eller ned og kjenner meg stadig på randen . Sier seg kanskje selv , hadde bare lyst til å ikke kjenne meg så syk og avspist .

Anonymkode: 33c36...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du bør absolutt ta medisinen di før du blir syk igjen. Anbefaler ingen å slutte med medisin om det ikke er etter avtale med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde lyst til å være frisk og medisinfri. Lett på tå og i hode , men nå føler jeg at jeg kjenner alt så sterkt enten det er opp eller ned og kjenner meg stadig på randen . Sier seg kanskje selv , hadde bare lyst til å ikke kjenne meg så syk og avspist .

Anonymkode: 33c36...d98

Noen medikamenter er av en slik type at det er nødvendig å trappe opp på nytt dersom man har latt være å ta dem noen uker. Dette gjelder særlig lamictal. 

Anonymkode: ae325...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan lamictal deles i to ( 100 mg)?

Anonymkode: 33c36...d98

Startdosen er 25 mg i følge felleskatalogen. 

Anonymkode: ae325...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Også ved tidl toleranse for 300 tidligere? 

Anonymkode: 33c36...d98

Fra felleskatalogen: Gjenopptatt behandling: Når intervall siden lamotriginseponering overstiger 5 halveringstider, bør lamotrigin generelt titreres til vedlikeholdsdose i samsvar med gitt doseringsplan

Gjennomsnittlig halveringstid er 33 timer. 

Anonymkode: ae325...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk , så det selv nå. Bare lurer på om jeg kan lage « hakkemat « av tabletter jeg allerede har.

Kanskje vil legen tro jeg hadde lyst til å bli psyk om jeg ber om mindre doser. Jeg er usikker på om det er mangel på medisin som gjør jeg har det slik jeg har det. Tror det er mye annet i tillegg , men hodet flyter over og da er stabilisering kanskje fint . Kommer ikke av flekken på alt jeg vil og når jeg går inn i det depressive blir jeg paralysert og vil helst sove . 

Anonymkode: 33c36...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...